pondelok 26. septembra 2016

V/A "Romania Underground" (1991)


Prostredníctvom transatlantickej komunikácie sa mi podarilo zohnať nahrávku, ktorú som dlho hľadal. Je teda len v MP3-forme, ale je prevedená z originál kazety.
Aby som to ozrejmil - ja Slovák, som od Američana zohnal nahrávku s kapelami z Rumunska, ktorú zostavil Francúz a vydal Nemec. Punk nemá hraníc.

Niektoré z tých kapiel som už predtým počul, napr. takých ROATA, čo je teda viac menej alternatívny rock, ale jedna ich nahrávka - split s kapelou FOILETON - je považovaná za prvý Rumunský "punk rock" čo vyšiel na vinyle. Vydal to Electrecord (Rumunský štátny label) na 12" vinyle ako 13. pokračovanie v rámci série "Formati Rock" (niečo podobné ako boli v Čechách série "Rock debut" alebo "Rockmapa"). Brácho split našiel a doniesol mi ho z výletu z Rumunska, čím ma dosť potešil. Z tejto split nahrávky sú prevzaté aj dva ich songy uvedené na tejto kazetovej kompilácii. Ostatné kapely sú tvrdšieho rangu a z hlbšieho undergroundu. Zastúpené sú rôzne žánre - punk, HC, metal. Aj celkový zvuk kazety je ...no undergroundový.









https://ulozto.net/!rrGQxwSK1/romania-underground-tape-zip




------------------------

Great underground gems from Romanian punk-rock/alternative/metal scene.
Big thanx to Aaron from Philadelphia for sharing this recording.


Mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

CompilaZoo n°1 (1996)