sobota 8. mája 2010

MRR zin

Niekoľko dní píšem o knihách súviasiacich s punkom - je ich samozrejme omnoho viac, kvantá, no ja som vybral niektoré z nich - čo ma zaujali alebo tie čo mám. Keď však píšem o punku v podobe "slova a písma", nedá sa obísť periodikum (haha, strašné slovo), ktoré je považované za "Punkrockovú bibliu". MAXIMUMROCKNROLL. Americký fanzin vychádzajúci od začiatku 80tych rokov. Nebudem sa veľa rozvádzať, v nasledujúcom článku nájdeš opísanú stručnú históriu časopisu a spomienku na jeho zakladateľa Tima Yohannona, ktorý zomrel v roku 1998. Len toľko, že MRR vychádza dodnes a stále má svoju váhu.
pozri: http://maximumrocknroll.com/






článok je prevzatý z časáku MAŠURKOVSKÉ PODZEMNÉ č. 22 z roku 1999



foto zo stránky MRR
Tim Yo je vpravo

mišo

piatok 7. mája 2010

Pomoc s prekladom / looking for...

Ahoj,
už dávnejšie som získal scan-verziu zaujímavej knihy "Too much future" pojednávajúcu o punku v bývalom východnom Nemecku. Je písaná bilinguálne - nemecky/anglicky. Chcel som z nej uverejniť niektoré state, ale stále mi nejak nezostáva čas na preklad. Ak by sa niekomu z vás chcelo pomôcť s prekladom - hoci aj jednu kapitolu alebo tak, ozvite sa mi na mail: miso.komunikacia@gmail.com.

Dík.



Hudobná koštovka DDR punku:
http://nopopstars.wordpress.com/
http://tapeattack.blogspot.com/

---------------------------------------------------------------
Tiež mám záujem o scan/foto-kópiu týchto kníh:
I am looking for scan-versions/photo-copy of these books:

Poszonyi Adam "A Magyar Punk Története 1978-1990"




"Punk u Yu 1980-1990"
authors: Dragan Pavlov and Dejan Šunjka
published: 1991
publisher: IGP Dedalus




thanx for help.

mišo

štvrtok 6. mája 2010

UK punk story

Pred časom vyšla v českom preklade (vydavateľstvo VOLVOX GLOBATOR "edícia Evokace") kniha Iana Glapera - "Burning Britain".



Pokiaľ sa zaujímaš o anglický punk, či o históriu punku ako takého, siahni po nej. Na 500 stranách sa dočítaš predovšetkým o druhej vlne punku, o známych aj menej známych kapelách, lokálnych scénach a vplyvoch na punkovú scénu všeobecne. Autor už napísal ďalšie dve knihy - o anarcho-punkových kapelách pod názvom "The Day the Country Died" a "Trapped in a Scene" zameranú na UK hardcore scénu druhej polovice 80tych rokov.

Ako audio doprovod sa ku knihe Burning Britain podľa mňa hodí: http://gabesuk82.blogspot.com/

knihu zoženieš: kníhkupectvá Artforum, Panta-Rhei...

mišo

streda 5. mája 2010

US Punk ... L.A./NY

Všimol som si na blogu/stránke Maximumrocknrollu článok: http://maximumrocknroll.com/2010/04/30/website-of-the-week-alice-bags-women-in-la-punk/ a pripomenulo mi to knihu, čo som si pred pár rokmi doniesol z USA. Kniha sa volá "We Got A Neutron Bomb" s podtitulom "The Untold Story Of L.A. Punk".




Vyšla vo vydavateľstve Three River press, NY v roku 2001. Napísali ju Marc Spitz a Brendan Mullen, a v 37. kapitolách sa píše o rôznych aspektoch punku v L.A. Kniha zahŕňa zásadné kapely, spomienky muzikantov, atmosféru, kluby - najmä Masque, GO-GO´s, je tu zmienka o filme Decline Of Western Civilisation, atď.

Kniha je trochu odpoveďou či kontrou knihe "Please Kill Me" od Legs Mc Neila,
ktorá pojednáva najmä o punku v NY. Inak, Please Kill Me vyšla aj v českom preklade vo vydavateľstve VOLVOX GLOBATOR, v edícii Evokace, no už je asi vypredaná. Keď na ňu náhodou natrafíš, siahni po nej.



Ešte späť ku L.A. - ako doprovod k čítaniu alebo ako návnada môže slúžiť kompilačka:

http://downunderground.blogspot.com/2009/12/va-la-scene-1976-79-were-desperate-93.html

a ešte film: http://downunderground.blogspot.com/2009/12/decline-of-western-civilization-80.html

čau

mišo

utorok 4. mája 2010

MAŤKOVIA "Demo 1982"


MAŤKOVIA - pionieri slovenskej alternatívy a ich demo z roku 1982!
Poslal Martin - len nedávno som to objavil v komentároch. Prosím, ak posielate linky, informácie na doplnenie a tak - radšej mailom na: miso.komunikacia@gmail.com. Každopádne vďaka, Maťo.

info:http://muzika-komunika.blogspot.com/2009/11/matkovia-1982-1986.html


Demo ´82: http://ulozto.net/xPnhVNPK/matkovia-demo-1982-zip



Info:

"Záujem Martina Burlasa o hudobné umenie bol od samého začiatku „dvojdomý“. Ak ho v jeho kompozičných začiatkoch na jednej strane priťahovala tvorba a idey hudobnej avantgardy, predstavujúce zakázané ovocie normalizačného obdobia, rovnako silnú afinitu prejavoval aj k nekonformným konceptom rockového média. Preto sa popri štúdiu skladby v rovnakej miere venoval komponovanej písanej hudbe, ako i štúdiovej práci so zvukom či práci s rockovým ansámblom. Ideál nekompromisnosti a odpor voči tradovaným kompozičným metódam a výpovediam spôsobili, že sa na začiatku osemdesiatych rokov stal najradikálnejším predstaviteľom nastupujúcej skladateľskej generácie (P. Breiner, V. Godár, J. Kolkovič, V. Kubička, I. Szeghy) a prelom k novej poetike slovenskej hudby priniesli najmä jeho kompozície – elektroakustické skladby Hudba pre modrý dom (1979) a Plač stromov (1980), Hudba pre Roberta Dupkalu (1981) a Sotto voce pre zbor a orchester (1982). Už v týchto skladbách, v ktorých súčasná kritika videla primárne prejavy vtedajšej západnej hudby (najmä minimal music), nastolil základnú orientáciu svojej poetiky, syntetizujúcu hudobný artefakt so spoločensko-kritickou výzvou či výkrikom. Hudba sa tu začína spájať s mimohudobnou sujetovosťou, orientovanou na prejavy sociálnej dehumanizácie (agresivita, manipulácia, dezintegrácia, chaos, atrofia), útočiacej tak na človeka, ako i na jeho prostredie. Až z dnešného časového odstupu možno povedať, že spomínané skladby patrili k prvým prejavom tzv. hudobnej ekológie vo svetovom meradle.
Útoky vedené zo strany normalizátorov ako aj zakazovaných autorov, ktoré napokon vyústili do zákazu uvedenia opernej kompozície Ružové kráľovstvo (dodnes neuvedenej), nepriviedli Martina Burlasa do tvorivej izolácie, ale orientovali ho k čoraz zreteľnejšie vyslovovanému umeleckému postoju. Postupne prestal spolupracovať s oficiálnymi inštitúciami a začal pracovať so živým zvukom v rámci ním zakladaných experimentálnych hudobných súborov (Maťkovia, 1982–86; Ospalý pohyb, 1988–96), ktoré neboli len rockovými kapelami, ale predovšetkým kompozičnými dielňami, inšpirujúcimi na sklonku osemdesiatych rokov o. i. vznik Matejovej koncepcie súboru VENI ensemble. Syntéza Burlasových ideálov a Matejovej iniciatívy napokon v prvej polovici deväťdesiatych rokov vyústila vo vzájomnej spolupráci v rámci súborov VENI ensemble, Transmusic comp., Vitebsk Broken, Požoň sentimentál, VAPORI del CUORE, kde sa formovali viaceré skladateľské osobnosti (Daniel Matej, Mikuláš Škuta, Peter Zagar, Marek Piaček). V tej istej dobe sa tiež stal ťažiskovou osobnosťou slovenského alternatívneho rocku, realizujúcou svoje idey predovšetkým v štúdiových kompozíciách. Ak teda Burlas vo svojich prelomových komorných a orchestrálnych kompozíciách zdanlivo nadviazal na tendencie súčasnej minimal music (Koľajnice bez vlakov, Predposledné leto, Decrescendo), ekologická iniciatíva si našla väčší priestor v jeho štúdiových kompozíciách (Plač stromov, Oáza, Kríž a kruh) a postupne ho priviedla k tvorbe pre neštandardné súbory (Simultánne kvarteto, ”33”), využívajúcej prvky hudobného divadla (Hexenprozesse, Z môjho života, Súmrak bohov). Burlasova tvorba sa stala vlastne médiom apokalyptického videnia súčasnosti, ohrozujúcej nielen človeka ako jedinca či ako biologický druh, ale aj samotný život na ním riadenej planéte."

(GODÁR, Vladimír: Martin Burlas. In: 100 slovenských skladateľov. Ed. Marián Jurík, Peter Zagar. Bratislava : Národné hudobné centrum, 1998, s. 63 – 64.)



-------------------------

MAŤKOVIA - pioneers of slovakian alternative music and their demo from 1982. As I mentioned before (in older post) - "MAŤKOVIA (Mathews) were more or less free studio group of musicans working in Slovak Broadcast in that times. They feel emptyness of soc-real pop music and also they were influenced by punk, new wave or R.I.O. bands. So Maťkovia making "infantile", ironic songs with different music genres subbases. Mainly it was alternative rock, we can say".

Enjoy!

Sorry, no cover.

Mišo

nedeľa 2. mája 2010

DÉMOPHOBIA - "Démosnímky" kazeta 1988


Déma - spevák a gitarista kapely ZNOUZECNOST a demo album z roku 1988, ktorý nahral ešte z dvoma členmi ZNC. Punky-folk zo starých (dobrých?) čias.

info o kapele/projekte: http://www.demophobia.net/index.htm


démosnímky tu:

http://www.mediafire.com/?wwd4djody2o

--------------------------------

Déma - frontman of Czech punky band ZNOUZECNOST recorded demo with other two ZNC members. Old stuff from 1988.

Enjoy!

mišo

sobota 1. mája 2010

Príspevok č. 200 / Post no. 200


Blog muzika-komunika zverejňuje 200. príspevok v poradí. Pred deviatimi mesiacmi som začal skôr opatrne, nemal som veľké očakávania. Nemal som ani daný konkrétny koncept. Zverejňujem na čo mám chuť i keď s istým zreteľom na zameranie blogu - "o alternatívnej hudbe" (či niektorých jej subžánrov) a s preferenciou českých a slovenských kapiel.

Ďakujem všetkým ktorí napísali komentár k príspevkom, mail, s ktorými som menil muziku, ktorí dali o blogu vedieť ďalej, ktorí povzbudili. Špečiálne ďakujem Peťovi - Whackovi za spoluprácu, Maťovi- Zberateľovi za zapožičanie niektorých nahrávok, zinov.


Blog a zdieľanie hudby je fajn vec, no určite podporujte kapely aj súčasné, chodievajte na koncerty, kupujte nahrávky, prípadne zakladajte vlastné kapely a nahrávajte vlastné veci. Koncept "rarít" tento blog nepodporuje. Mal som nejaké ohlasy, že nech nedávam "rarity", či čo. Nie som priaznivcom podobných teórií. Rarity a celkový kult okolo zbierania nahrávok (zvlášť punkových) je mi skôr smiešny. Nahrávky čo vznikli ako protest, či pre zábavu, či z potreby, sa stávajú akýmsi fetišom. Okrem toho - to čo tu dávam sú len posrané MP3ojky, takže...ak už je reč o raritách, nájdi si voľakde originál platňu či kazetu. Alebo hľadaj BEATLES originál "The White Album" LP s podpismi všetkých členov.

Do budúcna...určite chcem pokračovať v písaní o (nielen CS) kapelách a ich nahrávkach, o knihách - pár sa mi ich v poslednom čase nazbieralo, uverejňovať svoje kresby, upozorňovať na zaujímavé blogy...a možno trochu recenzovať: nahrávky, koncerty. Tiež mám ešte pár vecí na výmenu, takže tí čo radí vymieňate muziku - ste vítaní.


kresba jedného z mojich klientov z Chránenej maliarskej dielne - dospelák (26 rokov) s mentálnou retardáciou


Plánoval som niektoré z materiálov vydať ako tlačený zin, zatiaľ je to však otázka budúcnosti. A pravdepodobne trochu uberiem z intenzity pridávania príspevkov, mám na starosť mnohé iné veci, rodinu, syna, prácu, mnohé iné hobby a menej času.

Všetkým dík za pozornosť.
Píšte na mail: miso.komunikacia@gmail.com

muzika = komunikácia

mišo

p.s. pár blogov/stránok čo ma inšpirujú:

http://www.kbdrecords.com/
http://musicruinedmylife.blogspot.com/
http://phoenixhairpins.blogspot.com/
http://maximumrocknroll.com/