piatok 28. júna 2019

DxFxFx - Haiku rozhovor o japonskom turné


Dáme si chvíľu pauzu od ruského punku a posunieme sa viac na východ, do Japonska. Kratučký rozhovor, ktorý som pracovne pomenoval "Haiku rozhovor o Japonsku" s akustik-pankáčom Dášom fon Fľašom:

M: Japonsko - celkový dojem jednou vetou?

DxFxFx: Turné v Japonsku sa nedá opísať, to musíš zažiť, ale najlepšie to asi vystihuje Peter Nagy: spievaj tak jak posledný krát.

M: Najsilnejší moment turné?

DxFxFx: Samozrejme, že tých silných momentov bolo viac, a na dennej báze, všetko bolo nové a strašne silné. Ale takto spätne najpodstatnejší asi bol druhý koncert tour v Osake, keď mnou prestúpil akýsi duch japonských kapiel a veľká inšpirácia z nich a odvtedy už nič nebolo ako predtým. Tam sa proste postavíš pred ľudí a máš 20 minút na to, aby si zničil ich aj seba.

M: Pár tipov na japonských muzikantov/kapely s ktorými si hral, alebo si počul ich muziku?

DxFxFx: Takmer každá kapela, s ktorou som hral bola fakt namakaná, hudobne na nadpriemernej úrovni a vedeli ako robiť show, a hlavne vždy niečím veľmi originálne. Ale uvediem iba zopár fakt tých pre mňa najlepších. Na prvom mieste rozhodne môj tour sparing Hanakuso, strašne intenzívny folkpunk, profesionálne zahraté a chytľavé piesne, na domácej pôde vyvoláva vlny emócií a už teraz je niečo ako legenda, strávil som s ním dosť času, aby som vedel povedať, že ten chalan na sebe fakt maká a všetko podriaďuje svojmu snu stať sa najlepším folkpankom v Japonsku, bavil ma dva týždne fakt každý večer. V Osake ma odrovnala kapela Vesmírna Trojkolka (to je samozrejme preklad, po japonsky to neviem napísať), nadupaný HC/rokenrol, zahratý jak uragán a ešte boli aj srandy ako preťahovanie lanom a hranie na gitaru malou trojkolkou a tiež vynikajúci emo/HC/punk Bidama, ktorí striedali totálne krásne melodické melancholické piesne s rýchlym divokým pankom. Z úplne iného súdka bola kapela z Kochi The Dead Man Walking, bez bicích, zato so strašne jednoduchými a krásnymi melódiami a speváčkou s divnými tančekmi, si ma úplne omotali okolo prsta a po návrate sa z ich CD u mňa stala totálna závislosť, taká prekrásna japonská mutácia Vaselines. Vo veľa kapelách hrali baby, veľa kapiel síce iba kopírovalo nejaký hudobný štýl, ale robili to o 1000% lepšie ako ich vzory a strašne veľa kapiel malo niečo fakt špeciálne, nejaký šialený koncept alebo formu, nenudil som sa ani na jednom koncerte. 

...v prílohe posielam poster na BA koncert + tour poster na celú júlovú trasu s Hanakusom, snáď sa vidíme.
-d-












































M: Vďaka

----------------------------------------

Prípadne pozri ďalší kratučký rozhovor s kapelou BETON o turné v USA, ktorý nájdeš tu, na samom konci príspevku:




Mišo





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára