štvrtok 29. júna 2017

Budzy I Trupia Czaszka ‎– "Uwagi Józefa Baki" (2004)

Rýchly, úderný HC/punk - ex ARMIA, SIEKIERA.



















https://www.sendspace.com/file/dzp6tp


Info: https://www.discogs.com/Budzy-I-Trupia-Czaszka-Uwagi-J%C3%B3zefa-Baki/master/667772


Pozri aj: http://muzika-komunika.blogspot.sk/2017/03/marec-mesiac-knihy.html

---------------------------------

Polish project/band of Tomas Budzyński (ARMIA, SEKIERA). Great fast HC/punk/post-punk.



Mišo

utorok 27. júna 2017

NEW MODEL ARMY "History - The singles 1985 - 1991" (1992)

NEW MODEL ARMY sú pre mňa spolu s LEVELLERS takou esenciálnou a výbušnou zmesou melodického folk/post-punk/rocku a "v pohode" postoja, teda v zmysle, že si stále idú svoju muziku a svoje názory, hoci vydávali aj na veľkých značkách. Obe kapely som videl aj na živo - v Bratislave, oba koncerty sa mi páčili. NMA sú takí temnejší, trochu "goth", teraz ich hodne počúvam v aute, práve tento výber singlov. 

Ich frontman Justin Sullivan bol kedysi dávno (rok 1992) v Bratislave a odohral aj sólo koncert v jednom klube na Obchodnej ulici (http://www.newmodelclub.sk/index.php?menu=24). Klub niesol aj meno inšpirované jeho kapelou - New Model Club.

















































----------------

Post-punk/folk-rock band from UK and their singles collection.

Mišo

pondelok 26. júna 2017

ZDOB SHI ZDUB - "450 Sheep" (2003)

Niekdy dostanem chuť na muziku typu: GOGOL BORDELLO, OTAVA YO, HAJDAMAKY (tých som, myslím, videl na Námestí SNP na výročí Nežnej revolúcie) a pod.
Dnes je tu CD kapely ZDOB SHI ZDUB. Moldavská/rumunská kapela, taký ethno/folk-core. Začínali na nezávislej scéne, svojho času sa umiestnili aj v Eurovízii a stále hrajú. Ich CD-čko som našiel v bratislavskom Mjúzik shope.


















450 Sheep


































----------------------

ZDOB SHI ZDUB


Since mid 90s "Zdob si Zdub combines the hardcore and Moldovan folklore in a unique and elegant way, offering a spectacular live show… call them ethno-rockers, if you wish. Add some hip-hop, drum'n'bass, jungle, punk… an original music crossover, the meeting point of urban intensity and rural spirit. This charismatic band leaves deep traces in Moldova’s music history, however feeling at home in front of any audience it reaches.
The detailed biography is available here.
Although coming from a small, isolated and economically poor country from Eastern Europe, their creativity, dedication and diligence led to the building of an interesting Discography (details in Albums) and brought them on stages all over Europe.
Zdob si Zdub performed in more than 20 European countries, from small clubs to big festivals. Among the most important festivals are: in Hungary – Sziget; Denmark – Roskilde; Serbia – Exit; France – Festival Sin Fronteras; Belgium - Esperanzah!; Switzerland - Open Air Gampel; Germany - Krefelder Folkfest, Tanz&Folk Festival Rudolstadt, S.O.M.A.; Czech Republic - Rock For People, Colours Of Ostrava; Slovak Republic - Aerorock, OKEY Leto Fest, Hodocvas; Poland – Woodstock; Romania - Fete de la Musique, Cerbul de Aur, Stufstock, Peninsula, Folk You; Holland – EuroSonic, Mundial; Russia – Maxidrom, Nashestvie, Krilya; and others.
Over the years, Zdob si Zdub opened for renowned bands like: Red Hot Chili Peppers, Emir Kusturica & No Smoking Orchestra, Korn, Biohazard, Rollins Band, Rage Against The Machine, Soulfly, The Garbage, Fun Lovin' Criminals, Linkin Park and many others.


Mišo

nedeľa 25. júna 2017

MODRÝ TANKY "Beznaděj?" (1987)

O kapele MODDRÝ TANKY som sa prvý krát dočítal v knihe "Kytary a řev...aneb Co bylo za zdí", niekedy v roku 2001. V tom čase som si vymieňal a nahrával kazety s viacerými ľuďmi, napr. s Alešom Dědečkom, pozri:

http://muzika-komunika.blogspot.sk/2010/10/z-totality-k-prosperite-kompilace-cz.html. 

Nahrávky M.T. som získal však až pár rokov neskôr od jedného kamoša z Brna. Teraz po rokoch sme ju počúvali v aute cestou na Liptov. Stále znie dobre. Mám ešte aj druhé ich demo a na blogu Digi Lp a MC nájdeš aj ich živák.


















Kapelu Modrý tanky založil v listopadu 1986 Václav Kunc, když se nechal zlákat ke zpěvu svým spolužákem ze základní školy. Původní sestava byla marginální, vydržela asi dva měsíce, takže jediným kladem se nakonec ukázalo, že v domě, v jehož sklepě skupina zkoušela, bydlel jakýsi Patrik Eler, který se stal jejím bubeníkem. Po vystřídání několika kytaristů (prý mezi nimi byli zastánci jak eurodisca tak heavy metalu!) se nakonec obsazení ustálilo v této podobě: Václav Kunc (voc), Patrick "Tlusťoch" Eler (ds), Ian "Puding" Gregar (g), Lukáš "Brouk" Brouček (bg). Zkušenosti s hraním měli jen Pudink a Brouk (zároveň působili ve školní skupině P.O.P., z které se pak vyvinuli Couchette).

Co se týče stylu, mohli bychom sound skupiny označit jako post-punk, tedy pozdně novoromantický kytarový rock, v němž je cítit celkem zřejmý odkaz na britské formace typu The Cure nebo Joy Division, ale také klasické punkové kořeny. Kapela sem tam do své tvorby promítla i názvuky reggae nebo dokonce blues. Sama své snažení s oblibou nazývala jako "kunc rock". K tomu, jak vlastně písničky MT vznikaly, dnes říká sám Václav Kunc: "Muzika vznikala následujícím způsobem: někdo napsal text (texty psal zpočátku Eler, posléze kamarád členů skupiny Jaroslav Tomčík, potom nejvíce Kunc - pozn. autora), vzal doma španělu se čtyřma strunama (jakože basa), vymyslel linku aby se k tomu dalo zpívat a taky aby se lehce pamatovala. Na zkoušce proběhla předváděčka linky, basák se ji naučil, kytarista to zkopíroval v akordech a bubeník dal rytmus. Žádný YesFloydiT.Y.A. Hodně minimalistickej Kmoch, řekl bych."



Info o kapele z knihy Kytary a řev...:








































-----------------------------------------------------


Punk/post-punk band from Prague, influenced by JOY DIVISION, THE CURE etc., but also little bit similar to Czech punk band H.N.F. from Jihlava. 


Mišo

piatok 23. júna 2017

"Provokace v totalitním státě" - článok z knihy KMENY 0

"Zatímco na Západě došla punku jeho protisystémová munice během pár let a z větší části se proměnil v módní zboží a v karikaturu sebe sama, v uzavřeném skleníku Československé socialistické republiky vydržel provokovat a podvracet prakticky až do revoluce v roce 1989, aniž by na tom něco zásadního změnilo zvolnění všeobecných poměrů koncem osmdesátých let. Vrtat se v roce 2013 v tématu současných tuzemských subkultur nemá valný smysl, pokud zrovna nestudujete sociální vědy a nevíte, na jaké téma napsat bakalářskou práci, pokud nešéfujete reklamce a nepromýšlíte strategii, jak prodat cool produkt svého klienta zblblé mládeži (nebo nepřemýšlíte nad tím, jak převléct konzervativního a asociálního kandidáta na prezidenta za pankáče), anebo pokud nezahříváte židli na protiextremistickém oddělení PČR, kde máte za úkol nastudovat si něco nudné teorie o objektech svého zájmu. Alespoň v něčem jsme za posledních čtyřiadvacet let dohnali Západ a až na nepatrné výjimky dnes i u nás (konečně?) platí, že kdykoli se zrodila jakákoli alternativa, kapitalistický systém se jí zmocnil, vstřebal ji, asimiloval, aby ji pak začal sériově vyrábět a prodávat masám. (J. Heath, A. Potter: Kup si svou revoltu, Rybka Publishers, Praha 2012). Vrtat se v roce 2013 v tématu předrevolučního československého punku je rozhodně zajímavější, a to hlavně proto, že vznikal a přežíval v sešněrovaném prostředí izolace, politické totality a z dnešního pohledu technologického pravěku."








Mišo

štvrtok 22. júna 2017

KOOPERATIV NISHTYAK - "Live in Kraj, Moscow" (1999)

Post-punkáči či divní temní rockeri, alebo čo sú vlastne zač, skrátka Кооператив Ништяк naživo v Moskve.





















https://www.sendspace.com/file/q6mbcf


Pozri aj: http://muzika-komunika.blogspot.sk/2017/05/1997.html

---------------------------

















Band info:  KOOPERATIV NISHTYAK

http://www.kn.lenin.ru/


Mišo

utorok 20. júna 2017

V/A "ROCK AND POP Made In Slovakia" ´95 (1995)

CD výber rock/metal/pop slovenských interpretov, ktorí nahrávali v štúdiu Exponent.

GLADIATOR, EDITOR, DEUS PACIS, BLANCHE, MASA MäSA...a iní.
































http://leteckaposta.cz/680985819

































Pozri aj: http://muzika-komunika.blogspot.sk/2013/03/va-rock-90-year-after-1990.html

http://muzika-komunika.blogspot.sk/2010/04/va-ostrov-pokladov-lp-1991.html


----------------------

Slovakian rock/metal/grunge/melo-punk-pop bands from mid 90´s. Same of them later turned to pop-y/commercial shit.


Mišo

pondelok 19. júna 2017

V/A "Behind The Iron Curtain - Soviet-Era Rock And Pop" Bootleg (19??)

Kompilácia beatových kapiel spoza "Železnej opony". Neviem už odkiaľ som si stiahol túto vec, no našiel som ku tomu po rokoch aj obal na Discogse. Ten obal s pesničkami úplne nesedí, niektoré sú prehodené - napr. OLYMPIC a ich nemecká verzia "Má drahá dej mi víc" sú 5. v poradí a nie 4. (ako je uvedené na obale), 6. je nejaká poľská kapela a nie maďarskí LOCOMOTIVE G.T. - tí sú až 7. a pod. Neviem, kto to zostavoval, pravdepodobne niekto "na Západe", teda asi až tak nerozlišoval poľštinu, češtinu. Skladby sú nahraté z platní. Zaujímavý dokument doby. 






















Behind The Iron Curtain 



Info: https://www.discogs.com/Various-Behind-The-Iron-Curtain-Soviet-Era-Rock-And-Pop/release/8967065

------------------------------------

Pozri aj: 

http://muzika-komunika.blogspot.sk/2014/01/va-rockove-navraty-1964-1968-1998.html

http://muzika-komunika.blogspot.sk/2013/03/va-psychadelic-trip-through-bulgaria.html

http://muzika-komunika.blogspot.sk/2010/09/czechoslovakian-beat-vol1-65-68.html

http://muzika-komunika.blogspot.sk/2013/06/va-lost-music-iii.html

---------------------------

East-Europe-Beat-Rock Compilation.


Mišo

nedeľa 18. júna 2017

Zoambo Zoet Workestrao "Life without anus" (1995)


Avantgardný post-punk/jazz-rock zo Slovinska. Už som kedysi jeden ich album pridával: http://muzika-komunika.blogspot.sk/2013/09/zoambo-zoet-workestrao-svakoga-dana-u.html


Celý album "Life without anus" si môžeš stiahnuť a vypočuť v linku nižšie.





















http://freemusicarchive.org/music/Zoambo_Zoet_Workestrao/Life_Without_Anus/

------------------------------

Avant-post-punk-jazz from Slovenia. Interesting band.


Mišo


sobota 17. júna 2017

HIENA - "Koncerty Postpsychiczne" (1986-1988)


HIENA - poľská cold-wave/post-punk/avantgardná/industrialna kapela. Počúval som dnes niektoré záznamy z koncertov, ktoré kapela hrala v 80-tych rokoch.

Nedávam tu však link, lebo nemám už kapacitu toľko ripovať. Konkrétne živákov od HIENY sú tri kazety. Pravdepodobne sem budem občas prispievať aj kazetami, či platňami, ktoré tu dám iba informatívne, bez linku na stiahnutie, prípadne o nich niečo málo napíšem. Kebyže má niekto veľký záujem nahrávku mať, môžem mu ju prípadne nahrať, treba ale napísať mail a dohodneme sa. Čiže je to ponuka iba pre skutočných zanietených hudobných fanatikov. Vďaka za pochopenie.































































Nejaká muzika od kapely HIENA sa dá vypočuť tu: 

-----------------

Polish 80´s post-punk/industrial band.

Sorry no link, because I do not have capacity for ripping too much of music. If  anyone has a serious interest about it, I can recorded cassette for him, but you can send empty tape and postage. Write mail.

Mišo

piatok 16. júna 2017

SADO-MASO Samizdat (1983-1986)



Dnes niečo ku českému "literárnemu undergroundu". Voľne dostupná diplomová práca, ktoré sa venuje samizdatovému periodiku SADO-MASO.




Charakteristika časopisu 

"Samizdatový časopis Sado-Maso vycházel v Praze v letech 1983–1986. Počet vydaných čísel je osm. Jednalo se o časopis s uměleckou, filosofickou a ekologickou tematikou. Byl zaměřen na literární, hudební a filmovou produkci, dotýkal se i výtvarného umění. Inspirativním filosofickým proudem byla pro redakci časopisu učení východních kultur – buddhismus, zen-buddhismus – a západní přejímky těchto učení do kulturního proudu New age, hippies a hudebního směru punk. Výraznými kulturními směry, které časopis Sado-Maso akcentoval a z nichž čerpal inspiraci, byly dekadence a surrealismus. Významné osobnosti českého literárního diskursu, jejichž dílu byla v časopise věnována pozornost, byli především Franz Kafka a Karel Hynek Mácha. Z osobností, jejichţ dílo mělo pro kulturní (a politické) pole osmdesátých let klíčový význam, byl značný prostor věnován Egonu Bondymu a okrajově i Václavu Havlovi." 


Název Sado-Maso byl údajně inspirován oblíbenou průpovídkou Vincenta Venery: „To je teda sado-maso.“ 
Logo názvu časopisu (zkráceně S-M) mělo být parafrázíparodií týdeníku Mladý svět (zkráceně M-S) vydávaného Socialistickým svazem mládeže.  

Sado-Maso bylo především předmětem zábavy jeho přispěvatelů, kteří se nechtěli programově nijak vymezovat vuči politické situaci, nebyla s ním spjata ţádná aktivní politická činnost. Jeho náklad byl natolik malý (6–10 kusů), že o jeho existenci věděl úzký okruh čtenářů, přičemž jeho vydavatel nikdy ani neměl záměr tento náklad zvyšovat, a tím čtenářskou
povědomost o časopise rozšiřovat.Sado-Maso nebylo zamýšleno jako tribuna pro deklaraci manifestů, vymezujících prohlášení a programů definujících specifickou skupinu umělců nebo specifický umělecký směr. Autorskou beletristickou tvorbu spíše reflektovalo prostřednictvím esejů a zpráv, než že by dávalo prostor samotným beletristickým textům...


This work offers a complete critical overview of the samizdat magazine Sado-Maso1 published in Prague in the years 1983–1986. I tried to make a complete overview and characteristics of the magazine – the main themes of each issue, historical, ideological and literary context of publishing of the Sado-Maso magazine. I also mention publications which were connected with the S-M magazine – independent movies, other samizdat magazines and books.

Klíčová slova: SAMIZDAT, ČASOPISY, SADO-MASO, JEN PRO BLÁZNY, OPIUM PRO LID, (ZEN)BUDDHISMUS, EKOLOGIE, ANARCHISMUS, PSYCHOLOGIE, PUNK, FILMY TZV. NEZÁVISLÉ TVORBY, VÝTVARNÉ UMĚNÍ, PUNK-ROCK, NEW AGE, NEW PAINTING, DEKADENCE, SURREALISMUS, LUBOMÍR DROŽĎ, EGON BONDY, TOMÁŠ MAZAL, PAVEL VESELÝ, PETR UHL, DANA NĚMCOVÁ, PAUL WILSON, VÁCLAV HAVEL, STANISLAV DIVIŠ, FRANTIŠEK KAUTMAN, KAREL HYNEK MÁCHA, FRANZ KAFKA, FRANTIŠEK KOBLIHA, KRÁSNÉ NOVÉ STROJE, THE PLASTIC PEOPLE OF THE UNIVERSE, ZAPLAŤPÁNBŮ ZA „UNDERGROUND“

Diplomovka na stiahnutie tu: SADO-MASO




Pozri aj: http://muzika-komunika.blogspot.sk/2016/07/pablo-de-sax-tak-pravil-vincent-1990.html



------------------------------


This work offers a complete critical overview of the samizdat magazine Sado-Maso published in Prague in the years 1983–1986. Author tried to make a complete overview and characteristics of the magazine – the main themes of each issue, historical, ideological and literary context of publishing of the Sado-Maso magazine. The goal of this work is to provide information about a not well-known part of Czechoslovak underground culture – a part which still has not been paid much attention on the side of literary history. 



Mišo

štvrtok 15. júna 2017

INDIAN TAT - pár MP3 (1996, 1997, 1998)


Niekoľko skladieb z albumov kapely INDIAN TAT:
































Foto:













Info: 















Nemáte niekto viac?

Kapela mi svojím hudobným prevedením pripomína kapely typu MEAT-HOUSE CHICAGO I.R.A., ČERSTVĚ NATŘENO, novších M.O., PIRÁTI 44, či LAMAČI ZÁPĚSTÍ, teda taká zmes alternatívy, HC, divného punk-rocku. A majú dosť psycho texty.

--------------------------

Please, do anybody have more than this?
MP3 or CD/MC. 

I found one, but shipping is too much expensive for me.



Mišo