pondelok 19. júla 2010

Life in punk

"Čo je to ten punk?" - pýtala sa kamoša a mňa v 7. triede na základke učiteľka výtvarnej výchovy, keď si všimla, že sme týmto slovom popísali nástenku.
"To je taký vták" znela naša potmehúdska odpoveď.



No, na začiatku sme punk brali ako zábavu, neskôr však ako postoj. A jednou zo zásadných kapiel pre mňa - aspoň čo sa postojov týka, boli EARTH CITIZENS. Keď som neskôr počul ich muziku, bol som trochu sklamaný. Ale určite to bola pre mňa jedna z prvých angažovaných kapiel. Ich "komuniké" som čítal vtedy v českom zine GARBAGE (rok ´97?) a urobilo na mňa dojem.






----------------------

dve nahrávky EARTH CITIZENS nájdeš tu:

http://rat-shit-sandwich.blogspot.com/2010/05/earth-citizens-to-nation-of-party.html

http://rat-shit-sandwich.blogspot.com/2010/04/earth-citizens-complications-9.html

--------------------------

Pár rokov na to som už punk bral trochu vážnejšie. Písal som si z mnohými ľuďmi z rôznych krajín, vymieňali sme si nahrávky, listy, zdieľali idey a diskutovali. Z jedným z nich - švajčiarom Pablom (bubeníkom EARTH CITIZENS) - som v kontakte dodnes. Aj keď prostredníctvom mailu.

Nedávno sme si písali a tak som ho poprosil, či neprispeje niečím na tento blog. Nakoniec poslal svoju punkrockovú story. Uverejňujem ju tu tak ako ju poslal, v angličtine, kto má záujem, prečíta si. Pablo žije punk rockom od 77ho až dodnes. V niektorých veciach zľavil, v niektorých zostal radikálny. Je to sympatický chlapík (aj keď sme sa zatiaľ nikdy nestretli - hoci som ho hľadal v Bieli (CH) na SCHROTT BARE v r. 2002, keď sme tam hrali s NAIVEFIGHTERS), má rád vinyly, výmeny platní, listy, vegežrádlo a ...dočítaš sa sám/a. A poopraví ti to snáď dojem z odpovede z úvodu tohto príspevku :)






mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára