▼
streda 31. decembra 2014
PF 2015
Menej sťahujte, viac pridávajte.
Menej berte, viac dávajte.
Menej pozerajte, viac tvorte.
PF 2015
Mišo
-------------------------------
Blog MUZIKA-KOMUNIKA sa pomaly preklenie do 7. ročníka. Roky 2009 - 2014 ubehli ako voda. Dík za podporu, dík za záujem. Ak máte niečo, čo by ste chceli s ostatnými zdielať - zaujímavé nahrávky, ziny, videá - tak pošlite link: miso.komunikacia@gmail.com. Neposielajte, prosím, linky do komentárov ako spam, vďaka.
Dopoučtia v novom roku.
Na záver - s riadnym predstihom - ešte pozvánka na akciu, kde zahráme s našou kapelou ŠIGELA:
utorok 30. decembra 2014
STOLNÍ SPOLEČNOST "Večery" (2006)
Česká alternatívna/underground kapela hrajúca muziku v ktorej cítiť odkaz PSÍCH VOJÁKOV.
Bandzone info:
"Kapela vznikla v Žatci l.p. 1999. Počáteční a hnací myšlenkou bylo vystoupení na pohřbu místního rockového klubu Banán.Po počátečním hledání se zastavila u stylu, který byl v jedné z recenzí na freemusic.cz popsán jako "mix šansonu, trochy jazzu, undergroundové etiky s lehkým vlivem Psích vojáků. ".
Album info:
"Skladby pomalejší než pomalé, více než hodina podmanivě hypnotické hudby, zpestřené několika exkluzivními hosty, zejména dechovými nástroji Vráti Brabence (Plastic people) nebo violoncellem Tomáše Schilly (DG 307, Echt!). Mladá skupina ze Žatce navazuje na to nejklasičtější, co český underground přinesl svébytného. Texty mimo vlastní tvorby zahrnují T.R. Fielda, F. Villona či F. Gellnera."
(http://www.guerilla.cz/?s=cd&id=38)
http://uloz.to/x9rHqVkh/stolni-spolecnost-vecery-zip
------------------------------------------------------------------
Czech alternative/undergronud band.
Mišo
pondelok 29. decembra 2014
MARANGO "Sweet knedlík" (1992)
nedeľa 28. decembra 2014
TEÓRIA ODRAZU "Live 1989 - 92"
Kapelové bio:
"Neobvyklou skupinou, ktorá podľa Mikoláša Chadimu (Extempore, MCH Band) spoluvytvárala základ slovenskej alternatívnej rockovej scény, bola na prelome 80. a90. rokov lanského storočia TEÓRIA ODRAZU (TO) z Čadce. Svoju existenciu započala v roku 1987 ešte pod dočasným názvom Basta Fidli z iniciatívy bratov Jula a Eda Fujakovcov, a to vystúpeniami na lokálnych festivaloch ale i na vernisáži kolektívnej výstavy L. Terena, S. Ilavského, I. Csudaia, D. Brunovského, J. Šrameka v Kysuckej galérii. Po odchode E. Fujaka z kapely sa obsadenie TO ustálilo v zložení: Peter „Šteko“ Štekláč – spev, poľnica; Peter „Varso“ Varsavik – gitara; Julo Fujak – basgitara, klávesy a Vlado Šustek – bicie.
Tento „kysucký objav“ sa po ohlase z koncertov po bratislavských vysokoškolských kluboch (Unic, Vajnorská a i.) a účinkovaní v Čechách (napr. aj na Jazzových dňoch v Prahe obnovenej Jazzovej sekcie Karla Srpa) začal postupne posúvať k špičke slovenskej rockovej alternatívy.
Roku 1990 TO prijíma ponuku pražského vydavateľstva Globus International nahrať vlastnú platňu, ktorá vyšla o rok neskôr v edícii spolu s titulmi legendárnych českých skupín MCH Band, E, Jěště Jsme Se Nedohodli a slovenského súboru VENI. Album sa nahrával v júli 1990 v brnianskom štúdiu Audio Line (alias „U hodné babičky“), kde kapele chodili „držať palce“ aj členovia skupiny Dunaj. Už pri prvom vypočutí vynilu s rovnomenným názvom Teória Odrazu prekvapí inštrumentálna zdatnosť hudobníkov a „exaltovaný, miestami až hysterický, remeselne perfektne zvládnutý spev“ (Chadima) hravo živočíšneho Petra Štekláča. Album si od začiatku až do konca drží vysoké tempo, ako celok pôsobí osobitou atmosférou. V skladbách sa prelínajú prvky rocku, jazzu, punku, dychovky, kysuckého folklóru, minimalizmu a experimentálnej hudby. Časté dynamické a rytmické zmeny len prispievajú k pestrej zvukovosti a bohatej štruktúrovanosti skladieb. Na štýlovej rôznorodosti a originalite tvorby TO bolo cítiť poučenosť z Pražského Výběru, brnianskej scény, artrockových King Crimson, Yes a najmä z „transžánrového“ majstrovstva Franka Zappu.
Nepostrádateľným poznávacím znamením TO bola aj Štekláčova, miestami priam „davisovsky“ znejúca poľnica narúšajúca každý žáner. Pre kapelu bola aj symbolom úškľabu nad našou provinčnosťou a zároveň odľahčujúcim elementom v kompozíciách, ktoré by sa inak dostávali do príliš vážnych polôh. Preplietajúce sa gitarové a basgitarové party Varsavika a Fujaka vynikali invenčnosťou a technickou čistotou v súhre s tieňovanou dynamikou bubeníka V. Šusteka. V kolektívne vytváraných skladbách TO hudobne organicky použila aj konkrétne zvuky ako liatie vody, rozbité sklo a pod. Skupina okrem Štekláčových textov, z ktorých dýcha nadsázka, čierny humor a kysucký kolorit (Zavraždený zemiak, Čierne oči, čo plačete), zhudobňovala netradičným spôsobom aj poéziu levočských básnikov Petra Milčáka (Raz zo sna, Dobrovoľne nasilu) či Pavla Suržina (Čo vravia). Kontakt s nimi sprostredkoval vtedajší študent filozofie M. Muránsky, vplývajúci na backgroundovú poetiku skupiny.
Živé vystúpenia TO sa vyznačovali, podobne ako u Karpatských chrbátov, spontánne teatrálnymi prvkami – bláznivými novovlnovými kostýmami a parodizujúcou excentrickou show s kulisami a rekvizitami (napr. v scénke Operácia gitaristu). Presah TO do divadelnosti logicky prerástol v rokoch 1990-1991 aj do spoluautorskej spolupráce s čadčianskym študentským divadlom Signum v hre Bábkulienka (Scénická žatva ´90 v Martine).
Svoje tvorivé snaženie posunula TO ďalej roku 1992, keď pri príležitosti „krstu“ svojej platne nahrala živý album (publikovaný na MC až o štyri roky neskôr). Kapela na ňom potvrdila vlastný hudobný rukopis, nadhľad a vysoký herný prejav. Na nahrávke spoluúčinkoval ako hosť aj prvý bubeník Bez ladu a skladu Richard Rybníček (riaditeľ „superstarovej“ STV). Roku 1993 sa skupina po ťahajúcich sa problémoch s vydaním ďalšieho plánovaného albumu pozvoľne rozpadá.
Na jej poetiku sa istý čas snaží nadviazať zoskupenie poTOpa Fujaka a Štekláča, v ktorého repertoári sa okrem nových skladieb objavujú aj nevydané piesne TO."
Martin Kalinka
Záznamy zo živých vystúpení kapely z rokov 1989 - 1992:
http://uloz.to/xGNXZMiW/teoria-odrazu-live-1989-92-zip
P.s. Ak máte niekto záujem, mám na výmenu prvú LP platňu TEÓRIE ODRAZU vo veľmi dobrom stave.
-------------------------------
Teória Odrazu (Theory of reflection) - alternative from Kysuce (North part of Slovakia) started back in 1987. Their first performances took place at art-expositions and at the opening of land-art objects. In their music feel affinity with the Brno 80s alternative scene. In 1990 they recorded a long-playing record for Globus International Publishing. Music of Teória Odrazu contents jazz, minimal, experimental, avant-rock, and the different sounds." (last.fm)
I have their first (and only one) vinyl LP for trade!
Mišo
sobota 27. decembra 2014
Vianočný vinyl
Počúval som včera po dlhom čase platňu, čo mi kamoš dal pred niekoľkými rokmi, ale furt bola založená v polici. Superskupina BAND AID a ich
maxi-singel "Do They Know It´s Christmas?" s tématikou benefičnej pomoci tretiemu svetu. Nahrávka je z roku 1984. Hudobne je to pop, alebo angažovaný pop, trochu novej vlny a synth-u. A ku tomu ešte singel (yugo verzia tématicky podobne zameranej nahrávky nazvanej YU ROCK MISIA z roku 1985), ktorý brácho našiel kdesi v Macedónsku na trhovisku.
Nemám možnosť ripovať z vinylu, tak aspoň you tube linky:
BAND AID:
http://youtu.be/WVplKNjbVaY
YU ROCK MISIJA:
http://youtu.be/E1cP11kr5zs
Mišo
utorok 23. decembra 2014
blog "galéria" update
Po dlhšom čase opäť príspvok na mojom druhom, výtvarnom blogu:
http://ceruzouafarbou.blogspot.sk/2014/12/vianocny-pozdraf.html
Mišo
pondelok 22. decembra 2014
CHÓR VÁŽSKYCH MUZIKANTOV (1996)
Slovenská alternatívna kapela z Trenčína s vplyvom českého undergroundu a šmrncnutá punkom.
Ich výborný album z roku 1996. Zohnal som za pár šupov v Dr. Horákovi...alebo stihneš na ich stránke http://chvm.sk/
http://uloz.to/xYPbpwrQ/chor-vazskych-muzikantov-1996-zip
info: http://chvm.sk/chvm-chor-vazskych-muzikantov-1996/
-------------------------------------------------------------
Slovakian underground/alternative-rock band influenced also by early punk. They played since 1980.
Mišo
nedeľa 21. decembra 2014
V/A "Czech And Slovakia Underground Report Vol.2" (2007) - ZHÁŇAM / WANT !!!
Ahoj, zháňam túto kompiláciu! Vydal ju nemecký punkáč Wahnfried na svojom labely v roku 2007. Dve CD-rká obsahujú výber songov od punk/HC/crust/gring kapiel z Čiech a Slovenska. Na druhom CD máme jednu skladbu s našou starou kapelou S.I.K.A.
Ak máš nahrávku, ozvi sa. Stačí mi aj MP3 verzia nahrávky, v lepšom prípade CD.
Vďaka
Mišo
-------------------------------------------------
Hey, I am looking for this compilation! If you have a copy, please let me know. I am looking also for download link of this record. If you can send it to me, feel free! Thanx.
Release info:
https://www.discogs.com/Various-Czech-And-Slovakia-Underground-Report-vo2/release/3380095
my contact: miso.komunikacia@gmail.com
piatok 19. decembra 2014
V/A "Euro Thrash Retribution: Barbaric Thrash Vol. VII" (2006)
Kompilácia HC/thrash/fast-core kapiel z Európy ktorá vyšla na americkom labely Six Two Five Thrashcore. Dvoma songami sme sem prispeli s našou starou kapelou S.I.K.A.
Rozhovory s Maxom, majiteľom 625 Thrash labelu, aktívnym vydavateľom aj muzikantom nájdeš tu:
http://www.625thrash.com/interviews.shtml
http://uloz.to/xZ4ZayDi/va-euro-thrash-retribution-zip
------------------------
Thrash/HC/punk compilation of many European bands.
Mišo
piatok 12. decembra 2014
VANDALI / STEH "Split D.I.Y." (2007)
Táto nahrávka sa už na mojom blogu objavila, asi pred tromi rokmi, vtedy však s iným obalom. Dnes je tu nový link a pôvodný obal. Nezvyknem sa až tak veľmi opakovať (hoci niektoré informácie sem dávam duplicitne), ale teraz spravím výnimku. Je to preto, lebo táto nahrávka je pre mňa príjemnou spomienkou na obdobie keď sme so STEHom skúšali, veľa sa rozprávali a zdieľali veci a všetko bolo trochu inak ako dnes.
A z času na čas si túto spomienku rád oživím. Rozišli sme sa v dobrom, zostali sme priatelia. Dnes žijeme v troch rôznych mestách - Viedeň, Bratislava a Trenčín a dohromady máme 7 detí:)
Kapela STEH existovala zhruba od roku 2004 do roku 2010, ale aktívna bola najmä v rokoch 2005-2009. Hrali sme punk ovplyvnený new wave, post-punkom, alternatívou a synth-scénou a tiež sme vycházali z hudobných koreňov našich predchádzajúcich kapiel - z HC a z folk-punku.
Ja pokračujem sólo s akustickou gitarou pod názvom ŠTICH a tiež hrám v kapele ŠIGELA.
VANDALI - to je punk/rock ´n´ rollová partička zložená z členov kapely ČAD.
http://ulozto.sk/x1LWREjJ/split-vandali-steh-zip
-------------------------------------
Split CD of two Slovakian bands. Rock and roll punk vs. synth-alt-punk.
Discogs info: http://www.discogs.com/Vandali-2-Steh-Salvador-Van-Dali-DIY/release/4880820
Mišo
štvrtok 11. decembra 2014
V/A "SLOVENSKÉ HUDOBNÉ ALTERNATÍVY" (2006)
Výber slovenských alternatívnych kapiel a interpretov. Skladby z rokov 1984 - 2004. CD bolo súčasťou knihy "Slovenské hudobné alternatívy" od Júliusa Fujaka a kolektívu.
http://uloz.to/xDENjQX2/slovenska-hudobna-alternativa-zip
----------------------------------------------------------------
CD compilation of Slovakian alternative bands (part of the book)
Mišo
streda 10. decembra 2014
JPN "Niektorí spasitelia sú všetci rovnakí" (2007)
JPN - Ježišovi pivo nelej. Punk/thrash kapela z Blavy hrajúca od začiatku nultých rokov. Dve basy, bicie, krik a rev, kazoo, kritické texty, sranda, politika, alkohol...
"Kapela vznikla v marci 2002 na základe výroku neskoršieho ideového vodcu kapely, Vratka R.: "Akože ďakujem za ocenenie, ne? a dúfam, že nebudeme posledná punková kápela v tomto vysielaní." A tak pod vedením skúseného manažéra (ďalej len Karolko), ktorý chce však radšej zostať v ústraní, zohnali bubeník Romčo a spevák Kvaso, skúsení to harcovníci slovenského punkrocku basistu Krivosha. Presnejšie, on sa zohnal sám, keď vyhral celoštátne kolo televíznej súťaže Basisti na ulici. Pre zachovanie správneho punkového imidžu odmietli profesionálnu skúšobňu v slovenskom rozhlase a začali skúšať v nevykurovanej garáži s dvoma surfami a skriňou. Po zavrhnutí v poradí siedmeho adepta na gitaristu (nebol dosť tvrdý rebel - preriekol sa, že raz pil pivo z pohára!!!) to s profesionálnym rastom kapely vyzeralo dosť zle. Ale potom mal Romčo narodeniny a ako darček dostal od rodičov noc so striptérom. Okrem iného sa z neho vykľul milovník baletu a strašne drsný rebel. Karolko bol nadšený, kapela tiež, a tak mohol Peťo odštartovať vlak úspešnej kariéry v šoubiznise. Choreografovi kapely robilo trošku starosti, ako do pódiových kreácií zakomponuje Peťovu tretiu ruku, našťastie je to však chalan šikovný a dohodol sa s ním, že ju bude na koncerty zakrývať hrubou vrstvou mejkapu.
Tvorba kapely sa začala potešiteľne rozširovať, hudobne čerpala hlavne z ľudovej slovesnosti a propagandistickej piesne obdobia Prvej republiky. Karolko však nezabúdal sledovať najnovšie trendy v modernej hudbe a zapracovávať ich do piesní. Textovo kapela vychádza, ako už bolo povedané, hlavne z rebelských myšlienok ideového führera so snahou o čo najväčšie pobúrenie nálad zkostnatelej staršej generácie. Podobné ciele mal sledovať aj názov kapely, a tak po nekonečných konzultáciach s marketingovými poradcami vzniklo "Ježišovi pivo nelej". Karolko totiž dúfa, že keď sa o názve dozvie pápež, vyzve kapelu na wrestlingový súboj (ktorý, aj keď bude mať navrch, Jano Paľo napokon prehrá) a to bude ten správny impulz na zvýšenie predajnosti albumov, plagátov a čeleniek s logom kapely.
Prvý koncert mala kapela odohrať v rámci kampane Punkrock Volieb zameranej na podporu volebnej účasti u občanov v podôchodkovom veku. Organizátori však, najmä keď uvideli drsný rebelský imidž kapely, usúdili, že by to mohlo mať na našich (o mnoho) skôr narodených občanov opačný efekt - teda, že by na základe silnej agitácie mohli začať zakladať anarchosyndikalistické odbory, páliť kostoly, či prinajhoršom pľuť žuvačky na zem!
Zvesti o jedinečnej kapele sa aj napriek tomu šírili po celej Bratislave, a preto pre tak ostrieľaného manažéra, akým bezpochyby Karolko je, nebolo žiadnym prekvapením, keď dostal ponuku na show na honosnej oslave narodenín jedného z bossov levočského podsvetia vo vykričanom salóne na pobreží. A show to bola prvotriedna, ku koncu už nebolo jediného mafiána, čo by nepogoval, jedného zo zúčastnených ministrov dokonca musela odviezť sanitka; zlomil si kľúčnu kosť, keď skákal salto z pódia do davu. Na jeho počesť kapela zahrala titulnú pesničku z filmu Bieli muži nevedia skákať, čo obecenstvo ocenilo mohutným potleskom a salvou do stropu.
Po tejto bombastickej ukážke hudobného a pohybového nadania sa ponuky na ďalšie koncerty len tak hrnuli, tak napríklad môžme spomenúť koncert vo Vatikáne na polnočnej vianočnej omši (pápež zbabelec, sa ani neukázal ani po niekoľkých hlasných výzvach obecenstva a ani po rituálnom pálení voodoo figuríny s jeho podobou), či ako predkapela BeeGees na novoročnom Koncerte proti sirotám. V súčasnej dobe vyjednávajú s vydavateľstvom o vydaní DVD albumu a s vládou SR o zavedení špeciálnych autorských právach pre kapelu (okrem iného by mali obsahovať sadzobník poplatkov za popiskovanie si basových liniek v sprchách a hypermarketoch). V prípade záujmu o vystúpenie píšte na horeuvedenú adresu. Kapela môže vystupovať každý deň v týždni okrem soboty v čase od 14:30 do 21:30, ďalej okrem 29.2., 14.3. a druhého štvrtku v mesiaci (letný slnovrat). Termíny si treba rezervovať s približne jedenásťtýždňovým predstihom, ďalšie podmienky a požiadavky zašleme za obálku a štvorkorunovú známku."
http://uloz.to/xh3LZLSq/jpn-zip
-----------------------------
Punk-rock/thrash band from Bratislava playing during 00´s.
Mišo
"Kapela vznikla v marci 2002 na základe výroku neskoršieho ideového vodcu kapely, Vratka R.: "Akože ďakujem za ocenenie, ne? a dúfam, že nebudeme posledná punková kápela v tomto vysielaní." A tak pod vedením skúseného manažéra (ďalej len Karolko), ktorý chce však radšej zostať v ústraní, zohnali bubeník Romčo a spevák Kvaso, skúsení to harcovníci slovenského punkrocku basistu Krivosha. Presnejšie, on sa zohnal sám, keď vyhral celoštátne kolo televíznej súťaže Basisti na ulici. Pre zachovanie správneho punkového imidžu odmietli profesionálnu skúšobňu v slovenskom rozhlase a začali skúšať v nevykurovanej garáži s dvoma surfami a skriňou. Po zavrhnutí v poradí siedmeho adepta na gitaristu (nebol dosť tvrdý rebel - preriekol sa, že raz pil pivo z pohára!!!) to s profesionálnym rastom kapely vyzeralo dosť zle. Ale potom mal Romčo narodeniny a ako darček dostal od rodičov noc so striptérom. Okrem iného sa z neho vykľul milovník baletu a strašne drsný rebel. Karolko bol nadšený, kapela tiež, a tak mohol Peťo odštartovať vlak úspešnej kariéry v šoubiznise. Choreografovi kapely robilo trošku starosti, ako do pódiových kreácií zakomponuje Peťovu tretiu ruku, našťastie je to však chalan šikovný a dohodol sa s ním, že ju bude na koncerty zakrývať hrubou vrstvou mejkapu.
Tvorba kapely sa začala potešiteľne rozširovať, hudobne čerpala hlavne z ľudovej slovesnosti a propagandistickej piesne obdobia Prvej republiky. Karolko však nezabúdal sledovať najnovšie trendy v modernej hudbe a zapracovávať ich do piesní. Textovo kapela vychádza, ako už bolo povedané, hlavne z rebelských myšlienok ideového führera so snahou o čo najväčšie pobúrenie nálad zkostnatelej staršej generácie. Podobné ciele mal sledovať aj názov kapely, a tak po nekonečných konzultáciach s marketingovými poradcami vzniklo "Ježišovi pivo nelej". Karolko totiž dúfa, že keď sa o názve dozvie pápež, vyzve kapelu na wrestlingový súboj (ktorý, aj keď bude mať navrch, Jano Paľo napokon prehrá) a to bude ten správny impulz na zvýšenie predajnosti albumov, plagátov a čeleniek s logom kapely.
Prvý koncert mala kapela odohrať v rámci kampane Punkrock Volieb zameranej na podporu volebnej účasti u občanov v podôchodkovom veku. Organizátori však, najmä keď uvideli drsný rebelský imidž kapely, usúdili, že by to mohlo mať na našich (o mnoho) skôr narodených občanov opačný efekt - teda, že by na základe silnej agitácie mohli začať zakladať anarchosyndikalistické odbory, páliť kostoly, či prinajhoršom pľuť žuvačky na zem!
Zvesti o jedinečnej kapele sa aj napriek tomu šírili po celej Bratislave, a preto pre tak ostrieľaného manažéra, akým bezpochyby Karolko je, nebolo žiadnym prekvapením, keď dostal ponuku na show na honosnej oslave narodenín jedného z bossov levočského podsvetia vo vykričanom salóne na pobreží. A show to bola prvotriedna, ku koncu už nebolo jediného mafiána, čo by nepogoval, jedného zo zúčastnených ministrov dokonca musela odviezť sanitka; zlomil si kľúčnu kosť, keď skákal salto z pódia do davu. Na jeho počesť kapela zahrala titulnú pesničku z filmu Bieli muži nevedia skákať, čo obecenstvo ocenilo mohutným potleskom a salvou do stropu.
Po tejto bombastickej ukážke hudobného a pohybového nadania sa ponuky na ďalšie koncerty len tak hrnuli, tak napríklad môžme spomenúť koncert vo Vatikáne na polnočnej vianočnej omši (pápež zbabelec, sa ani neukázal ani po niekoľkých hlasných výzvach obecenstva a ani po rituálnom pálení voodoo figuríny s jeho podobou), či ako predkapela BeeGees na novoročnom Koncerte proti sirotám. V súčasnej dobe vyjednávajú s vydavateľstvom o vydaní DVD albumu a s vládou SR o zavedení špeciálnych autorských právach pre kapelu (okrem iného by mali obsahovať sadzobník poplatkov za popiskovanie si basových liniek v sprchách a hypermarketoch). V prípade záujmu o vystúpenie píšte na horeuvedenú adresu. Kapela môže vystupovať každý deň v týždni okrem soboty v čase od 14:30 do 21:30, ďalej okrem 29.2., 14.3. a druhého štvrtku v mesiaci (letný slnovrat). Termíny si treba rezervovať s približne jedenásťtýždňovým predstihom, ďalšie podmienky a požiadavky zašleme za obálku a štvorkorunovú známku."
http://uloz.to/xh3LZLSq/jpn-zip
-----------------------------
Punk-rock/thrash band from Bratislava playing during 00´s.
Mišo
utorok 9. decembra 2014
KOLOWRAT "Strmhlav" (2002)
Kapela KOLOWRAT vznikla v septembri 1999 v Košiciach, založili ju Peťo Lorko (gitara) a Rasťo Rusnák (spev). Prvé roky trávili v skúšobni, prvý koncert odohrali až koncom roka 2001. Nahrali niekoľko vydarených demo nahrávok, päť piesní z dema Už to nie je čo bývalo, doplnených o nanovo nahrané staršie skladby sa stalo základom pre debutový album Vrany sa vracajú (Slnko rec. 2006). V roku 2009 vyšiel album Slnko je vo veži, ktorý bol nominovaný na album roka vo výročných cenách Radio Head Awards. Zatiaľ posledý album z roku 2013 má názov Pobiť sa / Utiecť.
Tuná je ich demo "Strmhlav" z roku 2002 alebo 2003.
http://ulozto.net/xiDkCdDi/kolowrat-strmhlav-zip
---------------------------------------------------
Alterative rock from East Slovakia.
Mišo
nedeľa 7. decembra 2014
ŠIGELA foto Žilina
Niekoľko fotiek z piatočného koncertu v Žiline. Hrali DISIDENT, P.P.L., STERN a my - ŠIGELA. Vďaka patrí najmä Dášovi za pozvanie a aj za jeho hosťovanie na poste bubeníka.
(všetky fotky: ŠIGELA feat. Dáša fon fľaša)
...viac fotiek z koncertu tu:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.350719308432198.1073741876.133605113476953&type=1
Mišo
sobota 6. decembra 2014
KOLOWRAT "Kol srdca vlci" (2004)
Pamätám sa ako som prvý krát videl naživo túto košickú kapelu. Bolo to v Stoke, v októbri roku 2003 a plagát na ich koncert sa mi páčil tak, že som si ho po koncerte odtrhol a doma zavesil na kliniec. Vystrašné dievča, kohút a mačka na mňa potom dlhé roky hľadeli zo steny vždy, keď som išiel spať.
Posledný krát som ich videl tuším v U-čku, pár rokov dozadu. Medzitým ušli dlhú cestu, no zachovali si svojský xicht. Je to taký poetický, melancholický, trochu špinavý mestský rock ´n ´roll s prímesou alternatívy a s óderom undergroundu.
Toto je ich CD-demo z roku 2004, obsahuje 3 songy.
http://uloz.to/xChcNkX8/kolowrat-kol-srdca-vlci-2004-zip
-------------------------------------
Slovakian alternative rock from Košice.
Mišo
streda 3. decembra 2014
KONCERT V ŽILINE (5.12. 2014)
pondelok 1. decembra 2014
SCRAP (1995)
Post-punk/alternatívny-rock z Bytče s automatickým bubeníkom. Na gitaru hral a spieval Peťo Getting, občiansky aktivista, spisovateľ a novinár. Okrem tejto nahrávky mi poslal aj krátke info o kapele:
"Názov bol SCRAP.
Ja gitara a spev. Kamos na basu a jeden dalsi ako host na druhu gitaru. plus automat, prastary typ, ake vtedy existovali.
Boli sme z Bytče.
Bolo par koncertov.
Zrátané = ziadna velka slava :-))
Peťo"
No, mne sa to ľúbi moc. Spievané v angličtine, muzika sa hodí do tohto upršaného počasia. Nebol ku tomu obal, tak som taký jednoduchý vyhotovil.
http://uloz.to/xQwqDwpk/scrap-1995-zip
------------------------------------
Post-punk/indie from Slovakia sung in English with drum machine. Influenced by dark-wave/post-punk, indie scene. I like it so much.
Mišo
sobota 29. novembra 2014
Jason Flower /Supreme Echo label/ - rozhovor v MRR č. 378 (2014)
A opäť niečo na čítanie. V novembrovom čísle punkového magazínu MAXIMUM ROCKANDROLL vyšiel môj rozhovor s Jasonom Flowerom, kanadským hudobníkom, hudobným fanatikom, cestovteľom, zberateľom a vydavateľom nahrávok kapiel z celého sveta. Rozhovor som pôvodne robil pre český fanzin HLUBOKÁ ORBA v ktorom bol aj publikovaý, ale nakoniec sa dostal aj cez Atlanik a môžu si ho tiež prečítať aj anglicky hovoriaci punx.
MAXIMUM ROCKANDROLL je najstarší, najznámejší punkový časák na svete, vychádza s mesačnou periodicitou od roku 1982. Redakcia sídli v San Franciscu, je v ňom veľa americkej produkcie, no prispievajú doň priaznivci z celého sveta.
Kto má záujem článok si pozrieť/prečítať, je tu:
issuu link:
http://issuu.com/stichfolk/docs/mrr_supreme_echo_interview/1
Moju nedokonalú angličtinu trochu upravil Jason.
Audio bonus: Rozhovor s Jasonom Flowerom a Ericom Borosom ako hosťami hudobnej rádio-relácie v Manile na Filipínach. Nahraté začiatkom októbra tohto roku.
https://archive.org/details/JASONFLOWERXERICBOROS
------------------------------------------------------------
My interview w Jason Flower from MAXIMUM ROCKANDROLL no. 378 (2014)
+ audiobonus (link above)
Casual listening party from the collection of:
Jason Flower a Canadian collector, independent archivist and musician Jason Flower and his label Supreme Echo have been quietly releasing and reissuing rare recordings of truly contemporary world music. We are not talking about tribal chants and Enya, these are music from artists and genres from forgotten scenes in lesser known places you've probably never heard of: West Coast proto-corpse, Arctic Circle heavy metal thundra, Black Mountain adolescent hardcore, Tbilisi punk, and so much more.
Eric Boros has been immersed in the global underground for the better part of the last two decades. He is a self-taught guitarist, experimental multi-instrumentalist, improviser and composer, cassette archivist and performance artist, curator and networker, photographer, and translator. Along with his main affiliation Vialka, a music and performance art duo with Marylise Frecheville, Eric focuses on trans-cultural and interdisciplinary collaboration, he has established connections with artists from around the world and off the beaten path, crossing the borders between art, music and noise.
With interlocutors Jay Ticar, Kelly O'Brien and your WSK.FM hosts, Merv Espina and Tengal.
Recorded at Terminal Garden, Manila, Philippines.
WSK.FM Fascist Frequency Radio Program, 107.9FM
Mišo
piatok 28. novembra 2014
LAMBRECHTŮV PSYCHOMETR "Věk v němž nemoc nastala" (1982)
Drsný "ujetý" underground z Brna. Nahrávka je z koncertu na "Leninových kolejích" z roku 1982.
http://uloz.to/xcWikYPK/lambrechtuv-psychometr-zip
Trax:
1. Intro
2. Elektřina
3. Letadlo
4. Disco show
5. Zoufalá
6. Záchyt
7. Maniak
8. Žlutý skvrny
9. Epileptik
10. Lambrechtův psychometr
Niekoľko viet od Luboša Vlacha, nestora brnenskej alternatívnej scény:
"Lambrechtův Psychometr, dnes již jen klubko neuvěřitelných legend a pověstí. Kultovní kapela jako vyšitá. Na gramodesce jim nikdy nic nevyšlo a stejně by to asi světlo do zmatků kolem nevneslo. Relativně nejpřesnější obraz podává kazeta rozšiřovaná pod názvem Věk v němž nemoc začala a dva Homérovy propagační články. Základ tohoto bandu byl položen na podzim 81. Tehdy se sešli baskytarista a později leader Petr Hohn s kytaristou Tomášem Semelou k vystoupení na školní přehlídce zájmově umělecké činnosti. Tento výstup však lze nazvat při nejlepší vůli pouze sejšnem. V lednu 82, kdy přibrali bubeníka Ivana Vondráčka, začaly písně nabývat konkrétnější podoby. Začátkem března 82 vzal Petr Hohn (výhradní skladatel Lambrechtova Psychometru) do podnájmu známou brněnskou figurku – básníka Homéra. Ten přispěl několika texty a jako novopečenému členu grupy mu byla svěřena pódiová koncepce koncertních provedení. Těch bylo pár. Když nepočítám dva takykoncerty (Ostrava a Tišnov), tak v podstatě jen tři. O tom, co se dělo v komuně na Ptašínského street raději pomlčet, ale bylo to divoký. Homéro tom celkem věrně poreferoval v několika povídkách, teď si zrovna ani nevzpomenu na názvy. Prostřední ze zmiňovaných třech koncertů byl zajímavý hlavně tím, že byl v Rudém koutku, a nejvíc zřejmě překvapil, ba co dím, vyděsil svazácké pořadatele, kteří nic zlého netušíce chtěli jen vyplnit nějakou kvótu, vykázat nějakou činnost nahoru. Myslím, že se jim to podařilo. Tohle však byla sranda. Důležitější hraní byla premiéra v březnu (1. Valná hromada) a demiéra v prosinci 82. To byl patrně nejvydařenější koncert Psychometru. Kapela marťanů zabodovala a nabitý sál si stihl krátce před zásahem několika pracovníků StB poslechnout celý pracně nadřený program. Skupina by bývala mohla dál přispívat k obohacení rockového dění (nejen) v Brně, ale narůstající psychické problémy a časté rehospitalizace dvou hlavních autorů Hohna a Homéra v ústavech národního zdraví další pokračování nedovolily. Lambrechtům budiž země lehká. Elektřina zůstala jedním z nejlepších rockových fláků první poloviny osmdesátých let. Vypráví o aplikaci elektrických šoků. Tvorba Lambrechtova Psychometru byla také takovou šlehou, elektrickým šokem uštědřeným posluchači. Kdo to tenkrát chytl z první ruky, hned tak na to nezapomene. V osobě Petra Hohna přišel český rock o talent jedinečné úrovně. Naposled jsem ho viděl u poslední důchodové komise. Na bigbeat rezignoval, chodí zpívat do kostelního sboru a studuje Bibli..."
---------------------
Czech underground. Raw and crazy. Live set from 1982.
Mišo
streda 26. novembra 2014
"PUNK A REGGAE V BABYLONU - Robert Brylewski - Autobiografia"
Čítam knihu. Času nie je nazvyš, ale vždy si nájdem voľnú chvíľu a každý deň prečítam zopár strán. Čítam autobiografiu Roberta Brylewskeho, jedného z hlavných predstaviteľov poľskej punkovej scény. Hrával v kapelách ako KRYZYS, BRYGADA KRYZYS, IZRAEL či ARMIA.
Kniha ponúka zaujímavé súvislosti, jeho biografiu, veľa príhod zo života, muzikantské zážitky, nahrávanie, platne, koncerty...zoširoka je spomenutá alternatívna, punková a reggae scéna v Poľsku v 80-tych rokoch, politické konotácie a mnoho iného.
Robert Brylewski
Na Robertovom koncerte som bol niekedy v roku 2010 v dnes už neexistujúcom klube Vrah v Rožnove. Hral s kapelou, hm, ex-KRYZYS sa to tuším volalo...partička muzikantov a vpredu charizmatický chlapík s plešatou hlavou a koženým xichtom. Dobrá muzika, hoci ARMIA ma berie viac.
Som rád že kniha vyšla v českom preklade. Vydalo to vydavateľsto Smršť.
Mám ešte pár desiatok strán pred sebou, tak idem čítať.
Mišo
streda 19. novembra 2014
PUNK V AFRIKE / PUNK IN AFRICA
V uplynulých dňoch bolo možné na druhom programe Českej televízie opakovane zhliadnuť dokument "Punk in Africa". Ja som si film pozrel, zaujal ma. Zmes punkového prístupu, energického crossoveru punk-rocku s tradičnou hudbou, politické/anti-rasistické naladenie hudobníkov, dobové zábery - celkovo chytľavý koktail. Poznal som niekoľko punk/HC kapiel z Afriky už predtým, no kapely ako NATIONAL WAKE, WILD YOUTH, KOOS nie. A znejú výborne. Kto nemá telku, alebo to zmeškal, môže film nájsť napríklad tu (v pôvodnom znení):
http://ffilms.org/punk-in-africa-2012/
Info:
"Podrobné mapování vývoje punkové scény v jihoafrických městech Durbanu, Johannesburgu či Kapském Městě od druhé poloviny 70. let až do současnosti ukazuje, jak překvapivě bohatý byl a stále je tamní undergroundový život. Chronologicky vedená osa filmového vyprávění využívající množství unikátního materiálu a vzpomínek hudebníků nás zavede i do Zimbabwe, Mosambiku a Keni, kde se již punk po hudební stránce mísil se ska, reggae i tradiční africkou hudbou. Po ideové stránce zde pak punkové hnutí dosáhlo ve svém multirasovém a multikulturním základu svého vrcholu a dalece přesáhlo hranice hudebního žánru..."
(Jeden svet)
--------------------------------
"It starts with the quote, “In Africa, music cannot be for entertainment, it must be for revolution.” In Punk in Africa, Prague-based U.S. director Keith Jones and screenwriter Deon Maas set out for the Dark Continent to prove the merit of that statement. In Southern Africa, the truth is discovered via punk music, which has developed against a backdrop of tempestuous social change. A detailed mapping of the growth of the punk scene – from the 1970s to present day in the cities of Durban, Johannesburg and Cape Town – shows the country’s rich underground life. Told in chronological order, the documentary is built around a trove of rare material and musicians’ memories. It takes us to Zimbabwe, Mozambique and Kenya, where punk has blended with ska, reggae and traditional African music. The movement’s embrace of many races and cultures shows it can’t be defined as solely a musical genre."
(One world)
Mišo
utorok 18. novembra 2014
POINT ZERO (USA) "Live video" (1991)
Dvojčlenná jazz-punk banda z JúEsEj a záznam ich live setu z Čiech. Rok 1991.
http://uloz.to/xmVmE8vo/point-zero-usa-live-1991-zip
Inak, videá čo som sem v posledných dňoch pridal pochádzajú z vynikajúceho DVD o Havířovskom undergrounde, ak máš možnosť zožen si to!
----------------------------
Jazz-punk duo from USA. If you have more info about this band, let me know, please.
pondelok 17. novembra 2014
A-KONTRA č. 2 "Správy alternativní kultury" (1991)
Druhé číslo spravodajského A-periodika. Politika, muzika, squatting, polemika.
http://uloz.to/xzviyVdj/a-kontra-c-zip
Časopis A-kontra vychádzal od r. 1991 a zo začiatku bol spravodajom alternatívnej kultúry v spojitosti s punkovou/HC subkultúrou.
------------------------------------
Czech A-magazine founded by Jakub Polák (1 September 1952 – 25 September 2012) - a Czech anarchist and anti-racism activist.
Polák was involved particularly in Roma rights and squatters' rights issues.
After the fall of the Eastern Bloc, Polák openly founded numerous anarchist organizations and publications. He joined the "Levá alternativa" ("LA"; transl. "Left Alternative"), eventually becoming a member of its anarchist wing. The group split, with the anarchist LA becoming the Československé anarchistické sdružení (ČAS; transl. Czechoslovak Anarchist Association). In 1991, Polák and others from ČAS founded the A-Kontra magazine, which became the central organ of the Czech anarchist movement in the 1990s and early 2000s. Polák remained involved with A-Kontra until his death, working as editor-in-chief with the magazine...
(Wiki)
Mišo
nedeľa 16. novembra 2014
BRACHYBLAST "Live 1991" Video
Takmer 10 minútový video záznam HC kapely BRACHYBLAST z r. 1991.
http://uloz.to/x4J8czV5/brachyblast-live-1991-zip
info:
http://muzika-komunika.blogspot.sk/2013/02/brachyblast-87-91.html
muzika:
http://youtu.be/jHSSwN7fsnE
-------------------------
Czech fast HC/punk band from 80´s/early 90´s and their video recording.
Mišo
sobota 15. novembra 2014
KARPATSKÉ CHRBÁTY - "Live Balon" Video (199?)
Krátky video-záznam z koncertu KARPATSKÝCH CHRBÁTOV.
Koncert z Čiech...niekedy z polovice 90-tych rokov?
http://uloz.to/xizWrhiW/karpatske-chrbaty-live-zip
-----------------------------------------------------------
Slovakian weirdo-folk-core-alternative rock band which started in 1982. Here is short video from their gig from 90´s. If you would like to hear their demo from 1988 go to: http://chvm.sk/karpatske-chrbaty/
Mišo
piatok 14. novembra 2014
PERSONAL "Udusme se" (1998)
štvrtok 13. novembra 2014
KULTRA ! "Demo" (2014)
Zhruba pred štyrmi rokmi som sem dal nahrávku z 90-tych rokov od rožnovskej skupiny KULTRA!
http://muzika-komunika.blogspot.sk/2010/09/kultra-kto-je-s-nami-je-sam-proti-sobe.html
Tentokrát je tu ich demo z roku 2014.
Free Download Link
http://www.vaant.cz/?p=2695
"Kultra! je parta, která se formovala v Rožnově pod Radhoštěm počátkem 90. let, kdy jste se mohli nadechnout takovým způsobem, který mi dnes již připadá neuvěřitelný. Jakoby politici ani policajti ještě nevěděli, co si můžou po letech bolševika za kormidlem dovolit vůči poddaným, o nonkonformní scéně nemluvě.
Nové mantinely svobody ještě nebyly pořádně nastaveny, a tak byly možné i takové akce jako například koncerty, které jsme s několika dalšími spřízněnými kapelami pořádali (samozřejmě zdarma) v podchodu jednoho z tehdy vzniknuvších supermarketů poté, co jsme se s kompletním aparátem pirátsky napíchli na veřejné osvětlení. Ach, ta nostalgie. Černobílé plakáty složené z vystříhaných obrázků a písmen z novin. Zkoušky v garáži. Texty písní rozdávané při každém vystoupení. Hraní na benefitech pro organizace hájící lidská a zvířecí práva bez nároku na honorář (a většinou i bez cesťáku). Komplet kapela na antifašistických demonstracích či blokádě Temelína.
Hudebně jsme se pohybovali na eklektických vlnách všeho, co jsme měli rádi – old-skool punk typu Crass, Conflict, The Clash, hardcore ala Nomeansno, Dead Kennedys, anarcho-pop kapel jako Chumbawamba, Dog Faced Hermans, Levellers, Scum of Toytown, hip-hop Credit to the Nation, The Disposable Heroes of Hiphoprisy, dub-punk Radical Dance Fiction, jungle-break-punk Asian Dub Foundation, ska jako Operation Ivy, Dance Hall Crashers, Citizen Fish, reggae, Pixies, noise-rock ve stylu Sonic Youth, The Ex, nová vlna ala Joy Division, české kapely jako FPB, Michael’s Uncle..."
(http://www.vaant.cz/?p=2695)
KULTRA sa hudobne posunula viac smerom ku drum´n´bassovejšiemu prejavu, je to viac akoby tanečné, znie to zaujímavo. Ich svieži koncert som toho roku videl v Brne na "Koncerte proti konzumu a komerci". Budúci víkend hrajú v Blave vo Fuge.
-----------------------------------
Drum ´n´ bass punk from Czech.
Mišo
utorok 11. novembra 2014
ŠIGELA Live (08/11/2014, EKH, WIEN)
Audio záznam z nášho koncertu vo Viedni na EKH.
ŠIGELA @ EKH:
https://lunar.audio/clients/sigela_ekh.mp3
alebo:
http://uloz.to/xXY9YVkh/sigela-live-ekh-zip
alebo:
http://www.mixcloud.com/stichmix/%C5%A1igela-live-in-ekh/
(info z newslettru ku festivalu ANTI-KNAST TAGE)
...a na bandzone je pridaná garážová nahrávka našej 52-sekundovej skladby "Minulosť".
http://bandzone.cz/sigela
Mišo
nedeľa 9. novembra 2014
D.U.R.A.K. "Kasete EP" (1997)
Lotyšský HC/punk z 90-tych rokov.
http://uloz.to/xWDJP9RH/d-u-r-a-k-kasete-ep-1997-zip
-------------------------------------
The D.U.R.A.K.`s first and only EP tape with seven songs is recorded and brought out by De La Muitnieks Tapes.
After a little while Gunars (Guntars Lankovskis) came to play fuzzbass and Muitnieks shifted to the role of vocalist, and one live show was played with this line - up of the band. In November Gatis left, and there was no one to play the drums. For Valmiera gig (February 1998) Edzs from Vonsonoloppus was invited to kick the living hell out of the drum set, but after the live show which was really a great one the band split up for some time.
Mišo
štvrtok 6. novembra 2014
KONCERT na EKH
Ahoj, už túto sobotu hráme s kapelou vo Viedni, na EKH.
Koná sa tam dvojdňový festival ANTI-KNAST TAGE (http://antiknasttage2014.noblogs.org/post/2014/11/04/konzert-am-samstag-auf-den-antiknasttagen/) a v rámci programu bude hudobný večer "UNTIL IT ALL BREAKS" s kapelami/interpretmi: STERN, DÁŠA FON FĽAŠA a ŠIGELA. Skoro rovnaká zostava v akej sme hrali pred dvomi rokmi v Oblude (http://muzika-komunika.blogspot.sk/2012/11/koncert-stern-ctib-dasa-fon-flasa.html). Vtedy sme tam so ŠIGELOU odohrali náš prvý koncert.
EKH je budova bývalej školy postavenej českými robotníkmi v dvadsiatych rokoch minulého storočia. Neskôr budovu kúpila KPÖ, Komunistická strana Rakúska, ktorá ju ale takmer nevyužívala. V roku 1990 priestor obsadila skupina autonómov a pankáčov z A/ľavicového spektra scény.
Dom premenovali na "Ernst-Kirchweger-Haus" podľa mena ľavicového aktivistu zabitého pri demonštrácii v 60-tych rokoch. Priestor využívali rôzne minority, neziskové organizácie a stal sa útočiskom pre rôzne alternatívne aktivity - od divadla, cez hudbu až po knižnicu a infoshop či organizácie pomáhajúce utečencom. Aktivisti sa snažili svoju prítomnosť v dome zlegalizovať. EKH počas svojej takmer 25 rokov trvajúcej existencie v podobe autonómneho centra zažilo mnoho snáh o zrušenie, ale napriek tomu stále trvá. Nájdeš tu bar, dielne, skúšobne pre kapely koncertné sály, či posilovňu. Ja som centrum za posledných 15 rokov navštívil viackrát a takmer so všetkými kapelami v ktorých som pôsobil sme tu odohrali aspoň jeden koncert. Predsa len Viedeň je blízko.
Mišo
streda 5. novembra 2014
TUTU "Mr. Jazzman" (1991)
Jazz-rock/fusion z Československa. Hosťuje Andrej Šeban.
Pekný obal CD-čka má na svedomí Boris Jirků.
http://uloz.to/x2Uc1RxC/tutu-zip
info: http://www.borisurbanek.com/tutu.htm
http://www.arta.cz/index.php?p=shop_item&id=F10013&site=en
---------------------------------------------------------
Jazz-rock-funkiez-fusion from CSSR. Inspirated by C. Corey, H. Hancock, M. Stern, J. Scofield...
Mišo
utorok 4. novembra 2014
PORUCHY MYSLENIA 2 (2001)
Kazeta s koncertnými nahrávkami dvoch punk-rockových kapiel - P.V.A z Plzne a S.N.T! z Púchova.
Koncert sa konal na Salaši v Púchove, 31.3. 2001.
Vydala Aktivita Cabaret Voltaire.
http://ulozto.net/x5Eya9YX/poruchy-myslenia-2-zip
----------------------------------------------
Punk rock live. P.V.A from Czech and S.N.T! from Slovakia.
Mišo
sobota 1. novembra 2014
V/A "Compilation of New Slovakian Rock Groups Part II." (1995)
Výberovka slovenských rockových/alternatívnych/indie kapiel.
Už som raz na ňu dával odkaz v príspevku http://muzika-komunika.blogspot.sk/2014/03/va-blue-compilation-new-slovak-rock.html, ale teraz ju tu dávam ešte raz. Stojí za to. Je to referencia o slovenskej nezávislej scéne 90-tych rokov.
Zastúpení sú: Shellwoy, Karol Miklos, Deus Pacis, Zürich 1916, Queryen, Blanche, Scrawl, Penetralia A Stranger, Little Jane, Jesus Underground Band, Peško, Faunove Popoludnia, This Is Kevin, Ján Boleslav Kladivo, Ospalý Pohyb a raritná nahrávka od skupiny Hex - Detváky.
Zaujímavosťou vtedajšej doby je, že vznik kompilácie podporil okrem Rádia Ragtime či rádia Rock FM aj denník Nový čas.
http://uloz.to/xxdf7aV5/compilation-part-2-zip
--------------------------
Compilation of Slovakian rock groups from mid-90´s.
Indie, post-punk, pop, rock, alternative...
Mišo