utorok 31. decembra 2013

PF 2014


Toto je posledný príspevok tohto roka. Ďakujem za priazeň, za komentáre, za výmeny linkov, za nahrávky, za maily, za kazety a platne, ktoré sme menili. Uvidíme sa/počujeme sa v roku 2014.


V roku 2013 mi zostávalo na blog už čoraz menej času. Ale bol to dobrý rok, ba výborný. Priniesol nové bývanie, novú prácu (takže už nie len výtvarné/terapeutické aktivity s mentálne postihnutými, ale už aj s Rómami a takiež ilustrovanie komixového príbehu do časopisu,) narodil sa mi druhý syn, pomaly sa rozbehla kapela...
Bol to rok aktivít, výstav, práce, občasného písania, pozerania filmov - jeden z mojich naj bol fínsky "THE PUNK SYNDROME" o punkovej kapele, ktorú tvoria ľudia s mentálnym postihnutím(!), hrania, čítania a počúvania. Verím, že budúci rok mi opäť zostane priestor aj na tvorbu MUZIKY-KOMUNIKY. Možno nahrabem energiu aj na zorganizovanie nejakého koncertu - tento rok som zavolal sympatických Macedóncov FONIJA a Chorvátov VLASTA POPIČ ku nám na garáže.

V pláne mám zverejniť niekoľko zaujímavých hudobných nahrávok, starých videozáznamov, dokončiť resty - doskenovať fanzin OSLÍ UŠI a začať skenovať nejakú novú knihu/zin ako čítanie na pokračovanie, intenzívnejšie pracovať na tvorbe druhého blogu CERUZOU A FARBOU, vydať (už konečne!) druhé číslo zinu MUZIKA-KOMUNIKA, nové skladby a koncerty so ŠIGELOU a vydanie demo nahrávky.
ŠIGELA momentálne vymýšľa nové skladby, niektoré z nich zahráme aj v Brne - na akcii pod názvom "Hardcore/punk proti konzumu a komerci Vol. 3 + křest Hluboké Orby č. 30" - v marci 2014. Tak sa tam možno uvidíme.




ŠIGELA (Bratislava) - melancholický retro/post punk, pár akordů + jednoduchý rytmus, v hudbě ozvěna kapel jako byla např. GRAŽADANSKAJA OBORONA, v sestavě ex-STEH/S.I.K.A. atd. lidi, poprvé v Brně...

(z newsletteru o koncerte)


----

Začiatkom tohto roku sme boli s rodinou na krátkej dovolenke v Anglicku. Okrem chodenia na výlety (napríklad na magické miesto v Uffingtone, kde je kopec v zemi ktorého je obrazec veľkého bieleho koňa z dávnych dôb),



Uffingtonský biely kôň 

(Inak ten Kôň sa nachádza aj na obale dosky od XTC - English Settlement :)

alebo na útesy Seven Sisters kúsok od Brightonu:




Môj syn Matúško a ja na útesoch Seven Sisters, Sussex




Matúškova špinavá bota

- sme sa flákali aj po obchodoch s platňami a jeden zo suvenírov, čo som si doniesol bol aj tento cut ´n ´paste punkový fanzin ONE WAY TICKET TO CUBESVILLE. Ako novoročný darček pre vás tu dávam z neho vystrihovačku kapely ACTIVE MINDS:



Môžeš si ich postaviť do obývačky.


A kto má záujem o celý fanzin tak je tu:




http://ulozto.net/xsf2EsXu/one-way-ticket-to-cubesville-no-9-zine-zip


Kúpil som ho v obchode ALLAGESRECORDS v Camden Town, kde sa za férové ceny dajú nájsť zaujímavé veci - ja som našiel napr. dvoj LPčku Swiss Punk Benefit od ROMP prod., alebo starú dobrú vec - LPčku DOG ON THE ROPE, či kompilácie KILLED BY DEATH a HYPED TO DEATH na CD-čkách. Ak budeš mať cestu okolo, stav sa tam.


Okej, pekný zbytok Starého roku a dopočutia v tom Novom.



-------------------------------


See you next year dear readers. More records/recordings from folk to noise and from 60´s rock to grind core will come.


Mišo

sobota 28. decembra 2013

POSLEDNÉ DECEMBROVÉ DNI "Spiacim" (2009)


Alternatívna gitarofka z východu - z Bardejova.





http://ulozto.net/xA2nTzNf/posledne-decembrove-dni-spiacim-zip





pozri aj:

http://muzika-komunika.blogspot.sk/2011/09/posledne-decembrove-dni-staroba-moze.html


-----------------------------------------------------------------------

Slovakian alternative/shoegaze rock band with spirit of 80´s/90´s Manchester scene.


mišo

streda 25. decembra 2013

V/A "21st Release Hits Omnibus" (2003)



Dvoj-CD-čková HC/punk/rock kompilácia s kapelami z USA a z Lotyšska. Že s akými? Nepoznáš.

Pozri treklist.






http://ulozto.net/xyDRAdPD/various-artists-zip








-------------------------------------------------------------

2 X CD V/A with bands from USA and Latvia.


Tracklist:


1-1 Stars Of The Dogon – Jogging
1-2 Drunk Horse – If You Stand For Nothing (You'll Folf For Anything)
1-3 Dutch Flat, The – Uncle Jesus
1-4 Japanther – Super Tap
1-5 Oneida – Still Rememberin' Aaliyah
1-6 Party Time – Land Mine
1-7 Fireballs Of Freedom – Scallawag
1-8 Lights, The – Your Boyfriend Has A Pretty Machine
1-9 Narrows, The – Blue Light Shade
1-10 Castro – Great Time To Be Alive
1-11 Cajun Gems – Japanese Banjo
1-12 No-Fi Soul Rebellion – Math
1-13 Ass-End Offend – Cross The Fence
1-14 Baložu Pilni Pagalmi – Pagaidi
1-15 Oblio Joes – Good Neighbor
1-16 Early Humans – Rlyhmns
1-17 Point Line Plane – Descender
1-18 Spički I Kedi – Song Title N/A
1-19 Sparkles – Blue Hearts Turn Black
1-20 Skyforger – Perkonkalve
1-21 Hellgate Stranglers – Misspent Youth
1-22 Bryan Ramirez – Vienna Corners
1-23 Ēnu Kabinets – Kaku Koncerts
1-24 Juanita And The Family – His Cold Heart
2-1 Le Force – Victory Runs Through Blood...Like Ice In The Caves Of Midnight
2-2 Federation X – Souther Comfort
2-3 Bozart – The Mongrel
2-4 Sean And Ian – Destroy The Black Iron Prison
2-5 Blöödhag – Anthony Burgess
2-6 Dub Narcotic – Cowboy Coffee
2-7 Actual Technology – Trans-Mechanical Sequence
2-8 Replicator – Alert Status: Ø
2-9 Joggers, The – Hot Autism
2-10 Inokentijs Mārpls – Māte Terorists
2-11 Volumen – Pandemonium
2-12 Depo – Bomzis
2-13 Sasshole – The Puny Plan
2-14 Stinking Lizaveta – Stop Laughing
2-15 Touhy – We Bite Down
2-16 Planet The, The – Mouth And Hands
2-17 JonnyX And The Groadies – Corpsed
2-18 Quarterhorse, The – Brain Is Broken
2-19 Mico De Noche – Chun-King
2-20 Noxagt – Drid Machine
2-21 International Playboys, The – Model
2-22 Wadsworth – $olid
2-23 Fucking Champs, The – Extra Man


http://www.discogs.com/Various-21st-Release-Hits-Omnibus/release/1662603



mišo

pondelok 23. decembra 2013

MINISTRY "Sphinctour" (2002)


Živáky kapely MINISTRY z roku 1996.






http://ulozto.net/xTgEAC51/ministry-zip





Info o kapele:



(Rock a Pop Encyklopedie II.)


-----------------------------------------

Industrial-ish/post-core/metal live.


mišo

štvrtok 19. decembra 2013

EBOLA (1995 - 99)


HC/punk z Berlína. Na CD-čku je ich tvorba z druhej polovice 90-tych rokov. Tridsať zásekov. Hlučný nášup. Plus covery od RATOS DE PORAO, SO MUCH HATE, HEALTH HAZARD a CHAOS Z.





http://ulozto.net/xJr4Qg6z/ebola-1995-99-zip

-----------------------------------------------------


HC/punk from Germoney.

utorok 17. decembra 2013

ZUBY NEHTY "Dítkam" (1997)

"Kdesi za víčky zahoří svíčky,
Nevím, jestli je noc, anebo jestli den.
Zdáli z rozhlasu jako sen slyším změs hlasů,
mluví španělsky a volají na mě, a už jdu..."



Výborny pesničkový album ženského post punk-rockového ansámblu. Sorry, dávam to bez rozprávkových bonusov. Ak tak, môžeš si CD objednať u Indies. Inak kapela má aktuálne za sebou krátke turné po Izraeli s alternatívcami MALOX.





http://ulozto.net/xaMX7ATk/zuby-nehty-zip




"Skupina existuje pod názvem Zuby nehty od roku 1987. Nicméně její historie začíná v roce 1980, kdy Pavla Slabá (bass, vocal), Hana Řepová (drums, vocal) a Marka Míková (piano, vocal) založily Plyn, který v roce 1983 změnil své jméno na Dybbuk. V této době se ke skupině připojily dvě další ženy - Kateřina Jirčíková (flute, sax, vocal) a Eva Trnková (quitar). Všechny členky jsou autorkami písní. Skupina se v tomto složení účastnila stovek koncertů a mnohých festivalů.

V jejích počátcích byla jejich hudba popisována kritiky jako punk nebo nová vlna a později jako hard core nebo něco jako women power. Muzikantky samy se cítily mimo tyto kategorie a označují svou hudbu jako vážnou.

V roce 1987 se Dybbuk rozpadl a Marka Míková s Pavlou Slabou zakládají Zuby nehty. Začínají « skrýt následující
s různými muzikanty (včetně mužů) a usilují o výrazně intenzivnější a kompaktnější zvuk. Postupně se spojily s původními členkami Dybbuku. V roce 1993 přispěla Alice Flesarová z Teplic (sax, vocal) k ideálu polyfonické harmonie.

Dlouhodobě působící skupina tvůrčích žen je unikátem v České republice. Všechny na základě přátelství, muzikantské příbuznosti a svých demokratických názorů přispěly do mozaiky pěti dosud vydaných alb. Skupina má věrný okruh příznivců ve všech věkových kategoriích.

Zuby nehty často koncertují po celé České republice a Slovensku, ale působí také v Německu, Švýcarsku, Dánsku a Holandsku. Natočily též půlhodinový film pro Českou televizi.

Struktura skupiny je otevřená a proměnná podle toho, jak se jednotlivým členkám rodí děti či přeruší své působení ve skupině podle potřeb svého zaměstnání.

V roce 2000 skupina ukončila svoji činnost.

V roce 2006 se původní jádro dává opět dohromady pod názvem Zuby nehty II a začíná zkoušet ve složení Pavla Jonsson (bass quitar), Hana Řepová (drums) a Marka Míková (bass quitar), přičemž skupina sama předpokládá úpravu nástrojového obsazení".



http://muzika-komunika.blogspot.sk/2013/05/rozhovor-s-markou-mikovou-i-cast.html

http://muzika-komunika.blogspot.sk/2012/04/dybbuk-live-198.html

-------------------------------------------------------------------------------------

ZUBY NEHTY - female wave/punkish-pop-y-rock.

The band formed under the name Plyn in 1980. Plyn played concerts at the 007 Club, Euridika, and at alternative festivals. After being blacklisted in 1983, they changed their name to Dybbuk and released their first EP on Panton Records in 1986.

In 1987 they changed again to Zuby nehty ("Tooth and Nail"). Pavla Jonssonová and Marka Míková started the band with poet Naďa Bilincová. Tomáš Mika and Michal Pokorný joined on saxophones and Jan Lorenc on drums. This formation performed at Slunecnice and Lucerna. Mira Wanek of Už jsme doma proposed in 1991 to produce Dybbuk songs for Punc,[clarification needed] and the original set-up (Marka Míková, Kateřina Jirčíková, Pavla Slába (Jonssonová), Hana Řepová, and Eva Trnková) decided to continue with a new repertoire. The band toured Europe, especially Germany. The first Zuby nehty album Utíkej/Running came out in 1993, followed by the Král vysílá své vojsko/Red Rover from 1995, Dítkám/For the Children in 1997, and Loď odplouvá/The Ship is Sailing Away in 1999. The band produced a film and several videos for Czech TV, theater soundtracks, and a book of poetry for the underground publishing house Mata.

In 2000 Zuby nehty stopped rehearsing and met occasionally for recording soundtracks for Míková's theatrical productions. In 2003 Indies Records released the double CD Best of ... & Rarity. The group played at special occasions, e.g. the release of the digitalized film Hudba Praha 85 at Archa Theatre, various benefits and festivals like Mikulov and Unijazz events. In 2010 the decision was made to start rehearsing and playing concerts. Romek Hanzlik's agency AMP signed the band to regular concerts. The band undertook a US tour in the fall of 2010, including a concert in the annual Czech street festival in New York City on October 2.

The band has connections with the progressive rock group Už jsme doma: saxophonist Alice Flesarová was once a member of UJD, and UJD's leader Miroslav Wanek produced some of their albums. Pavla Jonssonová has taught and researched gender studies since 1993. Drummer Jana Modráčková went on to play trumpet for Traband and drums for Klec.

(Wiki)


Mišo

sobota 14. decembra 2013

VIALKA / KRUZENSHTERN I PAROHOD split album (2006)



Experimentujúce duo Vialka na splite s izraelskými avant-klezmeristami Kruzenshtern i Parohod. CD som si kúpil po skvelom Vialkinom koncerte v á štyrke.






http://ulozto.net/xgyPvs4M/kruzenshtern-i-parohod-vialka-zip





VIALKA:
http://muzika-komunika.blogspot.sk/2010/10/vialka.html



mišo

streda 11. decembra 2013

INTERPRETACE "Interpretace" (1988)


Český industriál/experimental music. Túto kazetu a taktiež aj ich iné nahrávky si môžeš stiahuť na ich stránke.





http://www.interpretace.hys.cz/index.php?p=diskografie


Muzika:

https://archive.org/details/interpretace_interpretace


-----------------------------------------------------------------

Interpretace

"Project which has been active in a complete isolation from the industrial scene in Prague was, according to Richard Charvat: "our therapy, an escape from a socialistic reality, perhaps something like ritual, when we had gathered as a duo or trio, made some sound and afterwards had a walk."

Record info:

http://www.discogs.com/Interpretace-Interpretace/release/497058


mišo

nedeľa 8. decembra 2013

Digi Lp and Mc blog - rozhovor


Po dlhšom čase opäť rozhovor s blogerom. Tento krát na pár otázok krátko odpovedal Maťo - Digi LP a MC blog. Maťo je svojský týpek, veľa toho nenapísal, no má zaujímavý hudobný vkus.






http://zberatelp.blogspot.sk/






1.Ahoj Maťo, na začiatok sa krátko predstav a povedz čo ťa inšpirovalo ku vytvoreniu blogu o nezávislej hudbe ?

Čaute volám sa Maťo „Punkový zberateľ“ (dlhoročný zberateľ MC kaziet, CD, vinylov, archivár, digitalizátor a neviem čo ešte:))
Spočiatku som blog ani nechcel mať, napokon som sa rozhodol že ho spravím. Krátko som robil dva blogy, po čase som ich však zrušil. Doba uteká, zopár ľudí začalo na mňa vravieť že som lakomec, pravda to nebola, menil som nahrávky s inými zberateľmi. Povedal som si, že začnem digitalizovať môj archív a budem to pridávať na blog a to robím doteraz, ale na profi úrovni. Aspoň sa to zachová pre ďalšie generácie, dúfam:)





2.Tvoj blog má názov Digi Lp a Mc (teda digitalizácia platní a kaziet) – prečo sa zameriavaš práve na tieto formáty ?

U mňa na samom začiatku boli len MC kazety - boli dostupné, lacné, už počas detstva som po dostával dáke MC kazety typu PETER NAGY, VAŠO PATEJDL, BEÁTA DUBASOVÁ, MICHAELA PAŠTĚKOVÁ...a od siedmej či ôsmej triedy na základnej škole som si začal sám občas kupovať už punkové MC a neskôr aj kazety iných žánrov. Potom neskôr prišli už aj LP platne. Obe tieto média majú svoje čaro, aj po x rokoch u mňa stále vyhrávajú.


3.Aké sú tvoje kritériá pre výber nahrávok ktoré dávaš na blog ?

Čo ma napadne tak to digitalizujem a pridám na blog, Občas si vyberám presne čo budem digitalizovať a nahadzovať na blog - podľa situácie a hlavne času.





4.Máš nejakú spätnú väzbu na svoju aktivitu ?

Jasne že mám - dosť ľudí z kapiel už ani nemajú svoje staré nahrávky a vďaka môjmu blogu sa im po rokoch opäť dostanú do rúk ich staré audio a video záznamy. Sú veľmi radi že to mám (a že to archivujem a digitalizujem) a potom spomínajú na na dobu keď to nahraváli a tak...a na facebooku potom máme na tu tému aj diskusiu.

5.Akým spôsobom digitalizuješ, akú techniku pri tom využívaš ?

Popíšem môj terajší postup digitalizácie: prepojím káblami usb krabičku s rádiom a s notebookom, nastavím zvukové nastavenie v compe aj v softwéri (nedávam to moc nahlas). Pri nahrávaní z kazeťáku do compu začnem nahrávať najprv jednu stranu, potom druhú stranu MC/LP. Po nahrávaní začnem strihať na jednotlivé songy, po skončení ešte otvorím každý song jednotlivo a urobím detailný strih daného songu. Keď to je, dám to odšumieť, normalizovať zvuk (zosilniť) a uložiť do MP3, popísať, keď to má aj obal tak skenujem i upravujem obal v Photoshope. Keď už sa s tým hrám, tak to spravím poriadne a potom samozrejme RARovať a hodiť na blog.

6.Si v kontakte aj s inými blogermi na Slovensku alebo v zahraničí ?

V kontakte som len s tebou, ja skôr komunikujem cez Facebook a email zo zberateľmi.





7.Viem že zbieraš vinylové platne. Aké sú tvoje posledné zaujímavé úlovky ? Ak by si mal vybrať 5 platní čo by si si určite vzal na pustý ostrov, ktoré by to boli?

Posledné prírastky vinylov...hmm ani už neviem mam ich spústu, ale asi tie čo som ti spomínal – CS folk, country...zdedil som ich po otcovej sestre.
Na pustý ostrov aké platne ? Hmmm, tak určite LP RAMONES - 1976, THE EXPLOITED - Troops Of Tomorrow 1982, SLOBODNÁ EURÓPA - Pakáreň 1991, UŽ JSME DOMA - Uprostřed slov 1990, BEZ LADU A SKLADU - Horúce hlavy 1991.


8.Kedy si začal so svojou zberateľskou vášňou, čo to u teba spustilo? Prvý impulz, prvá kazeta, platňa...

Všetko to začalo v roku 1998, začal som počúvať punk a nielen počúvať či zbierať, ale aj rozmýšľať (ale to zas niekedy inokedy popíšem:)), zbierať prvé nahrávky, prvé punkové koncerty...postupom času aj iné žánre a do dnešných dní som maniak na hudbu. Skoro všetko čo sa dá počúvať si vypočujem, pridám do zbierky, vyberám si čo zoberiem a čo nie. V poslednej dobe som začal ešte viac sa zaoberať mojím archívom a digitalizáciou.





9.Aké sú tvoje plány s blogom do budúcna ?

Plány sú pokračovať v rozbehnutom vlaku, konečne vydať CD kompiláciu a ak sa podarí tak si zadovážiť aj 8 mm premietačku na klasik 8 mm aj na super 8mm film zo zvukom + telecine (vecička na digitalizáciu 8 mm filmov) a následne po úprave tiež nahodiť na blog takéto záznamy.

10.Ok Maťo, to je všetko, díky z tvoj čas – a čomu sa rád venuješ okrem muziky?

Okrem muziky sa venujem rôznym hobby - varím si svoje vlastné pivo, pred rokom som začal filmovať s kamerou (kúpil najlacnejšiu HD kameru na trhu a statív), zatiaľ trénujem, ale už mam aj prvý dokument z Bratislavských skautských dni 2012 (nájdeš na Youtube), veľmi rád sa hrabem v antikvariátoch, chodím do lesa - cestami-necestami, pozorujem čo sa deje v prírode, občas si ešte zaskautujem, veľmi pomaličky dávam dokopy svoj one-man hudobný projekt Dj Parta Rokenrolli, rád pomáham u babky v záhrade.



11. A ešte úplne posledná otázka nášho rozhovoru - je pravda že skladba "Fanatik" od ROZPORU je o tebe?

Ani neviem či to je o mne, netuším, viem že som sa na to Filipa (Banána) dávnejšie pýtal, ale to si už nepamätám. A nie si prvý ani posledný, čo sa to pýta.

------------------------------------------------------------------------------


Okej, to je celé. Pozri Maťov blog a možno niečo zaujímavé objavíš.

Mišo

sobota 7. decembra 2013

PADLÁŠOVÝ VÝBER "Minulo sa mydlo" (2001)


Príjemný slovenský folk-rock z Banskej Štiavnice. Hudobný minimlizmus tvorený basgitarou a perkusiami čo štrkocú a presvedčivý spev / prednes.



http://ulozto.sk/x12ty4NX/padlasovy-vyber-zip





Fragmenty z recenzie spred dvanástich rokov zo stránky Folk.sk

Padlášový výber je skupina, resp. duo, ktoré je problematické zaradiť. Našťastie mi o to vôbec nejde. Basgitarista Jano Jakubík sa kedysi v našom rozhovore vyjadril, že folk, je niečo, čo je pre ľudí. Na tomto tvrdení som postavil odvahu napísať pár slov o CD „Minulo sa mydlo“ pre tento magazín. V prvom rade by som rád vyjadril sympatie audiofilskému časopisu Watt Audio za to, že sa „nebojí“ a v dobe, keď sa na popredných miestach hitparád zjavujú nounejmáci a kiršnerové vydáva vo svoje edícii naozaj pozoruhodné projekty...

PV prešiel od svojho vzniku mnohými formami. Snáď najznámejšia je trio Jakubík-Pigoš-Knezovičová, kde prvý spomenutý hrá na basgitaru, druhý vie zo svojej lacnej elektrickej sólovej gitary vyťažiť maximum a tretia uvedená dáva svojimi textami formu a obsah tejto nevídanej audioprezentácie. Odchod sólového gitaristu teda spravil z PV dvojicu s nezvyčajným nástrojovým obsadením. Táto informácia vyvolala značné rozčarovanie a zvedavosť i u Roba Halvoňa, prievidzského majstra zvuku, ktorý si po počiatočných rozpakoch pozval uvedené duo do svojho štúdia a nahral s nimi 11 piesní.
V štúdiu sa napriek všeobecnému trendu pozývať si iných muzikantov (tzv. vylepšovateľov) objavilo duo PV naozaj ako duo. Ján Jakubík na basgitaru a Zuzka Knezovičová spievala a ovládala perkusie, rozumej plechovku naplnenú vhodným sypkým materiálom. Budem sa opakovať keď uvediem, že skupina PV je ťažko zaraditeľná. Folkovú príchuť jej dodáva text a spevácky prejav autorky Zuzky Knezovičovej, jazzový feeling dokazujú Zuzkin scat a basgitara, ktorá jediná tvorí harmonický podklad...

Texty sú samy osebe nádhernou poéziou, však Zuzka i vydala básnickú zbierku. Obrazy sú pokojné a často v nich ukrýva malý vtip. Janova technika hry na basovú gitaru je veľmi špecifická a Jano je naozaj šikovný inštrumentalista...

Niektoré piesne sú predelené krátkou audiosekvenciou kvality telefónneho slúchadla. Ventil, niečo, čo nás na chvíľu dostane zo štúdia von na slnko. Trebárs cez okno. Mám na mysli to okno z obalu CD.
PV je dôkazom, že bohatosť hudobného prejavu sa neskrýva v počte použitých hudobných nástrojov, ale vo využití toho fondu, ktorý je k dispozícii.

Toto CD je možné kúpiť si len ako prílohu časopisu Watt Audio, konkrétne jeho novembrové číslo. Jeho cena je neuveriteľných 99,- slovenských korún, takže utekajte do stánkov PNS kým je ešte čas!



Rozhovor:

http://www.folk.sk/?q=clanok/rozhovor-so-skupinou-padlasovy-vyber

https://almaziastiavnica.sk/padlasovy-vyber-kalendar-podujati-zo-spomienok-zuzany-knezovicovej/

Info o nahrávke:

http://www.discogs.com/Padl%C3%A1%C5%A1ov%C3%BD-V%C3%BDber-Minulo-Sa-Mydlo/release/3035384


---------------------------------------------------------


Slovakian alt-folk-rock.


mišo

utorok 3. decembra 2013

DIMENZIA X "Človek človeku vlkom" (2009)

Punk rock v ´77/´82 štýle. Niečo pre teba ak máš rád Davovku, EXPLOITED a tak. No a gitarista Vlado má na jednej zo starších fotiek aj tričko Poliakov KSU!




http://ulozto.net/xkMUw6Xu/dimenzia-x-zip



Info: http://www.dimenziax.wz.cz/index2.htm



Ich starší album "Nik nie je bez viny" (1998):

http://www.youtube.com/watch?v=_8C_BvzDKx4


---------------------------------------


Slovakian punk band founded in 1991. Solid punk rock.



Mišo

pondelok 2. decembra 2013

OSKAR RÓZSA "SEXTET" (2003)


Vynikajúci, trochu ambientne pojatý jazz v podaní skvelých hudobníkov. Vyšla aj vinylová verzia, ja mám len CD.




http://ulozto.net/x1rUD2u2/oskar-rozsa-zip

--------------------------------------------------------

Slovakian jazz/impro/ambient. Gooood one!

"Experimental project of successful producer and bass guitarist Oskar Rozsa offers space for communication to the sextet of outstanding players. Improvised parts and fragmentary ideas with folklore tunes are joined by means of abstract inspirations into individual sections."

(Hevhetia rec.)

Mišo




sobota 30. novembra 2013

JANUSZ REICHEL "Zestaw Podstawowy 1993 - 1999" (2000)


Poľský pesničkár Janusz Reichel, ktorý v 80-tych rokoch hrával v punkovej kapele ZIMA či v novovlnných EGO 4.5., už roky skladá a hrá folk/punkové songy. Na tomto CD, ktoré mi poslal je výber jeho vecí z rokov 1993 - 1999.







http://ulozto.net/xx6oCCKs/janusz-reichel-zip


pozri:

http://muzika-komunika.blogspot.sk/2012/08/folk-punk.html


mišo

štvrtok 28. novembra 2013

ŠIGELA "5 pesničiek" (2013)


Päť skladieb ktoré sme nahrali s kapelou ŠIGELA. Pôvodne som ich hrával sám iba na akustickej gitare, tento krát sú zahraté na elektrickú gitaru bez efektu, na basgitaru a so živými bicími. Je to "home made" produkcia. Gitara je nahraná v izbe u nášho bubeníka na jeho nahrávatko, basgitara nápodobne a spevy a bicie sme nahrali v našej garáži.
Následné doladenie, vyváženie zvuku a celá postprodukcia bola v rukách nášho bicmena, ktorý to následne aj zavesil na net. Je to v podstate taká "skúška mikrofónu", prvotina, pokus ako na to v takejto zostave. Ale samotné nahrávnie celkom odsýpalo.

Prvá vec sa volá "Stopy" (pracovne ju voláme "Mlieko") a text napísal náš prvý basák. Druhá skladba sa volá "Kľučka", textovo stará vec hraná ešte kapelou S.I.K.A. (vtedy pod názvom "Dvere"), teraz som ju však textovo trochu doplnil a odel do nového hávu. Tretí song sa volá "Prehltni vlas" a je taký priamočiary. Štvorka sa volá "Bolo to dávno", je to jedna z prvých vecí čo som na gitare zložil. A posledná, piata skladba "Pracovité nite", je zhudobnená báseň srbského básnika Vaska Popu.






http://sigela.bandcamp.com/album/demo




--------------------------------------------------


5 songs of my actual band ŠIGELA recorded in living room and in the garage.
PUNK/INDIE/LO-FI/FOLKish songs.


Mišo

utorok 26. novembra 2013

PAVEL Z. "Podobenství" (2011)


Live album Pavla Zajíčka. Poézia a hudobný minimalizmus.





http://ulozto.net/xfnwbDwJ/pavel-z-podobenstvi-2011-zip



Pavel Z. info:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Pavel_Zaj%C3%AD%C4%8Dek

Album info:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Podobenstv%C3%AD_%28album%29


-----------------------------------------------------------------

Pavel Zajíček and his live album. Poetry and minimalism.

"The poet, lyricist, musician and artist Pavel Zajíček was born on 15th April 1951 in Prague. He did not complete his studies at the Faculty of Civil Engineering at the Czech Technical University in Prague and worked in various blue-collar jobs. In 1973 he established the experimental underground music group DG 307 (with whom, with several breaks, he has continued to perform to this day), and three years later, in a fabricated trial, he was sentenced to one year in prison for disorderly conduct.

In 1980 he emigrated first to Sweden and later to the USA, where he worked predominantly in the visual arts. After the November revolution he lived alternately in New York and Prague, and since 1995 he has been living permanently in Prague.

Before 1989 Pavel Zajíček published a number of his texts in samizdat form. He also illegally disseminated his music projects, whose lyrics or librettos hold their own even without musical accompaniment. Zajíček’s group DG 307 continued the experiments of Milan Knížák’s band Aktual, and in their early lyrics the inspiration of Egon Bondy, with the naive effect of the rhyming structure, is also apparent: „začalo to v noci / budeš počítat roci / vteřina která věčností / ztratíš svý hrůzy s vděčností…“. Initially Zajíček’s song lyrics display echoes of the humorous hippie poetic; however, this playful note soon dies away and in comes seriousness, something rather untypical for the Czech underground of the 70s, which marks the author as a distinct personality. Anarchistic nihilism recedes to a reproachful tone, which feeds off baroque apocalypticism (“every second we should be / prepared for the end”) and later a kind of pagan pantheism which is characterized by “sinking to the bottom of deep springs”. The author stylizes himself into the role of the plebeian prophet – the organic use of colloquial speech including vulgarisms is Zajíček’s trademark – when he confronts his consumerist contemporaries, for example, with Christian martyrs..."


(http://www.czechlit.cz/en/authors/zajicek-pavel/)




Mišo




nedeľa 24. novembra 2013

DEŽO URSINY "Posledný príbeh" (2000)


Dežo Ursiny a jeho predposledný koncert. Žilina, 1.12.1994.





http://ulozto.net/xcTEwzNX/dezo-ursiny-zip





Ursiny info:

http://sk.wikipedia.org/wiki/De%C5%BEo_Ursiny


----------------------

Slovakian prog/jazz-beat-rock.

Ursiny info:

http://en.wikipedia.org/wiki/De%C5%BEo_Ursiny


mišo

streda 20. novembra 2013

OTVERZHENNYE LITSEDEI /CD-R/ (2005)

Alternatívny HC z Bieloruska. CD-R-ko som získal už dávnejšie z výmen s aktívnym punkáčom Myshom (PARTIYA)z Minsku.






http://ulozto.net/xHseRM4M/otverzhennye-litsedei-zip





----------------------------

Alternative HC from Belarus.


mišo






pondelok 18. novembra 2013

RECAPITATION - 2 songs (2011)


Po dlhšom čase opäť jedna z mnohých kapiel kamoša Jason Flowera. Posledne to boli ATAK (http://muzika-komunika.blogspot.sk/2011/07/atak-live-in-wagonburg-2005.html), teraz sú to RECAPITATION.






http://ulozto.net/x5Hg38tg/recapitation-zip


RECAPITATION

"We played 2007-2012. It featured two members of Monkey Juice / Wire Bastard. Monkey Juice were a legendary punk group in Victoria from 1988, Wire Bastard were one of the best groups of the early 1990s. I was a huge fan of both groups and was happy to play with Gerald & Dwayne. I invited my friend Brian who had never been a group to join, we had a woman named Sam on bass but she quit and then Soma replaced her. We had a lot of great songs, and also played Wire Bastard & Monkey Juice songs. We played live only twice, and our recording session was never finished nor mixed, I do not even have the master. Unfortunately, there was far too much drug use and our drummer was extremely volatile & unreliable. I quit, Soma quit, and the group finally fell apart because despite the drummer being our close friend, he was unreliable. It was the most tragic group I have been involved in, and I think all the problems were because of drug use. We had some great songs: “Digger”, “For Britt Hagarty”, “Repeater” and others, they’re heavy!
"Recapitation broke up, but here two songs we recorded in 2011...there are more. "Repeater" is Gerald on vocals; "Digger" is Gerald and I both singing.

You are the first person I have shared these with, we never completed proper mixes...enjoy.

Jason"



mišo

nedeľa 17. novembra 2013

VBPS / VYDRAPENÁ BUŽÍRKA PUNK SYSTEM


Odkaz o Ľuboša z CHVM


Misko ahoj.



http://chvm.sk/v-b-p-s-vydrapena-buzirka-pank-system/

"Zavesil som Ti sem link na velmi zaujimavy projekt Misa Kascaka, vola sa to VYDRAPENA BUZIRKA PUNK SYSTEM. Kapela uz je na svete dost dlho. V odkaze mas kratke bio a recenziu na ten dvojalbum, vydany na vinyle v naklade 300 ks. Samozrejme ze su tam aj MP3 na volne stahovanie a to vsetko s laskavym zvolenim MISA KASCAKA. Na tomto projekte ma meno VAJCO. Hra na bicie a spieva, tak isto ako aj vystupuje v happeningovom zdruzeni VEZENSKE GULE. Vsetko sa dalej mozete docitat v recenzii na 2LP. Myslim ze najvacsia hitovka je skladbe SPORTU ZMAR, ktora sa po koncerte VYDRAPENEJ BUZIRKY PUNK SYSTEM v Prahe, ktory som im organizoval v maji 2013, dlho ozyvala v nocnych prazskych elektrickach.

Velmi sa tesim ze mozem Misovu Kascakovu karieru sledovat od jeho ranneho detstva az doteraz, a bol som vzdy pri jeho zasadnych krokoch, ci uz to boli prve koncerty BEZ LADU A SKLADU, VEZENSKE GULE , ale aj VYDRAPENA BUZIRKA PUNK SYSTEM. TAK MRKNI NA TO A UVIDIS ZE O TEJTO KAPELE BUDEME ESTE POCUT.
POZDRAVUJEM TA"


LUBOS CHVM


---------------------

Slovakian punk band, project of ex-member of BEZ LADU A SKLADU, alternative legend. You can hear the songs in the link above.

mišo

streda 13. novembra 2013

STARÁ JEDÁLEŇ "S/T" /1995-96/ (2000)

Blues/folková kapela z polovice 90.tych rokov. Jano Ponka Duban a spol.
Osobité.


"Ján "Ponka" Duban - gitarista, spevák, skladateľ z Modry. Ako leader pôsobil v skupine Stará jedáleň. Stvárnil hlavnú postavu vo filme Juraja Bindzára Okresné blues. Organizátor bluesových večerov v Modre – Galéria Musique Club. Je autorom hudby na poéziu Charlesa Baudelairea, Langstona Hughesa, Charlesa Bukovského..."





http://ulozto.net/xiTjs6QU/stara-jedalen-zip







-----------------------------------------------------------

Blues/folk-rock from Slovakia. Lyrics are taken of Ferlinghetti, Ch. Bukowski, Baudelaire...etc. poetry.


mišo

sobota 9. novembra 2013

EWA BRAUN "Esion" (1996)


Poľský alternative-noise-HC.





http://ulozto.net/xMvbu5Pv/ewa-braun-zip


-----------------------------------------------

Polish alt-HC/noise rock.

Ewa Braun is a Polish band formed in 1990. Their first demo tape was recorded after some time of rehearsing and was quite controversial. The demo was titled Pierwsza Kobieta (The First Woman), a phrase that has been taken from a sports magazine. The tape was issued by the band itself.

During the next two years the band played 5 concerts and managed to compose at least 2,5 hours of music, 30 minutes of which was recorded in the form of the second demo tape, titled “W tysiacu miejsc naraz” (“In a Thousand Places at the Same Time”) (‘92) and also produced with the band’s own means.

In 1993, after a lot of attempts and inconceivable endeavours and a lot of time spent on waiting in the corridors of the
independent stage, the band managed to record a record in the historic GoldRock Studio under the supervision of the last of the living old Polish punks Robert Brylewski. The record was called Love Peace Noise and was released on an independent “Nikt Nic Nie Wie” label (94).

The band played more concerts, some of which took place abroad together with TROTTEL.

In 1996 the band recorded “Esion”, a record that took everybody by surprise (even the band itself). They started to play very regularly in Poland and Europe: in Germany, Netherlands, Switzerland, Croatia and Austria. Then a guitarist, Peter, joined in.

In 1998 the band recorded “Sea Sea” in BluBox Studio (BluNoise - Germany). The album received wide acclaim in Poland and abroad. “The Wire” magazine put the intro from “Sea Sea” on the “New Music from Central and Eastern Europe” mixtape. Unfortunately, the intro piece has nothing to do with the band’s music style and some people who didn’t know Ewa Braun could get confused.

The “Sea Sea” album was on the Polish indie Label, “Antena Krzyku Unc.” It had a big distribution with lots of licensed music from the West.

In 2000, after a lot of rumination, a live record was put out. The album was called “Electromovement” and was recorded on a CDR during a concert. What is more interesting, only two condenser microphones were used to record the music.




mišo

piatok 8. novembra 2013

JONÁŠ/JAKABČIC/BALZAR "Far, and Yet Near" (1991)


Československý jazz.





http://ulozto.net/x94piu51/gabriel-jonas-matus-jakabcic-robert-balzar-zip







Info:




------------------------------------------------------------------------------


Czechoslovakian jazz. Released back in 1991 by ARTA records.


Info:




mišo

pondelok 4. novembra 2013

IVAN CSUDAI "Calm" (2004)

Kľudná, pesničková melancho-muzika. Výtvarník Ivan Csudai a jeho hudobné maľby.




http://ulozto.net/xT5UW5tg/ivan-csudai-calm-2004-zip



--------------------------------------------------------------------

Electronic, minimal melancho-pop-y songs.

Info about artist:
http://ivancsudai.sk/artist.html

Info about release:
http://www.discogs.com/Ivan-Csudai-Calm/release/312415

Check also:
http://www.zoonrecords.com/ivan-csudai-martin-burlas-9-easy-pieces-and-other-songs.html

mišo

nedeľa 3. novembra 2013

NE! Records - profil


Prednedávnom mi došiel mail upozorňujúci na novú nahrávku z vydavateľstva NE! Records. Vydavateľstvo už niekoľko rokov púta pozornosť vinylovými skvostami Yugo-punk kapiel z 80-tych rokov. Vedie ho chlapík z Mostaru z kapely ŽENEVSKI DEKRET, ktorý v súčasnosti žije vo Švédsku. Emigroval počas vojny v Bosne a Hercegovine.

Inak ŽENEVSKI DEKRET bol prvý vydavateľský počin tohto labelu a zatiaľ jediný ktorý som si od nich kúpil. Hneď ma zaujalo pútavé prevedenie, malý, no obsiahly búklet s textami a históriou skupiny a celé to vyzeralo dosť dobre a entuziasticky. Potom som o labely dlhšie nepočul, ale po čase mi začali chodievať maily s upútavkami na nové a nové nahrávky - U.B.R., PROCES, KUZLE, KAOS... atď. Kto aspoň trochu počúva punkovú muziku z bývalej Juhoslávie, ten musí túto prácu oceniť.





Never give up! Never stop! NE!

Record based on the result of a strong passion for helping artists to show themselves in their best strength. Passion, professionalism, trust, character, all these describe NE! Records and the artist. Never give up, never stop!


“NE!” literally translates to “NO!” I choose the name because I wanted a simple but strong name. Kind of like the punk, you know. There are a lot of injustices that I want to say no to, and by creating a label with the name I felt like I was doing that...

(from MRR interview)

Check:

http://www.nerecords.se/?sida=artiklar&kategori=26


Pozri a popočúvaj! A pár Yugo-punk nahrávok nájdeš aj v archíve môjho blogu.


---------------------------


Dovolil som si dať sem rozhovor s Habim z NE! records (vyšiel v MRR), ktorý nedávno spravil Matt Badenhop, ten ktorý tam recenzuje demáče a robí výborný blog MUSIC NOT NOISE.
Rozhovor mi láskavo poslal mailom. Matt dík!!!




NE! Records Interview for MaximumRocknroll (by Matt Badenhop)



Where did you grow up? What was the punk scene like there, and how did you get interested/involved in it?

I grew up in Mostar, Bosnia and Hercegovina. There wasn't much of a punk scene when I was young. Mostar is a quite small town and the punk scene didn't reach the town until the early 80's. Me and my friend actually started the first punk band in Mostar. And that was it when it came to punk in Mostar, until the war began. I found punk through a friend from my class, who was a punk rocker and he gave me cassettes. After two months he gave up on punk, but I was hooked for life.

Did you ever play in any bands, do a zine, organize gigs, or do another label before starting NE! Records?

First I started a punk zine with a friend, but we gave up after two copies. Later I started a band, with the same friend called “Zenevski Dekret,” that I played with until I left Mostar.

When and why did you start the label? What does “NE!” mean, and why did you choose it as a name?

I started the label in 2007 but after only two releases I took a long break for private reasons, but I always had it in the back of my head. And in 2012 I decided to start it up again. I had thought about starting a label for a long time, because I felt that the ex-Yu punk scene had a lot of great but underrepresented bands. “NE!” literally translates to “NO!” I choose the name because I wanted a simple but strong name. Kind of like the punk, you know. There are a lot of injustices that I want to say no to, and by creating a label with the name I felt like I was doing that.

The focus of your label seems to be releasing former Yugoslavian stuff. Do you plan to stick to this pattern, or do you think you will release current bands or bands from other places?

It's just so much fun going on in the ex-Yu scene and there's so much to discover, so I don't see myself leaving the scene soon. But of course if something fun catches my eye, I won't abandon it just because they aren't from ex-Yugoslavia or because they're new. Having said that, I feel a great deal of depth to the old ex-Yu punks bands, I grew up listening to them and I feel like I have a connection to them. So I'm prioritizing those bands.

Which is your favorite of all your releases so far, and why?

Every record is my favorite is when it comes out, because there's so much work going in to these records and I try to put as much love in to them as possible. I like to think that my favorite record is yet to come out - that gives me motivation to become better at what I do.

Why did you relocate to Sweden?

Because of the war, of course. And Sweden was the only country where you didn't need a visa. I quickly adapted to the life here, I found friends and the punk scene was awesome so I decided to stay.
Was there an anarchist or radical activist movement tied in with the punk scene in Yugoslavia before the war?
There was no movement to speak of, we weren't organized enough for that. Of course the communists, the government, were criticized but to do anything more than write songs, to try and organize something bigger was very dangerous so punks stayed away from that. Most bands wrote very powerful songs about their lives, how it was to live in a communist state. While other bands, like Pankrti, and O! Kult, wrote songs more directly criticizing the government.
From your perspective, what effect did the war and break-up of Yugoslavia have on the punk scene there?
Nationalism has grown in the involved countries, and takes a bigger place in everything, sadly enough even the punk. But those who really understood punk saw that we were all the same as before and used the punk to unite people instead. I would actually argue that the connections in the punk scene are stronger today than ever. I hope I'm right.

During the years of the war, were there still punks actively organizing shows or other events? Were there punks protesting the war or speaking out against the extreme nationalists?

The war is a big hole in the history of ex-Yu punk, nothing happened. Everyone disappeared to their countries. No one was openly critical of the war, not until towards the end of the war when people realized that all the propaganda released by their government was utter bullshit.

How do you generally get in contact with these older bands to arrange the reissues? Did you know them when they were active?

No, most of them I didn't know, they'd already stopped playing when I got involved in the punk scene. It was pretty hard to get a hold of them in the beginning; I had to do some pretty hard core detective work! Now it's much easier, of course it'd be even easier if I lived there. Living here I have to go through several layers of contacts.

How connected are you now to the current punk scene where you’re from? Are there any cool current bands, zines, or labels you can recommend from the region?

I have less and less time what with juggling between job, two kids and the label of course. But I try to stay as involved as possible. Sadly, I'm not as up to date as I'd like to be. Some bands worth naming are: Abergaz, Scuffi Dogs, Nula Osta, Ofsajd.. And when it comes to labels and zines we have: Oprem dobro, webzine “Holly Cherry”… There is still some punk/underground labels that will take good care of their band: Front Rock, Slusaj najglasnije, Domtown records, Moonlee records and still tireless FV Založba.

What are your three favorite bands from former Yugoslavia? Three favorite non-Yugo bands?

I'm awfully sorry, but I can't restrain myself to three bands when it comes it ex-Yu punk, it's all just so good! Of course all the bands I have released records of are among my favorites. But I must say that Paraf was the band that I listened to in my entire life, and the band has had the biggest influence on me. As for the non-Yugo bands, I'm going to leave out all the big UK and US bands, because that's no fun! I collect records from all over the world, and right now I'm going through a Scandinavian punk period (again). I am once more overwhelmed by the amount of amazing bands there is out there and it's really hard to limit myself to just three, but here it is: Ebba Grön and Bizex-B (Sweden) and Sensuuri (Finland). Phew, that was hard!

Are there any great bands, venues, or other punk related things going on where you live now that you would like to mention?

The punk here is very alive, but in the summer there's only a few festivals so i know (Malmö,Motala,Karlstad,Norrköping). There's so many great bands that I would recommend getting the V/A LPs “Turist I tillvaron” so you'll get a sample of the Swedish punk scene. My favorite artists are: Baboon Show, Nitad, Moralens Väktare,Masshysteri...

What releases do you have planned for the future?

Right now I'm working on Gola Jaja and their first ever demo record. It's being released in LP format and should be out soon. As for the other stuff I have cooking, it's just going to have to be a surprise!

I can’t wait! Thanks so much for the great releases and for taking the time to answer these questions! Last question: I’ve seen old burnt out punks in documentaries from the past talk about punk as though it’s a thing of the past or irrelevant, and it drives me nuts! To end on a positive note, what’s kept you interested in remaining involved in punk after all these years?

I don't know what makes them say that, maybe they've fallen out of touch with the punk scene, and if you aren't involved in the punk scene it's easy to say that punk is dead, or whatever, but I have always tried to stay involved because the punk is what drives me to continue and push through during my teenage years. And is therefore a big part of me. I believe there will always be a place for the punk in this world as it is now, no matter what those old punks say.


Interview from MRR.

--------------------------------




Mišo