utorok 31. decembra 2019

PF 2020



PF 2020




















Péefko Staré Deti




Posledný príspevok roka začnem recenziou, ktorá vyšla na portáli Punkgen na naše Demo 2019:

STARÉ DETI je nový projekt, v ktorom nájdeš Miša Šticha (ŠIGELA, STEH, S.I.K.A), Tadka (K.I.T.T.) a Riša, ktorý sa po návrate zo štúdií na severe rozbehol ako nikto iný (predtým K.I.T.T., teraz CAMELEON alebo AHOJ). Čakaj primitiv pank s prísne existencialnym posolstvom. Kresťanským, ale o tom neskôr.
Jednoduchý obal, vo vnútri dva papieriky, nálepka a dve skladby, ktorým by určite viac pristala zašumená kazeta. Hneď prvé, čo ma odpálilo, je zvuk. 80-te roky, garáž, jabčák v zálohovanej fľaši a namydlené číra. Vyber si hocičo z nekonečného zoznamu nahrávok na konci knihy Kytary a řev. Jebať sterilné štúdiá. Toto je také primitívne a staré, až je to paráda. Ale hudba je pre mňa len 49% úspechu.
S čím mám ale problém, sú texty. Nebudem to tu rozoberať prečo, keď to aj tak všetci vedia alebo tušia. Celú kapelu poznám osobne a viem, že to nábožensky vôbec nehrotia (OK, u Tadka je to asi iné), aj keď v tomto prípade ide o intímnejšie spovede ako by na scéne všetci čakali. Nájdi si ich alebo ešte lepšie, vypočuj si to celé. Čo už so mnou, keď sa nechcem otvoriť pre niekoho, kto ma presahuje. Čaká ma večné zatratenie.   Adrik/Punkgen


(Zdroj: punkgen.sk/recenzie.php?id=582)


Zhruba takto pred rokom mi volal kamoš Kovi, či sa nepridám ku nim na druhú gitaru do kapely Železná Kolóna. Dali sme dve skúšky, ale neklaplo to. Škoda, vravel som si. Už niekoľko rokov hrávam solitérskym štýlom, takže dynamiku kapely by som celkom uvítal.
No a koncom leta sa mi ozval druhý kamoš, Tadeéš, slovo dalo slovo a za krátly čas vznikla nová kapela. Máme názov, za sebou niekoľko skúšok a krátke demo. Uvidíme, čo prinesie nový rok 2020.

Ohliadať sa za rokom 2019 už nebudem. Niekoľko dôležitých postrehov, ktoré som cítil potrebu spomenúť, som už napísal v blogových príspevkoch:

https://muzika-komunika.blogspot.com/2018/05/muzika-1988-2018.html

https://muzika-komunika.blogspot.com/2019/08/blog-muzika-komunika-ma-10-rokov.html

Spomeniem aspoň, že som zverejnil najviac príspevkov/rok za celú históriu blogu - až 305.

V roku 2020 bude blog Muzika-Komunika fungovať podobným spôsobom ako uplynulých 10 rokov: málo známe kapely prevažne z východnej Európy, staré ziny, knihy a občasné odkazy na výtvarné akcie. A stále mením kazety!


Všetko dobré!

Pozri aj: https://ceruzouafarbou.blogspot.com/2019/12/galeriart-pf-2020.html



Mišo







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára