piatok 14. októbra 2011

S.I.K.A. "...some memorial" kazeta (2011) + dva staré živáky a rozhovor z Move your ass zinu č.4

Hardcore je späť na kazetách!


Na nemeckom labely SCHWARZERPETER RECORDS (http://www.schwarzerpeter-records.de.vu/) vyšla kazeta s takmer všetkými skladbami bratislavskej HC kapely S.I.K.A.

Olmo - kamoš, ktorý tento kazetový label prevádzkuje, je veľký fanúšik kaziet (podobne ako ja), tak sme svojho času hodne vymieňali. Pri mojej návšteve v Berlíne mi spomínal, že by chcel vydať kazetu s nejakými našimi nahrávkami. Nakoniec sme to pojali tak, že ja pohľadám staré nahrávky S.I.K.A., spravím taký prierez našou tvorbou, napíšem stručné info, bio a pošlem mu to. To bolo pred vyše dvoma rokmi. Mal som to naplánované tak, že by kazeta mohla vyjsť na nedožité 10. narodeniny kapely, v roku 2009. No, vychádza o vyše rok a pol neskôr. Nevadí.

Je tu 57 skladieb z rôznych období, rôznej kvality, z rôznych nosičov, v rôznych verziách. Sú tu veci zo skúšobne, nevydané veci, veci z kompilácie, so split 7" vinylu, živák (prvý koncert) a aj dve staré veci kapely SIKA RETARDäR (pre-S.I.K.A.). Je to v poradí 10. vydavateľský počin tohto malého labelu. Takže pre tých, ktorí ste priaznivcami tohto zastaralého formátu je tu možnosť objednania nahrávky na vyššie uvedenej webovej adrese.








--------------------------------------------------

A pre ostatných dám aspoň malú koštovku o akú muziku (muziku ???, no...uhm) sa vlastne jedná. Dva koncerty kapely S.I.K.A. z roku 2001. Náš úplne prvý koncert - v Blesovciach a potom v Bratislave, v klube Bunker. Je to totálny treš.

tu:

S.I.K.A. - live, Blesovce (02.01. 2001)
S.I.K.A. - live, Bratislava (18.02. 2001)

http://www.multiupload.com/SPVKO45HQM



----------------------------------------------------------------------



viac info o kapele S.I.K.A. tu: http://muzika-komunika.blogspot.com/2010/02/sika-hardcore-not-musika.html

...a v archíve blogu nájdeš aj rôzne iné naše nahrávky.



Rozhovor so SxIxKxAx
(neskrátená verzia rozhovoru z českého zinu MOVE YOUR ASS č.4)


Tak jak to bývá zvykem, dáme na úvod malou představovačku. Takže něco o členech, jak dlouho hrajete, plány do budoucna...



Tomáš: Zdar, som T. a v S.I.K.A. som iba chvíľu. Svojho času (po tom ako 2. speváka uniesli Turci do Ríše Divov) som sa snažil votrieť do kapely na uvoľnený post sekundujúceho tenoru, ale nikto ma nechcel(V skladbe "Duch starých thrashových kapiel..." som si proste nedokázal udržať ten ľubozvučný tón v hlase...). Keďže však pôvodný gitarista začal počúvať priveľa reggae a situácia začala byť vážna, môžem dnes povedať, že som právoplatný gitarista v tejto modernej hudobnej skupine. No, mám 20 a ašpirujem na celosvetové vodcovstvo, to tak o mne...S.I.K.A. hrá už asi 4 roky, ale to si nepamätám, lebo pred 4 rokmi som hral v kapele BOZOKA a to bol viac menej blues/jazz a thrashcore scéne v Bratislave som sa moc ešte nevenoval... Ako som povedal v S.I.K.A. som krátko - pol roka(?) Plány do budúcnosti?... Dorobiť si už konečne vinársku nadstavbu a rozbehnúť vlastný vinohrad...


Tomi: Čav volám sa Tomi a v SxIxKxAx som od začiatku. Momentálna zostava je Mišo-bicie, Tomáš- gitara, Tomi- basa a Maťko- vokál, ale obyčajne spieva Valter. Zostava sa dosť menila, hlavne posledný rok, ale ako SxIxKxAx hrávame niekedy od roku 1999. Plány do budúcna sú a musím povedať, že ich je dosť. Tak najnovšie asi tak júl/august my nám mala vyjsť sedmička split som švédskymi BINGO. Podieľajú sa na tom kapely a ešte dva skvelé labely z Čiech DRUGS KILL YOUR MIND a PHOBIA. Ešte by nám mali vyjsť dve kazety jedna na Ultima Ratio recs. (CZ) a druhá na Ugly Smokers Tapes (Mal). Plus ešte v auguste vyrážame na turné (CZ, NEM, DAN, SWE, HOL, BEL...). To je tak zatiaž všetko. No a v septembri asi budeme nahrávať nových 6 válov, asi to zase vyjde ako split EP.

Maťo: čaute smrtky! volám sa Maťo a do thrashových lázní S.I.K.A. ma to vtiahlo kedysi na jar tohto roku,keď ma títo drtiči zavolali,že či im na turné nejdem hulákať.tak som vytiahol mikrofón a nejako sa to zrepovalo.inak sme kamoši už dlhší čas,predtým som s tomášom/basa/ a tomášom/gitara/ drtil bicie v kapele BOZOKA/rest in peace!/ aha a plány do budúcnosti..hm..srať na celú budúcnosť...

Mišo: Ahoj, ja som Mišo a v S.I.K.A. hrám na bicie. Pred viac ako piatimi rokmi sme s kamarátom Jurom založili kapelu, s ktorej sa neskôr vyformovala S.I.K.A. Plány do budúcna? Začať sa k sebe správať ako ľudia, aj keď hráme ten dement thrash.



Vaše muzika mi přijde jak vystřižená z konce osmdesátých let, kdy to táhli spolky jako Ripcord, Heresy či The Dayglo Abortions… Takže, čerpáte z těhle kapel, ovlivnili vás nebo to tak nějak samovolně vykrystalizovalo do týhle podoby?


Tomáš: Kapely, ktoré spomínaš sú mi absolútnou neznámou, tak neviem povedať, či práve oni nejako ovplyvnili hudobný prejav S.I.K.A.... Skôr by som z tohto obdobia spomenul inšpiratívne spolky ako JACKSONS 5, BONEY M, BARBARA STREISAND, prípadne nemeckých NENA a MODERN TALKING, ktorí stáli tiež zato! Aby som však neostal dlžný ani vplyvom našich lokálnych interpretom, spomeniem Mekyho MODUS za čias Mariky G., Karola Konárika, TEAM, Peťa Nagya a trocha tvrdšiu METALINDU. Pozor, Vašistický ELÁN nemám rád. STOP VAŠIZMU v uliciach Bratislavy!!! Avšak to, čo posunulo moje hudobné vedomie podstatne vpred je maďarský emigrant, disident a spevák protest songov Csaba Németh!!!

Tomi:OK takže my čerpáme inšpiráciu hlavne z matky prírody, chodíme pravidelne všetci po nedeľnej svätej omši počúvať do lesa včielky, spev vtáčikov, zurčanie potôčika…veď čo môže byť lepšou inšpiráciou ako ľahnúť si na rozkvitnutú lesnú čistinku a nechávať sa unášať zvukmi lesa. No dobre, dobre už bolo dosť ty hippie kecov - jasne HERESY sú najlepšia kapela na svete.

Maťo: no,snažíme sa hrať rýchlo a nasrane /lebo taký aj sme/ no a keď to niekto kazí,že príde na skúšku s plačom a citovými problémami,tak ostatných to nasere a dochádza ku konfrontácii.chápete,nie?? .....ale keď už sa moc hádame a po dobrom to ďalej nejde ,tak zhasneme v garáži svetlo a rozdajú sa sekery , šak ďalej to už poznáte.

Mišo: Hej, pravda je, že počúvame aj (no nielen) kapely z 80-tych rokov, predovšetkým nahrávky z rokov 1978-84 a vplyv, či inšpiráciu z nich pravdaže čerpám. Tebou uvedené kapely počúvam tiež, no tých The Dayglo Abortions nepoznám - dík za tip.
Mám rád veľkú spústu starých kapiel s celého sveta z východnej, či západnej Európy, bývalého východného bloku, Anglicka, Ameriky, Japonska, Austrálie. Všade existovalo množstvo skvelých kapiel znejúcich tak typicky pre tú-ktorú krajinu. Je, či bolo ich naozaj veľké množstvo, ja mám veľmi rád napríklad: ASTA KASK/ ASOCIAL/ANTI-DOGMATIKSS/ ADOLESCENTS/ ANTHRAX-starý anarcho/peace punk/ ANGRY SAMOANS/ ANTI-PASTI/ ADRENALIN O.D./ BLACK FLAG/ BUZZCOCKS/ BETONG HISTERIA/ BAD BRAINS/ BOSKOPS/ CCM/ CONFLICT/ CRUCICFIX/ CRASS/ CRUCIFUCKS/ DEATH SENTENCE/ DISCHARGE/D.R.I.-starý/ DEAD KENNEDY´S/ DISORDER/ starý DEUTSCHE PUNK/ ELECTRO HIPPIES/ EXPLOITED/ EU´S ARSE/ E.N.T.-starý/ FARTZ/ GAI/ GISM/ HISTERIA/ HATED YOUTH/ CHAIN REACTION/ CHAOS UK/ ICONS OF FILTH/ INFERNO/ KAAOS/ KURO/KANSAN UUTISET/ LAMA/ LIPCREAM/ L´ATTENTAT/ MOB/ MODERAT LIKVIDATION/ M.D.C./ N.O.T.A./ NEOS/ NUKKETEATERRI/ O.H.L./ OLHO SECO/ PEGGIO PUNX/ PANDEMONIUM/ PRLJAVO KAZALIŠTE/ RATUUS/ RAW POWER-starý/ S.O.A./ SYSTEM/SHITLICKERS/ SUBHUMANS/ SEPTIC DEATH/ TEMPERE SS/ UART PUNK/ VARUKERS/ WRETCHCED/ ZOUNDS…
Toľko námatkovo z kapiel, ktoré sa mi hudobne páčia a ich odkaz by sa dal zúročiť v hudbe, ktorú hraje S.I.K.A. Okrem toho počúvam ešte množstvo iných druhov hudby a kapiel, ktoré ma oslovujú … príliš veľa čo len na spomenutie. Súčasná podoba hudobnej produkcie S.I.K.A. je samozrejme výsledkom dlhodobejšej kryštalizácie a tiež sa na nej podieľa aj nadobudnutie istých akých-takých hráčskych zručností. Zo začiatku sme sa snažili hrať čo možno najrýchlejšie ako to šlo a myslím, že to celkom malo odpich, aj napriek takmer nulovým schopnostiam zvládať svoje nástroje. A postupom času sa to vždy o kúsok posunulo, až sme teraz tu, na tejto úrovni...a ideme ďalej. Hudba vzniká asi tak, že každý v kapele počúva trošku niečo iné a dá do každej skladby to svoje, občas to nejde bez istého kompromisu, až sa dospeje k výslednej podobe skladby.


Tuším, že jste z Bratislavy, jaký jsou kapely v Blavě a jak tam kvete scéna?


Tomáš: No, to tuším aj ja. Kapel je tady obrovský množství! Nechtěj ode mně prosím abych ti je tady všechny vypisoval!!!!!!!!!!!! Mám jiný důležitější věci na práci! No dobre, teda... Bratislavská scéna moc nekvete, ale to je v poriadku!!! Pár kúskov hodných poga tu však je! S tých najradikálnejších sú to: ZLOMENÝ ZUB(vydávajú Lp na HG Fact v Japonsku!), X.B.K., alebo PROTÉZA A PIVO(skrátene P.A.P.), A.W.S., PÁNI PUNKU, ZUSKA Z RUSKA(dbl. Ep na Darbouka!!!), BORDEL("nepořádek")... Jáj a vo Sv. Jure hraje kapela PICSA, tú si choďte pozrieť! Stojí to za to!

Tomi: Kurwa to ma chceš uraziť s tou Bratislavou? Každý predsa vie, že ja nie som z Blawy ale DÚBRAVKY!!! Scéna v Blawe? Takže takto okrem šušťak mosh metalu (ABHORENCE, tuším sa to takto nepíše), DIY garažového thrashcore (ROVNOU CHODBOU, SxIxKxAx) a lopato punkačov tu nič iné nie je. Všetci sú čím ďalej tým starší a lenivejší, a silou mocou sa snažia dospieť, fuck off 18 TILL I DIE!!!. NO tak dobre je tu ešte par parádnych kapiel ktoré rozhodne netreba opomenúť IF THERE IS A HOPE (screamo ala FINGER PRINT, ALCATRAZ, sú vážne skvelí), NAIVEFIGHTERS (alkofolkáči, hihihi), ČAD (swinský grind ´n´ roll),…

Maťo: Bratislavská scéna kvitne hlavne občas večer na koncertoch na garážach,keď je zábava,dobré kapely+pivo.z kapiel v bratislave: naivefighters,rovnou chodbou,rozpor,abhorrence,if there is a hope,ad acta,international karate+výborné noiseové projekty pod jednou vlajkou URB SOUNDS/urbanox,jamka,urbanfailure//urbsounds.szm.sk -bez www/.zo zinou napríklad jeden nový JUST DO IT YOURSELF,alebo staršie YA BASTA,LEVANTATE,BIOSPHERE,alebo poviedky ŽELEZOBETÓN/www.zelezobeton.sk-oporúčam!!/. veľa dobrých dosiek a iných vecí zoženieš u chlapíka menom klaus,ale ten poštou neoperuje,ale je viac ako pravdepodobné,že ho niekedy stretneš aj tam u vás.dalej je tu napríklad /nielen/ vegan metalové distro DEADBUTCHER,či VIRUS distribution alebo aj tuto tomáš robí BIOSPHERE.nejaké naozajsne punkové miesto na koncerty nám zatiaľ chýba.

Mišo: Punková scéna v Bratislave nie je podľa mňa vzhľadom na veľkosť tohoto mesta dostačujúca. Napriek tomu je tu zopár celkom kvalitných spolkov, ktoré sú na úrovni a nepostrádajú i originalitu. Z tých najdlhšie fungujících a pritom stále "v pohode" spomeniem DAVOVÚ PSYCHÓZU, myslím, že nemusím predstavovať, ZIGAUNNER-príjemný punk rock s Veslom (ex-Lord Alex) za mikrofónom, občas sa ukážu na verejnosti i MLADÉ ROZLETY, celkovo však nejavia známky fungujúcej kapely. Tiež tu existuje celkom dosť OI/punkových súborov, no o tejto časti scény nemám veľký prehľad, za všetky spomeniem len ROZPOR, ktorý je spomedzi nich najznámejší a asi aj najlepší. ROZPOR hrá OI-core s občasnými ska prvkami, pomalšími pasážami a svojskými textami. Celkom dlho funguje aj AD ACTA - crustová stálica, mosh-core/metalové vody brázdia ABHORRENCE (vyšiel im nedávno 7"). Kvalitný, svojský mix folku a punku produkujú NAIVE FIGHTERS (vydaný 7" a kazeta na Malárie rec.) - oplatí sa ich počuť a rovnako si prečítať ich texty. Občas tiež počuť o ŽELEZNEJ KOLÓNE - hrajú jednoduchý chytľavý punk rock s pro-sociálnymi/anarcho textami - sami tomu vravia proletársky rock. Z novovzniknutých kapiel ma napadajú IF THERE IS A HOPE, hrajú emo-rock s uvreštaným vokálom, a snáď sa k voľačomu dokopú aj ľudia z už v podstate nefungujúcich INTERNATIONAL KARATE - čo bola taká dosť kvalitne zahraná "všehochuť" - od metalu, hardcoru po vyhrávky až ku crustu, uvidíme čo prinesie ich ďalšia aktivita. Ešte tu existujú HEMPEROR - grind klepačka, JEŽIŠOVI PIVO NELEJ - fajn punk rock...hm...a viac ma nenapadá. Ozaj, ešte Daniel z NAIVEFIGHTERS produkuje spolu so svojou priateľkou Monikou minimalistický elektro/pop pod názvom JAMKA a spolu s 2 ďalšími projektami - RBXN a URBANFAILURE tvoria experimentálne elektro/noise teleso URB SOUNDS. A ešte na záver... ROVNOU CHODBOU - ľahko chaotický thrash´n ´roll punk (onedlho by malo vyjsť demo). Vidieť ich naživo a zomrieť. Ak som na niekoho zabudol, prepáčte, spomínal som len mne známe kapely. Distrá: Klaus, Biosphere, Štefan z ČAD-u, Červeno-čierna distribúcia (Anarcho/anti-autoritárske tlačoviny). Fanziny: BIOSPHERE, LEVANTANTE, YA BASTA. Koncertné miesta: Divadielko v podzemí (Internát Bernolák), Prístavné garáže, klub Duna. Nehudobné aktivity: ŽANŽ - občianske združenie zamerené na eko/soc aktivity, ĽUDIA PROTI RASIZMU - aktívna organizácia v boji proti fašizmu a rasizmu, snažia sa dať vedieť o problematike najmä mediálnou cestou, BICYBA - združenie podporujúce bicyklovú dopravu, organizuje bicyklové pochody. Súčasťou "scény" sice nie je, ale svojou aktivitou sa podľa mňa do tohoto prehľadu hodí ASPEKT - feministické združenie, zhruba raz za rok produkujú kvalitný rovnomenný časopis + majú na konte spústu vydaných kníh. Cez rok na ich adrese funguje aj čitáreň na Mýtnej ulici č. 38. A ešte je tu JEDLO NAMIESTO ZBRANÍ… Na záver ešte niekoľko fajn miest v našom meste: krčma Stoka, Čajovňa v podzemí (internát Bernolák), krčma Funus, Second Hand 1981 pri Klariskách, Hudobný second-hand "Nepál".


Mluvili jste klukům z Drugs Kill Your Mind rec. do toho, s kým to splitko vydáte? Bingo je dost experimentální kapela, když jsme jim dělali loni koncert, dost mě to posadilo na prdel. Jste s nimi nějak v kontaktu?


Tomáš: Ani za svet živý s nami nechceli hovoriť!!! Sú to obyčajný hip hoperi, vlastne rip offeri!!! Hučal som do nich, že BINGO neznášam a že chceme split výlučne s black gore metalovými bohmi z Ugandy, SICK IRRITATING of KANIBAL ANALMASTERS! Majú skvelý ženský záhrobný vokál a na klávesy im hrá xHorst Tappertx a Dolf Lundgren... Neuveriteľná kapela! A oni? Že vraj nechcú mať nič spoločné s black metalom a chcú sa špecializovať hlavne na starý heavy metal! Nerozumiem...

Tomi: NIE.ÁNO.

Maťo: Jasné! BINGO stoja za všetky prachy,čo máš práve vo vačku. Som si istý,že svojimi vystúpeniami inšpirovali veľkú hromadu ľudí.ked budeš niekedy nad touto kapelou váhať ,tak ti radím,aby si to riskol a vypočul si to.respekt bingo!!

Mišo: Bingo sú skutočně vynikajúca kapela - ich minulorčný koncert na garážach bol pro mňa naozaj zažítok...ich šialený mix hardcorethrashu s notnou dávkou individuálného prístupu a experimentovania spolu s ich bláznivým prejavom ma nielenže prekvapil, ale úplne dostal. Pokiaľ ťa posadili na prdel, tak vedz, že ich strana nášho společného split sedmipalca Ťa z nej zdvihne a poriadne Ťa do nej nakope!!!


Když jste hráli jako předskokani WHN?, hráli jste v jakési pozměněné a zalepované sestavě, osobně jsem nepoznal skoro žádný rozdíl. Můžete to nějak blíže vysvětlit?


Tomáš: Ja to nemôžem vysvetliť, je to proti môjmu vierovyznaniu.

Tomi: Ja to vysvetlím, lebo ľudia sa Tomáša často pýtajú túto otázku, ale bohužial jeho viera nedovoľuje o tychto veciach hovoriť, takže už sa ho to radšej nepýtajte. Vtip bol v tom, že zostava vobec nie je "zalepovaná", len mame iného speváka. Maťko s nami bude hrať toto leto a ide s nami aj turné a ak sa bývalý spevák rozhodne, že už s nami ďalej po lete hrať nebude, tak draftujeme Maťka navždy. Stačí ti to, alebo potrebuješ ešte nejake vysvetlenie? Ak hej ešte ti to vysvetlí Mišo.

Maťo: No,ja som bol ten skoro žiadny rozdiel,ktorý si nepoznal...ha...a zalepená bola hlavne moja riť,lebo to bolo pre mňa za mikrofonom tenkrát poprvé...

Mišo: Súčasná zostava S.I.K.A. je taká, akú si videl v Olomouci. Pretože náš spevák Valter popri svojich školských povinnostiach a ešte-kto-vie-čom kapelu nestíhal, spieva s nami Maťo. Zostava by sa mala ustáliť aj na dvoch spevákoch + gitara, basa, bicie - uvidíme v Septembri. Pôvodná zostava bola iná akurát v tom, že na poste gitaristu bol Juro, ktorý s tým, že "si dáva pauzu" z kapely odišiel. Naša zostava ešte nikdy nebola taká silná ako teraz!

Co děláte ve svém volném čase, když zrovna nedrhnete trash core. Čtete komixy, zalejváte zahrádku nebo malujte obrazy?

Tomáš: No... Pracujem a popri tom študujem. Inak som členom Odborového Zväzu Priama Akcia, slovenskej sekcie Medzinárodnej Asociácie Pracujúcich. Podieľam sa na aktivitách ako: Čierny Kríž(pomoc perzekvovaným a väzneným antiautoritárskym a anarchistickým pracujúcim a študentom), Červeno-Čierna Distribúcia(najväčšia distribúcia antiautoritárskej a anarchistickej propagandy na Slovensku), nakladateľstvo Bod Zlomu(vydavateľstvo, ktoré sa zameriava prevažne na literatúru zaoberajúcu sa slobodným antiautoritatívnym a anarchistickým hnutím pracujúcich).

tomi: Sorry ja drhnem thrash (kuwra vy ste nemali s škole angličtinu, alebo prečo to všetci píšete bez "H"?) na plný úväzok, takže mi už na nič iné neostáva čas, a ešte sa aktívne venujem "huleniu a chľastaniu alkoholu". Héj a skoro som zabudol, ešte čítam komixy, polievam záhradku a maľujem obrazy.

Maťo: To,čo si napísal a ešte všetko,čo ma kedy napadne.často sa nadžgávam/plním si žalúdok/ za prachy rodičov a zabávam sa za vlastné..tak nejako žijem...

Mišo: Drhnem thrash/punk v kapele ROVNOU CHODBOU. A tiež rád čítám, venujem sa priateľke, chodievam von, na výstavy, do kina, cvičím na bicie, rozmýšľam, stretávam sa s priateľmi, kamarátmi a známymi...píšem listy, študujem (odbor Liečebná pedagogika) na Pedagodickej fakulte UK v Bratislave, počúvam/nahrávám muziku, chodím do prírody, na pivo, nepočúvam rádio...a čítam aj tie comixy (MAUS,PIXY,SCHIZO...) a kreslím obrázky.


Nějakej vzkaz pro čtenáře a čtenářky na závěr. Díky za rozhovor a mějte se fajn.


Tomáš: Možno by som ešte podotkol, že skoro nikto z členov S.I.K.A. sa nepovažuje za pankáča, pretože punk nedával odpovede na naše otázky a ak v tejto subkultúre stále sú ľudia, ktorí skutočne chcú zmenu dnešného sociálneho, politického a ekonomického (ale aj demografického, dôchodkového, počítačového, zdravotného, poľnohospodárskeho, zavlažovacieho a i.) systému(a ja verím, že pár takých tu stále je, pretože vidia, ako ich využívajú šéfovia alebo ledva prežúvajú a vidia, že niekto žuje v blahobyte), nech sa skúsia dať dokopy a prostredníctvom priamej akcie na pracovisku, v komunite a škole robiť niečo pre zlepšenie svojho žutia. Dúfam, že sa naši fanúšikovia čo najskôr naučia texty a začnú sa na koncertoch baviť, nech sa nebavíme furt len sami. A žerme bohatých! Špeciálny pozdrav návštevníkom Streetpunk festu, ktorí rozprúdili dobrú zábavu počas nášho vystúpenia! biosphere666@hotmail.com

Tomi: Jedzte mrkvu a buďte dobrý, podporujte svojho lokálneho thrashdealera!!! Posilujte a učte sa biť. Neostávajte nepripravený, lebo útok môže príjsť s ktorejkoľvek strany. Ešte by som rád dodal, že SxIxKxA je pravdepodobne prvá kapela v punkovom hnutí, ktorá "nepodporuje násilie" (zdravím ROZPOR, hihihi) a nezabudnite NO BIG LABELS NO BIG BANDS. (PS: moje odpovede neberte príliš vážne, život je príliš krátky aby sme boli furt vážny). Ak chcete píšte na sikathrash@hotmail.com. Na pláž (stráž) priatelia!!!

Maťo: Tak díky za priestor pre naše nenásytné egá... ...inak práve som čumel na nejaký starý film z vašich končín,tak odtiaľ toto na rozloučenou:"...je tak hrozne pošetiléééé ,,,,,,,, hledat pro život jízdní ráááád...." tak nekdy príšte! doskokotenia a majte sa fajn!!!

Mišo: No, tak ako napísal Tomáš, nikto v našej kapele sa nepovažuje za pankáča, my už sme totižto vyššie, my sme Hardcoristi. A to už je skutočne niečo iné, niečo viac...nechcel by som, aby to vyznelo ako nejaké nadraďovanie sa alebo čo, veď my sme za rovnoprávnosť, rovnosť a tak ďalej, ale...ono je to fakt, tak by som povedal, iná kvalita života, rozumieš? Hardcore sa stal zmyslom nášho života, ku všetkému dnes pristupujeme cez neho. Vďaka nemu sme sa stali aktívnymi, komunikatívnymi, náš život nabral jasný smer a my už sme našli odpoveď na otázku prečo sme tu. Dlho sme hľadali naše vlastné "ja", našu podstatu, spoločnosť ľudí, ktorá by nás brala, v ktorej by sme aj my mohli niečo znamenať. Až sa nás raz tichučko, či hlučne dotkol Hardcore a ukázal nám toľko možností a nádhery a my sme sa im rozbehli v ústrety. Vďaka Hardcoru sme sa niekam posunuli, dozreli sme v osobnosti, skrátka sme sa stali niekým. Cez Hardcore sme získali svojský pohľad na svet, našli sme si nových kamarátov a zabudli na tých starých, vyformovali si názory, prestali fajčiť a znovu začali, stali sme sa vegetariánmi. Naučili sme sa komunikovať s polovicou sveta, ale robí nám problém prehovoriť s najbližšími. To všetko vďaka Hardcoru...má to snáď niekedy až transcendentálny charakter - i keď zaťahovanie náboženstva do Hardcoru je pekne netolerantné. Každopádne nás Hardcore ťažko ovplyvňuje... Hardcore nám skrátka otvoril oči a my sme uvideli celú tú realitu okolo nás v celom jej hnuse, v jej špinavosti, ktorú sme predtým prehliadali, pretože sme boli manipulovaní rodičmi a školou a potom sme na všetko zatrpkli, pretože nás tak škaredo oklamali a začali sme sa tváriť nahnevane a naše frustrované srdcia začali pociťovať nenávisť. Konečne sme uzreli svet cez čierno-biele obaly dosiek v jeho skutočných farbách a naša deprivácia sa nekončí...tiež sa snažíme osrať tento systém, kde sa len dá, pretože aj on sere na nás - a toto všetko nám ukázal on - Hardcore. Oh, čo by sme len boli bez neho... Hardcore ale naplňuje naše skľúčené srdcia istou radosťou, motivuje nás, napĺňa nás všetkých, naše životy - a my v tom - až ambivalentnom rozpoložení - medzi frustráciou zo života a nádejou na jeho zlepšenie skrz Hardcore, raz padáme, raz vstávame, hľadáme sa v tzv. konštruktívnom nihilizme, v aktivitách, vo všetkom možnom, len nech sa je čoho chytiť. Keď raz budem veľký, chcel by som napísať knihu. Asi sa bude volať "Kytary, rev a smiech, alebo čo všetko sa nachádza za tou našou hardcorovou ohrádkou". Niečo na záver? Hm...pokiaľ sa váš život mínus hardcore rovná nule, začnite myslieť. Majte sa a nech sa vám s "Move Your Ass" darí. Čau.

P.S.: Pokiaľ by sa niekomu zdalo, že sa nám akosi príliš začali zdvíhať hrebienky, nech si prečíta ešte raz prvú časť Tomášovej odpovede na túto otázku.





----------------------

S.I.K.A. tape is out now! Thrash/extreeeeEEem HC band where I used to play drumms is already released on cassette. Cassette is compiled from our songs recorded in period 1999 - 2004. Total thrashy-HC-punk for noise-lovers.
You can order it on German label SCHWARZERPETER RECORDS (http://www.schwarzerpeter-records.de.vu/).

Mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára