piatok 28. februára 2014

Folk/akustik-gitarrr punk koncert v Scherzi


S krížkom po funuse prichádzam so stručnou informáciou o koncerte. Tento týždeň som zahral krátky set ako hosť na koncerte môjho kamoša Ondra. On už roky skladá a občas aj naživo hráva folkové pesničky v takej povedzme nohavicovskej tradícií, svojské, osobité, so zaujímavými textami. Už dlhšie sme plánovali spoločný koncert a teraz sa to uskutočnilo. Hrali sme v umeleckej kaviarni Scherz, na bratislavských Palisádoch. Pre mňa to bol tak trochu kultúrny šok v zmysle vystupujúceho. Nikdy predtým som totiž nehral pred sediacim publikom. Kaviarenské stoly a ľudia čo prišli počúvať. Ondro hral svoje skladby a občas to preložil krátkym prednesom poézie. Po polhodine som nastúpil ja a zahral 6 rozorvaných odrhovačiek. Ľudia ale počúvali, malo to odozvu. Potom pokračoval opäť Ondro. Musím povedať, že hoci to bolo iné ako na punkových akciách, malo to čosi do seba. Iný priestor a pohľad na publikum bol osviežujúci a predpokladám, že osviežujúci bol aj môj akustický atak v kaviarenskom priestore. Možno si to zase niekedy zopakujem.






-----------------------

Toľko z mojej zatiaľ ostatnej sólovej exhibície, najbližšie by sme mali hrať ako celá kapela - ŠIGELA v Brne. Info tu: http://bandzone.cz/akce/334759



Tak zase niekedy niekde.





mišo

štvrtok 27. februára 2014

V/A "AUDIOTURIZMUS - Bratislava" (2004)


Koláž zvukov z môjho mesta.

"Audioturizmus je cestovanie zvukom. Prírodná krajina, ale aj mestské prostredie je dávnym námetom predošetkým pre vizuálnu kultúru - ale prečo by sa nedali pohľadnice, maľba či land art uplatniť aj v hudbe? Medzi zvukom a každým miestom s jeho atmosférou - geniom loci môže existovať veľa rôznych prepojení..."

Na CDčku môžeš počuť záznam pocitov, spomienok, asociácii zvukov viažúcich sa k Bratislave a tiež dobový zápis miestnej tvorivej experimentálej hudobnej scény.




http://www.multiload.cz/stahnout/788684/audioturismus-bratislava-zip/






-------------------------------------------


Compilation of field recordings / sound maps from Bratislava city.

Mišo

nedeľa 23. februára 2014

STRECHA "Irónia" (2008)


Utrpenie starého básnika

Peniaze mi zhltla inflácia
Auto mi zožrala korózia
Frajerku mi prešla felícia
Ostala mi iba poézia

Z bytu ma vyhnala asanácia
Zase po mne ide polícia
O prácu som prišiel, to som celý ja
Asi si to hodím - mamma mia

Povedzte mi ako mám z poézie žiť
Chcel by som ju vedieť speňažiť




Prešovská punk rocková kapela. Asi pred štyrmi rokmi som sem dal ich album "Všetko je zelené" a na základe toho mi Frenky, ich textár, poslal aj toto CD. Má lepší zvuk, je to celé také vytuningované, ale ten pôvodný starý zvuk sa mi viac ľúbi.






http://www.multiload.cz/stahnout/786668/strecha-ironia-zip/






Strechu založili Pavel Kernaševič (bicie) a Marián Kolozsy (gitara, spev). Po ťažkých začiatkoch, ktoré trvali možno rok, prišiel do kapely Dano Pavelka (basa) a ku kapele sa pridali aj dvaja nehrajúci členovia - textári Michal Frank a Branislav Kováč. V tomto období sa už začala rozvíjať vlastná tvorba, a všetko vypuklo koncertom 31. 5. 1991 na ZŠ Sládkovičovej v Prešove. Ešte v ten istý deň sa kapela predstavila v prešovskej Mestskej hale na akcii TOMOGRAF a v Prešovskom večerníku vyšiel rozhovor s členmi kapely. Po prvých koncertoch prišiel ku kapele Marek Kaščák (spev). Nasledoval koncert 28. 8. 1991 na Benátskej noci na Delni, ďalší koncert bol 16. 11. 1991 na ZŠ Sládkovičovej. Potom začal festival ROCKOVÁ LIGA, kde hrala kapela v prvom kole 12. 3. 1992 a vo finále ako hosť 6. 5. 1992. V spomínanom prvom rozhovore mala Strecha hlavný cieľ „zahrať si na Rockovej lige“, podaril sa jej to teda veľmi skoro a potom, v nasledujúcich rokoch, ešte štyrikrát. Po Rockovej lige nasledoval koncert na internáte SOU spoločného stravovania (28. 5. 1992), odkiaľ vychovávateľky kapelu, napriek protestoch publika vyhodila (viď Populár). Študenti z obecenstva boli perfektní, aj keď ich to stálo mesačný zákaz vychádzok. Na prvom mimoprešovskom koncerte (24. 7. 1992) už nespieval M. Kaščák, ale Maťo Kolozsy, ktorého na gitaru zastúpil Tomáš Hricišák. Neskôr došlo k zmene aj na poste basgitaristu, ktorý obsadil Paliho brat Róbert Kernaševič (v tom čase Hernest, neskôr Zlý svet). Nasledovala úspešná éra: nahrávanie promokazety, koncerty v Prešove i ďalších mestách, účasť na akcii Non stop rock show, kde Strecha neprijala ponuku na spoluprácu od istého známeho bratislavského manažéra. Jej chyba :-) Skupinu však sprevádzala aj smola, zrušenie (zákazy?) koncertov v Prievidzi, Bardejove, Humennom a Košiciach, a nezrealivaná plánovaná slovenská šnúra s kapelou Wanastowi vjecy (turné zrušili, mali iba koncert v Bratislave). Z tých lepších bol koncert vo Vranove a so Slobodnou Európou v Prešove. V roku 1993 sa zostava definitívne stabilizovala. Roba a Tomáša (venovali sa už výlučne svojim kapelám Zlý svet, resp. Nonsense) nahradili basák Bydlo (Peter Rabada) a gitarista a (spolu)spevák Marián Sarnecký. Prišlo vrcholné obdobie. Časté koncertovanie, vrátane účasti na festivale Mysch + Masch Párty pri Bojkoviciach na Morave, akcia Rock for Slon, dva košické koncerty so Zónou A, po troch rokoch koncertnej činnosti zrealizované demo Všetko je zelené, účasť na kompiláciách, rozhovory a podobné promo aktivity a ďalšie ovocie spolupráce s punkovou legendou - „taťkou“ Strechy v ČR Štěpánom Stejskalom. Vrcholné obdobie prakticky skončilo 17. novembra 1994, kedy odohral posledný koncert so Strechou Bydlo. Nahradil ho maliar Demo (Peter Demek), v kapele však zavládla stagnácia, viaceré hudobné i nehudobné inovácie z rôznych príčin stroskotali, členovia sa realizovali aj v nových projektoch. Tak padlo rozhodnutie ukočiť po piatich rokoch činnosť kapely, čo sa udialo na koncerte na „Marakani“ 23. 6. 1996, na ktorom sa M. Kolozsy rozlúčil slovami: „Ďakujeme vám za dlhoročnú spoluprácu.“ Strecha teda skončila presne v čase, kedy nastúpila vo svete vlna neopunku, na chvíľu sa vrátili i Sex Pistols. To by bol dosť pokrytecký dôvod na pokračovanie a Strecha nebola čisto punkovou kapelou, ale oscilovala medzi punkom a alternatívnou muzikou (často bola uvádzaná ako alternatívny punk, čo bolo v poriadku). A keď začínala, v Prešove bola jedinou punkovou kapelou, 99 percent všetkých ostatných boli metalisti. Mimochodom, Strecha bola prvou a najznámejšou poriadnou punkovou skupinou v Prešove. K punku sa čiastočne hlásili novovlnné formácie ako Tic-tac, Záhoráck Band či Domino, ale prevažovala v nich filozofia new wave, hudobne boli punkové aj niektoré metalové kapely (mysliac si, že hrajú metal), ale čisto punková kapela boli až Masmédiá. Táto kapela však bola viac legenda než realita, lebo Masmédiá mali (ešte pred revolúciou ´89) jediný koncert na škole, ktorý nedohrali. A potom už tu bola Strecha... Ukončením činnosti kapely si všetci jej členovia vydýchli a venovali sa rôznym veciam (vojenčiny, kapely). Ale ouha. V roku 1999 už bolo načase dať čosi dokopy a Strecha ohlásila účasť na Rockovej lige. S Maťom a Palim si zahrali ako hostia Ľubo „Ropa“ Petruška (gitara) a Roland Wittner (basa), Marián Sarnecký - vcelku rozumne - odmietol ponuku obnoviť kapelu. Obavy, či príde niekto na koncert vyvrátili tri stovky fanúšikov. Po Rockovej lige sa po Streche zasa na čas uzavrel kruh koncertom u Greka s kapelou Poďme do práce (hosťa Ropu na ňom vystriedal hosť Ján Šarišský). V roku 2002 bol však ďalší comeback, respektíve spomienkový koncert v Plastiku, ktorého príčinou bol dočasný Paliho príchod z Austrálie. Strecha vystúpila v absolútne najsilnejšej zostave, okrem Maťa a Paliho hral Marián Sarnecký, z Bratislavy prišiel Bydlo, dokonca došiel aj spevák Marek Kaščák z Prahy, a zaspieval si i nehrajúci člen Michal Frank. Počas skúšok na tento koncert vznikli diskusie o možnej budúcnosti Strechy. Je to síce už definitívne uzavretá kapitola, ale ktovie... No a v roku 2008 pripravila nové CD (so zväčša starými skladbami) s názvom Irónia.


(bandzone)


Inak člen(ovia) STRECHY mali aj noise-ový projekt ANGEL, o ktorom sa rozpísal Frenky na svojom blogu (viď nižšie) a ich nahrávka sa dá nájsť na momentálne hibernujúcom blogu ANALCRUST RIP-TAPE.

Info:

Celé to vlastne vzniklo náhodou. Niekedy v roku 1995. Stretli sme sa u Pavla Kernaševiča a trochu sme „džemovali“. Vzišiel z toho prvý noise projekt v Prešove. Angel. Zámerom spomínaného kvázi jam-session nebolo vytvoriť skupinu, ktorá by mala reprezentovať v tom čase (a v niektorých kruhoch je tomu tak dodnes) vo svete obľúbený najextrémnejší hudobný (?) štýl noise. No napokon to tak nejako vypálilo...

Opakujem, nebol to zámer, iba sme si tak hrali, kdečo, čo komu „preletelo cez nos“ a celý tento výtvor sme nahrávali na kazetu. Bolo to dosť hlučné a nesúrodé, takrečeno prvý soft noise. Na konci som sa s Palim stavil, že tento náš počin vydám v zahraničí. Opýtal som sa ho, ako sa to má volať. Z fleku odvetil: „Anjel.“ Nuž O. K. , poangličtil som to na Angel a prvý prešovský noise band bol na svete (neskôr vznikli ďalšie ako D. R. T. A. D. A. , to je však už mimo túto tému). Stávku som, viď nižšie, vyhral, Pali kupoval pivo.

Nahrávku soft-noise bandu Angel nazvanú Stop it! a neskôr vydanú na demokazete spáchal Pavel Kernaševič zo Strechy (http://www.srecha.szm.sk) - akustická gitara, klávesy, ústna harmonika, hlas, jeho brat Róbert (v tom čase zanikla jeho kapela Zlý svet) - akustická gitara, klávesy, ústna harmonika, hlas, no a ja, Frenky, perkusie, klávesy, hlas, šumy.

Angel sa objavil na kompilačnej kazete skupín z celého sveta And don´t call me a liar!! , kam sa dostal spolu s dvoma skladbami Strechy. Sampler končí Outrom, pochádzajúcim z dema Stop it! (kde je, paradoxne, „introm“). Demokompilácia And don´t call me a liar!! vyšla pod značkou švajčiarskeho labelu Gürteltiertapes a okrem zoskupení Angel a Strecha sa na nej podieľali aj Zombie Terrorists, Agathocles, Chromatic Absurdity, Simbiose, M. Nomized, Statuette, Amen, Red Light, 3rd World Disease, Ei Eloonjääneite, Hartsoeker, Hermit, Brandelli d´Odio, Körperfresser Köömmändö, Flagrants D´Eli a Správny smer.

Týmto bola stávka vyhraná, ale to nebolo všetko. Angel sa objavil aj v krajine noizzu zasľúbenej - v Japonsku. Tentoraz bez Strechy. Časť dema Stop it!! , pomenovaná iba strohým „no title“ vyšla u rešpektovanej undergroundovej noise značky Pluto na kazetovej demokompilácii PLUTO compilation 3. Okrem „anjela“ mali na nej zastúpenie aj tieto skupiny a projekty (viaceré z nich boli v noizz-kruhoch pojmami): Vadge, Napalmed, Materia Organica, Groinchurn, Golgoth, Nomicon, Final Exit, No sense, Brutal Defecation, Hermit, Cut Throat, Denak, Necrose, Infamy, Social Deformity, Another Name For Corpse, Menstruation a Hepatit A.

Toľko teda o prvom noise bande v Prešove. Demo Stop it! existuje, ak by si ho náhodu chcel nejaký milovník hlukových počinov zaobstarať, môže tak urobiť za non-profit cenu (tuším do päťdesiat korún) u Stana Šnellyho (mmr@inmail.sk, aleno Tačevská 22, 085 01 Bardejov). Upozorňujem však, že demo nemá žiadnu hudobnú ani zvukovú hodnotu, maximálne tak zberateľskú...

(Frenky)

-----------------


Melodic punk rock from East-Slovakia.


mišo

piatok 21. februára 2014

MYŠLENKOVÁ KŘEČ "Demo" (200?)


Raw punk z Moravy. Demo mi napálil Pája Festa, nemám ku tomu nič, info ani obal, ale je to zverina. Je napísané že 4 skladby, je ich tam 5. Niekde v krabici mám aj splitko MYŠLENKOVÁ KŘEČ / EXCITACE, ak to nájdem, tiež to sem dám.



http://www.multiload.cz/stahnout/785791/myslenkova-krec-demo-zip/


Pozri:
http://www.excitace.wz.cz/

alebo lajfko:
http://www.youtube.com/watch?v=XXjIQvl6H-4


---------------------------------------

Raw punk/HC from Moravia. Enjoy essential form of punk.

Mišo

štvrtok 20. februára 2014

VANDALI (BUTT SPENCER) "Demo" (2004)


Niekedy začiatkom roku 2005 mi Pišta na koncerte dal napálené CD s piatimi skladbami od jeho novej kapely. Nebol k tomu ani booklet, ani nič, len plastový obal. Z CD-čka znel chytľavý rock and roll punk trochu v štýle RAMONES / MISFITS s vtipnými textami. Vtedy VANDALI hrávali ešte pod názvom BUTT SPENCER a na ich koncerty chodilo 50 ľudí. Nahrávku som teraz po rokoch našiel pri upratovaní.





http://www.multiload.cz/stahnout/785632/vandali-demo-2004-zip/


------------------------------------------------------------------------------------


VANDALI - good punk rock/R´N´R from Slovakia. First demo. Now they are quite popular.



Mišo

streda 19. februára 2014

sobota 15. februára 2014

ACADEMY 23 "The vinyl documents" (1997)


Post-punková kapela z Anglicka, ktorá si hudobne brala niečo z "obývačkovej" D.I.Y. produkcie typickej pre nezávislú scénu v UK v 70-tych a 80-tych rokoch, niečo z experimentálnejšie znejúceho punku a niečo z podivného popu. Členovia predtým hrávali v kontroverznej A-punk kapele APOSTLES - pozri rozhovor: http://muzika-komunika.blogspot.sk/2011/02/apostles-rozhovor.html.







http://ulozto.sk/x7pEeZdL/academy-23-the-vinyl-documents-1997-rar









--------------------------------------------------------------------------------------------------


British experimental music band created by Andy Martin and Dave Fanning in 1989, immediately after disbanding their former group Apostles.


mišo

piatok 14. februára 2014

TIZEDES MEG A TÖBBIEK "Demo ?" (198?)


Maďarská punková kapela z 80-tych rokov.





http://www.multiload.cz/stahnout/782032/tizedes-meg-a-tobbiek-zip/


Band info:

Tizedes meg a többiek was a hardcore punk band in the 80’s, based in Budapest, Hungary. They were one of the first Hugarian hardcore bands (among Marina Revue) and, despite the state-driven suppression of punk movement they managed to establish a moderate fan base. Now they are considered one of the key bands of the 2nd wave of Hungawian punk in the mid-eigthies.Tizedes meg a többiek, like nearly all punk bands of the era weren’t allowed to make a record. Their available material is a rough, ‘illegal’ demo recorded on home devices and a somewhat better
video recording the communist police took at TOTAL 85 festival.


mišo

štvrtok 13. februára 2014

OPERA APERTA "Post - minimal set" (2002)


Komorná hudba v podaní osobností klasického hudobného prejavu.
Nič podobné som ešte na blog nedával, ešte snáď cédečko VENI ENSAMBLE (http://muzika-komunika.blogspot.sk/2009/10/veni-ensemble-cd-1992.html), alebo V. Godára.





http://www.multiload.cz/stahnout/781887/opera-aperta-post-minimal-set-zip/





info:




--------------------------------------------------------------------


Chamber-minimal-classical music from Slovakia.


Mišo

utorok 11. februára 2014

EKATARINA VELIKA "Alternative rock years - ´87–´91) "



Tri albumy srbskej legendy alternatívneho rocku.











http://www.multiload.cz/stahnout/781667/ekv-1987-1991-zip/


--------------------------------------------------

Alternative rock years (1987–1991)

During the summer of 1987, the band released the album Ljubav (Love), co-produced by the band with the Australian musician Theodore Yanni. It displayed a more guitar-oriented sound, along with stylized sleeve done by Margita and artist Vuk Vidor. Prominent tracks from the album include "Zemlja" ("Earth"), "7 Dana" ("7 Days"), "Pored mene" ("Beside Me"), "Ljudi iz gradova" ("People From The Cities"), and "Ljubav" ("Love"). It had also shown the first signs of Milan's depressive lyrics, as exemplified by song "Tonemo" ("We Are Sinking"). The album had also confirmed their live attraction status with two consecutive sold out shows at Belgrade's Pionir Hall sports arena. New extensive tour commenced in early 1988, and EKV enlisted help from Tanja Jovićević of Oktobar 1864 and Zvonimir Đukić from Van Gogh to appear as backing live musicians. Fece had also promptly rejoined the band on tour, shortly replacing Srđan Todorović before moving away to New York City in May 1988.

In January 1989, the band finished the recording sessions for the album Samo par godina za nas (Only a Few Years for Us), released during the same year, featuring guest appearances by Mitar Subotić (guitar, album production) and Tanja Jovićević (backing vocals). The critics regarded this album as a mere of the concept from the previous album. Several hits from the album include "Krug" ("The Circle"), "Par godina za nas" ("A Few Years for Us"), and "Srce" ("Heart"). Despite the mixed critics, the band were at their peak performing at the EBU-UER rock festival in Novi Sad, the 1990 Midem festival in Cannes and the first European rock music bienalle held in Toulouse. After the tour, Todorović left the band, focusing on his acting career. Bojan Pečar also decided to leave the band moving to London. The new members became the former VIA Talas, D' Boys and Piloti member Miško Petrović "Plavi" on bass and the former U Škripcu member Marko Milivojević on drums.

The sixth studio album Dum dum (Bang Bang), released in 1991, featured the Plejboj member Dušan Petrović and session musician Bata Božanić as bass players, Tanja Jovićević on backing vocals, Zvonimir Đukić on guitar and Mitar Subotić on keyboards and machines. The album, produced by Theodore Yanni, featured the prominent songs "Zabranjujem" ("I Forbid"), "Idemo" ("Let's Go"), "Dum dum" ("Bang Bang") and "Bledo" ("Pale"), inspired by the outbreak of the Yugoslav Wars and the general political and economical situation in the country. The following year, Mladenović participated in the antiwar project Rimtutituki, also featuring Električni Orgazam and Partibrejkers members, releasing the single "Slušaj 'vamo" ("Listen Up").

(http://en.wikipedia.org/wiki/Ekatarina_Velika#Alternative_rock_years_.281987.E2.80.931991.29)


Mišo

pondelok 10. februára 2014

EKATARINA VELIKA "Post punk years - ´82 - ´86"


Prvé tri albumy post-punk/rockovej kapely z Belehradu. Info: http://muzika-komunika.blogspot.sk/2011/03/ekatarina-velika-katarina-ii-1984.html









http://www.multiload.cz/stahnout/781469/ekv-zip/


-------------------------------------------------------

Three albums in one link.
Serbian post-punk/rock legend EKATARINA VELIKA.


Ekatarina Velika (Serbian Cyrillic: Екатарина Велика, English: Catherine the Great), sometimes referred to as EKV for short, was a Serbian and former Yugoslav rock band from Belgrade, being one of the most successful and influential music acts coming out of former Yugoslavia.

Post-punk years (1982–1986)

Following the disbandment of Šarlo Akrobata, in February 1982, Milan Mladenović (guitar, vocals) with Gagi Mihajlović (guitar), Dušan Dejanović (drums), and Zoran "Švaba" Radomirović (bass) formed the band Katarina II, named after Mihailović's unrequited love, a girl named Katarina. During the late 1982, after the performance at the cinema Topčiderska zvezda, the band was joined by the classically trained pianist Margita Stefanović. At the time, the rhythm section had changed, with Radomirović leaving to join Du Du A and Dejanović joining the heated rivals Disciplina Kičme.

The vacant drummer position was taken over by the former Grupa I member Branko Kuštrin "Mango", but after not more than a month's period he left the band, being replaced by Milan's former bandmate from Šarlo Akrobata Ivan Vdović "VD". At the same time, on early 1983, Bojan Pečar, a former VIA Talas bassist became the new band member. In the spring of 1983 the band took part in Zagreb Bienalle and received positive reviews. Their material for the debut album material was recorded soon after, featuring guest appearance by the actor Svetislav Goncić on tin whistles. The recording sessions for the material were completed in the Druga Maca studio owned by Enco Lesić however, due to a variety of reasons, most of them having to do with the poor technical equipment, the material was unusable.

The following year in RTV Ljubljana studios, the band took the offer of fellow musician Srđan Marjanović, who was the label's musical director at the time, to rerecord the material for the debut album. Katarina II eponymous debut album was eventually released in 1984, mostly featuring the lyrics written by Mladenović, except for the songs "Vrt" ("The Garden") and "Platforme" ("The Platforms") written by Mihajlović, while the music was a collaboration between the two. The tracks like "Aut" ("Out"), "Jesen" ("Autumn"), "Radostan dan" ("A Joyful Day"), "Treba da se čisti" ("It Ought To Be Cleaned"), "Ja znam" ("I Know") the band successfully linked Milan's descriptive lyrical sensibility with the energetic New Wave sound. The material was produced by Đorđe Petrović and featured guest appearances by Mario Čelik on congas Film member Jurij Novoselić "Kuzma Videosex" on saxophone.

Soon after the album release, the band went through more lineup changes. Mihajlović ran afoul of the law and went to jail and after serving the punishment he was informed by the rest of the band that he was no longer a Katarina II member. However, since Mihajlović claimed rights to the usage of the Katarina II band name, he forced the band into using another one. Later he collaborated with Vlada Divljan before moving to the United States where he currently resides. Additionally, drummer Vdović left due to drug abuse problems, later joining Du Du A and the band Heroji, being replaced by the former Luna drummer Ivan Fece "Firchie". The remaining members continued working as Ekatarina Velika, after Catherine II of Russia, or EKV for short. Due to constant SFR Yugoslavia-wide touring, with frequent stops in Belgrade, Zagreb and Ljubljana, and occasional TV spots, the band's popularity had gradually grown.

At the beginning of the following year, the band recorded their second studio album, recorded at the Zagreb SIM studio and produced by Vladimir Smolec and the band members themselves. Ekatarina Velika, featuring Massimo Savić and Karlowy Wary member Tomo in der Mühlen as guests, provided the band with its first hits, "Oči boje meda" ("Honey Colored Eyes"), "Modro i zeleno" ("Indigo and Green") and "Tattoo". In accordance with the latter song, the album cover arranged by Dušan Gerzić feature the band members painted in Native American ritual body art. After the album release, on March 22, 1985, they played outside of Yugoslavia for the first time, making a positive impression at Culture Days in Turin, Italy. Another memorable concert took place in Zagreb as part of Bolje vas našli Belgrade-Zagreb band exchange.

Towards the end of 1985, Fece left the band to serve the mandatory Yugoslav People's Army service, later joining Laboratorija Zvuka, and was replaced by the Ivan Ranković "Raka" from the band Tvrdo Srce i Velike Uši. The following year, the new lineup released the third studio album S vetrom uz lice (Faced Against the Wind), proving to be the breakthrough album that turned them into bona fide stars. The album was produced by Milan Mladenović, Margita Stefanović and Dragan Čačinović, extensively using the E-mu Emulator II 8-bit sampler. With the hits "Budi sam na ulici" ("Be Alone on the Street"), "Ti si sav moj bol" ("You Are All My Anguish"), "Novac u rukama" ("Money in the Hands"), and "Kao da je bilo nekad" ("As If It Had Once Been") came some lukewarm reviews from the critics complaining about the similarities to the works of the Simple Minds...



(Wikipedia)



Mišo

nedeľa 9. februára 2014

THE STRANGLERS "Rare, live and unreleased 1974-76" (1999)


Prog-rock/proto-punk. STRANGLERS som naživo žiaľ nikdy neviedel, iba kapelu NO MORE HEROES, čo je projekt ľudí z CHVM s ktorým hrajú ich covery.





http://www.quickshare.cz/stahnout-soubor/918916:the-stranglers-zip_142MB

http://www.uloz.to/xjXLKf2G/the-stranglers-pres-multiload-cz-zip

http://www.multiload.cz/stahnout/781313/the-stranglers-zip/





-------------------------------------------------

Old demos and live recordings of this great prog-punk band.


Mišo

piatok 7. februára 2014

THE PLASTIC PEOPLE OF THE UNIVERSE "Jak bude po smrti" (1998)


PLASTICI a ich nahrávka z koncertu v Novej Víske v októbri 1979.
Psych-prog-free-jazz-y/underground a texty Ladislava Klímu.





multiupload:

http://www.multiload.cz/stahnout/781089/the-plastic-people-of-the-universe-zip/

quickshare.cz:

http://www.quickshare.cz/stahnout-soubor/918579:the-plastic-people-of-the-universe-zip_91MB

uloz.to:

http://www.uloz.to/xWGLcyNX/the-plastic-people-of-the-universe-pres-multiload-cz-zip

---------------------------------------------------------------------------------------------------

PPOTU a their three song with lyrics of Ladislav Klíma.
Recorded live in Nová Víska, October 1979. First released in 1992 as “Slavná Nemesis”.

Ladislav Klíma was a Czech novelist, playwright, poet and philosopher. He was born August 22, 1878, in the western Bohemian town of Domazlice. His major inspirations were Berkeley, Schopenhauer, Nietzsche, and the Czech symbolist poet Otokar Brezina. Klíma's philosophy has been called radical subjective idealism, where all reality culminates in an absolute subject, and he developed this into the metaphysical systems of egosolism and deoessence (one fully understanding his substance and becoming the creator of his own divinity). These themes are also explored in his fictions, chief among which are The Sufferings of Prince Sternenhoch and Glorious Nemesis. His other major philosophical works are compilations of shorter texts : Tractates and Dictations (1922) and A Second and Eternity (1927). While only part of Klíma's oeuvre was published during his lifetime, numerous manuscripts were edited and collected posthumously — stories, novels, plays, and a copious correspondence (it is estimated that Klíma, in a fit of disgust, destroyed some 90% of his unpublished manuscripts). And though his writing was marginalized and suppressed by the communist regime for many years it still managed to inspire a generation of underground artists and dissident intellectuals with its vision of one's innate ability to achieve inner freedom, to pursue spiritual sovereignty through deoessence.


Mišo

štvrtok 6. februára 2014

THE PLASTIC PEOPLE OF THE UNIVERSE "Vožralej jak slíva - koncerty 1973-75" (1997)


Underground live. Živé nahrávky žijúcej legendy z rokov 1973-75.





http://ulozto.net/xLpxmNKs/the-plastic-people-of-the-universe-vozralej-jak-sliva-zip





----------------------------------------------------------

Live recordings of Czech underground group PPOTU from different concerts played in 70´s.


Mišo


nedeľa 2. februára 2014

JAROSLAV FILIP "Cez okno" (1996)


Zlaté vrabce z toho tŕnia / perlami sa hrdo kŕmia / diamantové sa plodia psy / a bez románov do kapsy /...


Prvý sólový album Jara Filipa. Piano, skvelé texty, drive. Muziku tvrdia chalani z kapely MORBID PIG (http://muzika-komunika.blogspot.sk/2011/07/morbid-pig-nahravky-z-rokov-90-96.html) a spevom ju fantasticky dopĺňa Silvia Josifoska. Album vyšiel v roku 1996 na kazete na značke Salvador, ja mám však teraz pokazený tape-converter, tak som to ripol z CDčka, čo vyšlo ako re-edícia v roku 2008 v denníku SME.






http://ulozto.net/xsGVDCwJ/jaro-filip-zip


-------------------------------

Debut solo album from well-known Slovakian song-writter Jaroslav Filip (R.I.P.). He cooperated on this record with young musicians from post-HC band MORBID PIG.

Originally released in 1996 on cassette, later reissued on CD in 2008. I made rip from a CD, because my tape-converter is not functional at this moment.


Mišo