piatok 15. marca 2019

Genyó szivó disztroly [FANZIN]


Nedávno sme tu mali francúzky fanzin TOTALITARIZM, dnes zase  ponúkam odkaz na maďarský punkový časák, ktorý robil Ádám Pozsonyi

Keď som voľakedy zháňal punkové nahrávky z Maďarska, natrafil som zo začiatku práve na kazety s kapelami v ktorých hrával tento týpek. Hudobne ma tie kapely bavili, boli na nich také ukričané garážovo znejúce 80´s punkové skladby. Neskôr som sa však dozvedel z rôznych zdrojov, že je to skôr nacionalisticky /konzervatívne/ pravicovo orientovaný punkáč, možno niečo na spôsob nášho Koňýka. Možno že preto má aj umelecké meno "Pozsonyi", možno má aj nejaké pred-trianonské názory, pravdepodobne aj pro-Orbánovské cítenie a tak podobne. Myslím že je stále hudobne aj literárne aktívny. Voľakedy dávno sa mi dostala do rúk jeho kniha A Lenin-szobor helyén bombatölcsér tátong : a magyar punk története (1978-1990)ktorú mi okopírovanú z knižnice len tak poslal jeden človek z Nemecka.



Nižšie v linku je 11 čísel zinu Genyó Szivó Disztroly v PDF-ku.





























Odkaz na link mi poslal jeden známy, László z Maďarska.

Ádám Pozsónyi vydával aj kompilačné kazety pod týmto názvom.

-------------------------------

Hungarian punk zine from 90´s made by guy, who turned more into nationalistic/right-wing side of political specturm. 

Reading only for people who can speak Hungarian.

Mišo


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára