sobota, 22. mája 2010

ROVNOU CHODBOU - "Demo" 2003 (1. verzia)

"Vždy keď kričím
tak cítim,
že hlas na ktorý čakám
je tichý
a viem že aj keď kráčam
za hlasom, ktorý ma láka
stále sa stráca...
a tak si nie som istý
či to nie som práve ja
kto stále hlasnejšie kričí
"tichšie prosím"!


text skladby "Hlas sa stráca"




Príbeh kapely ROVNOU CHODBOU som už načal v skoršom príspevku http://muzika-komunika.blogspot.com/2010/02/rovnou-chodbou-pankhace.html

Dnes chcem učiniť zadosť sľubu, ktorý som (si) vtedy pri písaní príspevku dal - teda "upnúť" prvé demo, resp. prvú verziu nášho dema.

No, demo 1 aj demo 2 sme nahrávali v rovnakej zostave: Mišo - gitara, Sivo - basa + spev, Lichtle - bicie + spev, ja - spev + bicie.
Rozdiel bol, že prvé bolo skôr punkovejšie a druhé trochu moc rýchle ( bolo na ňom aj trochu viac skladieb i keď aj dosť rovnakých s prvou nahrávkou)
Prvé demo sme nahrali - ostatne ako dosť iných vecí - v našej Garáži.
8 skladieb, vrátane coveru od HATED YOUTH. Zachovala sa na ňom aj skladba "Hlas sa stráca", ktorá sa z pri druhom nahrávaní a mixáži voľakde stratila.

ROVNOU CHODBOU odohrali pár koncertov, jedno turné, no počas roku 2003 sa začalo pôvodné nadšenie vytrácať. Lichtle začal hrávať so S.I.K.A., kde sme chystali nové nahrávky aj turné, gitarista Mišo býval častejšie mimo Blavu, nevznikali nové songy a skúšky boli len o prehratí si starých vecí a pití piva. Stagnovalo to. Okrem toho ja už som začal byť z hardcore trochu unavený - nie ani z hudby, ale skôr z niektorých postojov a póz, ktoré sa s ním spájajú. Mal som chuť posunúť punkovú hranicu v ktorej som sa pohyboval zase o kúsok ďalej. Zavolal som ešte na druhú gitaru Jura, ale šlo to všetko akosi pomaly...no neskôr sa to podarilo s kapelou STEH.

Každopádne ROVNOU CHODBOU bola pre mňa srdcová kapela. Aj kvôli zaujímavému názvu, aj kvôli pohyblivej zostave - niekde som hral bicie a Lichtle spieval, niekde naopak. Koncertov, fotiek a pod. bolo málo, nestarali sme sa až tak o to. Ale ten enthuziasmus s ktorým sme to tú chvíľu robili stál za to a zúročili sme ho v ďalších kapelách.

S ROVNOU CHODBOU sme tiež vzdali hold niektorým kapelám. Coverovali sme napr. aj dederónskych L´ATTENTAT - ich skvelý song "Smogalarm", ktorý sme spievali v slovečnine (aj sme ho neskôr hrali "live" v Lipsku), už spomínaných amíkov HATED YOUTH, či ZÓNU A (od nich sme hrávali "Útok na špicu hitparády).

Demo 1 (teda prvá verzia dema) je tu:




http://www.multiupload.com/X3TR30P8EE



punk is not that!
punk is this!


------------------------

One of HC/punk bands where I used to play. Here - sometimes as drummer, sometimes as singer. And our first demo.

----------------------------------

čau

mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

"Na konci leta" CD (1997) - Re-up