streda 2. augusta 2017

HYSTERIC HELEN "S/T" (2013)

Gothic-rock/electronic/post-punk zo Slovenska. Celkom vzácna vec, gothic scéna totiž u nás nie je príliš v kurze.



















































Info:




Na Slovensku kedysi vychádzal fanzin Stigma (mal som aj niekde nejaké číslo, no neviem, či by som ho ešte vyhrabal), ktorý bol zameraný na gotickú scénu a bol myslím jediný. Aj na rádiu Ragtime bývala relácia o post-punku/goth-rocku z ktorej som mal nejaké nahrávky kapiel ako MISSION, BAUHAUS či THE LAST DAYS OF JESUS, ale tie kazety sú už dávno premazané. 

Potom sa dlhé roky konali (a tuším sa stále konajú) gothic párty - "BAT CAVE" v U-Clube/Sub-Clube a aj v Dune...niekedy len ako diskotéky (rozumej - púšťanie platní), či videotéky a inokedy aj živé koncerty kapiel - napr. SCARLET AND THE SPOOKY SPIDERS, AUSGANG, ĽAHKÁ MÚZA a mnoho iných... V tejto scéne som sa nikdy nepohyboval, ale živé koncerty tohto žánru ma bavili (pokiaľ boli hudobne blízko post-punku), takže som ich z času na čas navštevoval a bavil sa nad umelými pavučinkami ovešanými v rohoch miestnosti či "mŕtvolnými viktoriánskymi nevestičkami" tancujúcimi pod pódiom.


Pozri ešte:




...alebo ALIEN Newsletter (čo bol newsletter zameraný skôr na industrial), hudobne sa pohybujúci niekde v sférach ako súčasný fesťák Hradby samoty alebo tak...





Mišo


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára