nedeľa 15. októbra 2017

Petrohradské inšpirácie


Dnes tu nemám žiadnu muziku na nosičoch, ale v Petrohrade som našiel zopár kníhkupectiev a iných zaujímavých miest, kam sa oplatí zájsť, alebo ktoré sa oplatí aspoň stručne spomenúť.




















Viktor Tsoy na obale knihy o kapele KINO


Pokiaľ sa bavíme o nezávislej hudbe, tak Petrohrad je naozaj ústretové mesto. Už od 80-tych rokov minulého storočia tu fungoval legendárny Leningradský Rock-Klub a dnes je situácia omnoho lepšia. Deň po našom prílete sa tu konali hneď 4 koncerty na ktoré som si robil zálusk (predsa len, Petrohrad je vyše 5-miliónové mesto) - od grindu po post-rock. Rozhodoval som sa medzi koncertom kapely DISTRESS (tých sme asi pred 10-12 rokmi volali hrať do Bratislavy, ale nakoniec nejak nedopadlo, lebo bol akýsi problém s pozývacím listom), alebo post-HC/noise-rock akciou v Ionoteke. Nakoniec sme zvolili klub IONOTEKA na Ligovskom prospekte. Hral tam totiž (okrem iných) aj Ilja zo skupiny ANKYLYM zo svojou novou kapelou BYTIE. Ilja mi bol celkovo veľmi nápomocný, čo sa týka informácií o Petrohrade ( taktiež veľmi pomohol svojími informáciami aj Szarapow - ten, čo písal aj scene-report z Petrohradu do Hlbokej Orby č. 18, či Dmitry, od ktorého som kupoval muziku cez Discogs), takže som ho chcel stretnúť aj osobne. Ilja bol sympatický chlapík s veľkým prehľadom o petrohradskej aj ruskej alternatívnej scéne.
















Bytie live v Ionoteke
















Ionoteka zvonku z ulice

Neskôr sme zašli aj do obchodov z knihami, hľadal som publikácie o ruskom rocku, no všetky boli písané iba v azbuke. Našiel som napr. knihu o scéne v Jekaterinburgu (70´s - 90´s), potom niekoľko profilových kníh ruských rockových kapiel - za všetky spomeniem aspoň Король И Шут, miestnu legendu horror/gothic-punk-rocku. Okrem Svetu knihy som ešte navštívil jeden odchod zo siete kníhkupectiev BUKVOED.


























Hudobné knihy vo "Svete knihy"



















Z knihy o kapele Koroľ I Shut


Spomeniem ešte celkom bizarnú akciu, ktorú sme zažili na Palácovom námestí, kde pravdepodobne na počesť Putinových narodenín, ktoré v ten deň akurát mal (7.10), robili show motorkári Noční vlci (známi aj u nás z májových návštev Slavína) a do toho im hrala kapela VIKTOR (виктор), čo bol taký revival-band, či tribute-band slávnej petrohradskej kapely KINO (Кино), ktorej frontman Viktor Tsoy patril medzi najznámejších predstaviteľov ruského rocku a leningradskej hudobnej scény.















Kapela VIKTOR hrá na Palácovom námestí

No nič, Rusko je krajina svojráznych reálií.
Krátky príspevok zakončím pozitívne - obrazom hudobných nástrojov od Picassa, ktorý visel v Ermitáži:

































Hudobné nástroje od Picassa



...pokračovanie niekedy nabudúce.



Pozri aj:








Mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára