sobota 31. augusta 2019

Blog MUZIKA-KOMUNIKA má 10 rokov


Je to tak, pred desiatimi rokmi, presne 27.8.2009 som napísal prvý príspevok na blogu, ktorý bol stručný a znel takto:

MUZIKA-KOMUNIKA

...je viac ako hudba.
...is more than music.



Akurát v tom roku pomaly končila naša kapela STEH, takže som kontinuálne hľadal možnosti uplatnenia sa v rámci nejakej inej hudobnej aktiviy (alebo aspoň v rámci aktivity (do)týkajúcej sa hudby). Blog sa mi zdal ako taká najjednoduchšia a najdostupnejšia verzia písania o muzike. Príspevok bol hotový za pár minút, hneď to išlo von, malo to relatívne dobrý dosah a bolo to zadarmo. Prvé mesiace som sa hľadal, skúšal som, že ako to pojať, napokon som tam zakomponoval skúsenosti zo všetkých svojich predchádzajúcich aktivít - ako bolo vydávnanie zinu, nahrávanie kaziet, výmeny platní, návštevy koncertov, zbieranie fanzinov, hranie v kapelách, občasné organizovanie koncertov, výtvarné aktivity a podobne. Popri tom som sa začal učiť hrať na gitare a pokúšal som sa skladať pesničky.  Blog sa stal takým mojím denníkom, vďaka tomu som si udržiaval istý "rytmus života", opäť som si vypočul hudobné nosiče na ktorých mi roky ležal prach, alebo som sa zoznámil s novými ľudmi a dostal som sa ku rôznym zaujímavým nahrávkam. Udržiaval som vďaka tomu rôzne kontakty a niektoré moje články sa pretavili aj do skutočných článkov vydaných v papierovej forme. Teraz po desiatich rokoch si blog MUZIKA-KOMUNIKA stále udržuje koncept nekomerčného "média", takého "personal-zinu" vo webovej podobe. Zameraný je stále na obskúrnejšie spektrum punkovej a nezávislej hudby, nie je tu nával návštevníkov, ale z času na čas oň zakopne aj niekto, kto je hudobne kdesi inde. Pôvodný plán, že po každých 500 príspevkoch vydám papierový fanzin sa nepodalo naplniť. Vyšli iba dve čísla zinu Muzika-Komunika, z toho jeden na papieri a druhý online na issuu.com. Možno sa podarí vydať opäť niečo v budúcnosti, nebudem to však rozhodne siliť. Rovnako pokračujem aj v druhom blogu zameranom na výtvarné umenie - galériART.


Ešte trochu štatistiky (30.8.2019):

Počet príspevkov: 2262

Zobrazenia stránok dnes
106
Zobrazenia stránok včera
190
Zobrazenia stránok minulý mesiac
4 021
História všetkých zobrazení stránok
1 118 649



Rozmýšlal som, aký sem dnes dať príspevok a rozhodol som sa pre niektoré staré (roky 2005-2007) fotky (a kresby) našej kapely STEH. Pochádzajú z už dávno nefunkčnej kapelovej stránky (na doméne prasopal.sk), ktorú som propagoval v jednom zo svojich prvých príspevkoch. Fotky našiel niekde v compe zálohované náš gitarista Majo a poslal mi ich. Vďaka.

Tak, trochu nostalgie nikoho nezabije, (fotky nie sú v chronologickom poradí):


Začneme niečím trochu drsnejším. Fotka ktorá vznikla pri nahrávaní našeho split-CD s kapelou VANDALI. Nahrávali sme u Martina Revického (ZÓNA A) v jeho podzemnom štúdiu Revolver.  Martin bol veľmi fajn, ale o politike sme sa príliš nebavili.


















STEH v štúdiu pri nahrávaní CD (2007)




















STEH (+ náš kamoš a vodič Tomáš A.) pred koncertom v Bardejove na námestí (2006)





















STEH na koncerte v Brne, klub Yacht (2005)

























STEH pod Radegastom na Radhošti, výlet po našom premiérovom koncerte v klube VRAH, Rožnov pod Radhoštěm (2005)



















Koncert STEHu, Brusno-Chrenov (2007)



















Idylka - chalúpka kdesi na východe (myslím, že skanzen pri Bardejove, 2006)




















Prvý koncert kapely STEH (konal sa v našom obľúbenom klube Vrah, Rožnov pod Radhoštěm, 2005)



+ záverom niekoľko kresieb s tématikou kapely:















































Plagát na posledný koncert kapely STEH (taktiež v našom obľúbenom klube)

-------


Dovidenia, dopočutia pri nových príspevkoch
Mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára