pondelok 4. marca 2019

Товарищ ‎– Что угодно, как угодно / Tovariŝ ‎– Čto ugodno, kak ugodno

Keď som takmer pred 10 rokmi začínal s týmto blogom, snažil som sa prostredníctvom neho predstaviť najmä slovenské a české kapely. Postupom času som pridával aj menej známe kapely z rôznych končín sveta. V najbližšom čase by som sa rád zameral na kapely z Ukrajiny, Gruzínska, Lotyšska a iných republík bývalého ZSSR. Inšpirovali ma k tomu aj vybrané diskografie rôznych krajín východnej Európy uverejnené v knihe Warschauer Punk Pakt. Je fascinujúce ako sa v 70-tych/80-tych rokoch pokúšali mladé kapely vo všetkých okolitých štátoch tvoriť svoju hudbu navzdory režimu a hľadali si svoje miesto a výraz, hoci boli zatlačené v pivniciach a garážach. 

No samozrejme stále budem pokračovať aj odkrývaní archívov a hľadaní pozabudnutých kapiel slovenskej či českej scény.


Dnes je tu ukrajinská experimentálno-rocková kapela TOVARIŠ. Nahrávka z roku 1989.






















Experimental-rock /post-punk/ psychadelic-folky-rock music from Ukraine. Recordings from 1989.

-------------

Pozri aj/check also:

http://muzika-komunika.blogspot.com/2018/03/1986.html

http://muzika-komunika.blogspot.com/2018/03/1982.html



Mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára