piatok 18. novembra 2011

ROZPOR "Nezabudneme" Demo (2000)

ROZPOR - dôverne známy OI-punk od nás z Blavy a ich prvé demo s názvom "Nezabudneme".
Kazetu mi po vydaní dema nahral Datra a nedávno som ju pod dlhšom čase zase počúval.
A veselá spomienka mi ostala aj na prvý koncert ROZPORu v garáži na Pionierskej, na ktorý som v rámci rande zobral svoju priateľku (dnes moju ženu) a z ktorého bola ...hm, ako to povedať...nemilo prekvapená, hehe. Zdrtená.
A odoznel tam aj cover od ONE WAY SYSTEM!



Pár info k veci (zo stránky ROZPORu):


"Prvá skladba, ktorú sme naskúšali bola Pouličný boj, text napísal Walter a Filip ho upravil. Kapela cvičila celé leto, aby 1.8. 1999 nahrala svoje prvé demo v provizórnom štúdiu na Panenskej ul. Majster zvuku bol Miro Tolla, starý kamoš, punkáč a zvukársky samorast, ktorý využíval podzemné priestory patriace Vrešťovi. Nahrávka bola určená len pre kapelu a najbližší okruh ľudí a ostala iba na magnetofónovej páske.

Obsahuje skladby:

1.Rozpor
2.Pouličný boj
3.Nezabudneme! (verzia 1)
4.Nezabudneme! (verzia 2)
5.TV-choroba
6.Buď pripravený!
7.Škola je brzda
8.Robota/Revolta (neskor: Revolta/Robota)
9.Nadutí
10.Nepatríme...
11.Give us a future (One Way System)

Zborové vokály na pozadí aj tak úbohého zvuku zanikajú, pretože k dispozícii boli iba dva mikrofóny.

2. októbra 1999 odohral RozpoR svoj prvý koncert v okrúhlom komplexe garáží na Pionierskej ul., kde mala skúšobňu tiež nová bratislavská oi! kapela St.Oi! Prišlo asi 100 ľudí, celý okruh kamošov. Na prvý koncert to bolo super, kedže zaplnili celý priestor pred skúšobňou. Zahrali sme skladby z dema plus nejaké ďalšie. Ja ako gitarista- totálny samouk som hral tak, ako aj pri nahrávaní dema, bez brnkátka.(!) S brnkátkom som jednoducho ešte hrať nevedel a kým som sa to naučil, zahral som takýmto primitívnym spôsobom ešte asi 2 koncerty.(!)
Ešte si pamätám, že ten prvý koncert chcel prerušiť pracovník mestského magistrátu, kedže to bola ilegálna neoficiálna akcia, ale nakoniec nejak neuspel a to ešte skoro dostal cez piču od Červíka, takého poloretardovaného typa, čo bol punkový a zároveň futbalový fanatik. Kapela St.Oi! sa po čase rozpadla a dvaja členovia (Gubo a Blejco) založili formáciu s názvom P.P. (Punkoví páni)..."




viac tu:

http://rozpor.sk/biografia/



DEMO "Nezabudneme" (2000)





CD rip:
http://www.mediafire.com/?h2kc27rlsz6ws27

kazeta / tape rip:

http://www.mediafire.com/?6boyk8bb769hsck

texty:




TRAX:

1. Rozpor (Intro)
2. Pouličný boj
3. Osnovy
4. Za Vás...
5. Nadutí
6. TV - choroba
7. Scéna
8. Buď pripravený!
9. Robota/Revolta
10. Hymna
11.
12. FC Bambino
13. Budeme ich strielať
14. Protest s troskami
15. Škola je brzda
16. Nezabudneme!
17. Nepatríme...




Pôvodne to vyšlo ako kazeta v roku 2000, neskôr ako CD-r.




...ako bonus tu pridávam ešte rozhovor s ROZPORom, ktorý som robil v roku 2002 do zinu YA BASTA! č.6:








-----------------------------------------


OI/PUNK band from Bratislava/Slovakia playing since 1999. Their first demo.
Originally released as tape, later as CD-r.
ROZPOR is still active and still strong :)!


mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára