The Needle (Russian: Игла, translit. Igla) 1988
Jehla
Režie → Rašid Nugmanov
Původní název → Igla
SSSR – Kazachstán 1988 / CZT / 74 min. / 35mm
Hrají → Viktor Coj, Marina Smirnovová, Petr Mamonov
SSSR – Kazachstán 1988 / CZT / 74 min. / 35mm
Hrají → Viktor Coj, Marina Smirnovová, Petr Mamonov
úvodní slovo: Kamila Dolotina
Viktora Coje, hrdinu nového filmu Kirilla Serebrennikova Léto (v Ponrepu 20. února v 20.30), můžeme ve filmu Jehla z roku 1988 zažít jako mladíka Mora v nerovném boji s narkomafií. Moro se po návratu z Moskvy do Alma-Aty setkává se svou bývalou dívkou, zdravotní sestrou Dinou, která ho překvapí svým změněným chováním. Postupně zjišťuje, že Dina je zapletena do černého obchodu s narkotiky, které sama navíc užívá. Stopy překupníků vedou až do místní nemocnice k chirurgu Arturovi, jehož s dívkou spojuje patrně více než profesní vztah. V Sovětském svazu až do tzv. perestrojky tabuizované téma podává film na svou dobu výjimečně atraktivním způsobem. Scény, často oddělované titulky, případně jednoduchými animovanými sekvencemi, podbarvují rockové písně. Naléhavost příběhu zesilují záběry na displej digitálních hodin, do času mýtu jej zase zavádějí scény v poušti u Aralského jezera, kde Dina prochází odvykací kúrou.
Viktora Coje, hrdinu nového filmu Kirilla Serebrennikova Léto (v Ponrepu 20. února v 20.30), můžeme ve filmu Jehla z roku 1988 zažít jako mladíka Mora v nerovném boji s narkomafií. Moro se po návratu z Moskvy do Alma-Aty setkává se svou bývalou dívkou, zdravotní sestrou Dinou, která ho překvapí svým změněným chováním. Postupně zjišťuje, že Dina je zapletena do černého obchodu s narkotiky, které sama navíc užívá. Stopy překupníků vedou až do místní nemocnice k chirurgu Arturovi, jehož s dívkou spojuje patrně více než profesní vztah. V Sovětském svazu až do tzv. perestrojky tabuizované téma podává film na svou dobu výjimečně atraktivním způsobem. Scény, často oddělované titulky, případně jednoduchými animovanými sekvencemi, podbarvují rockové písně. Naléhavost příběhu zesilují záběry na displej digitálních hodin, do času mýtu jej zase zavádějí scény v poušti u Aralského jezera, kde Dina prochází odvykací kúrou.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára