nedeľa 30. decembra 2012

PF 2013


Všetko dobré v Novom roku 2013.




Blog MUZIKA-KOMUNIKA načne piaty ročník svojho pôsobenia. No, ono to tak vyzerá, že dlho, ale to je len preto, že začal koncom roku 2009, to bol akože prvý ročník a potom pretrval v rokoch 2010, 2011 a 2012. Za ten čas sa trochu vyformoval, vyprofiloval a nasmeroval. V ďalšom roku to bude podobné. Asi už nebude toľko príspevkov, ale zase budú možno zaujímavejšie. No, ako pre koho, že.

V staršom rozhovore pre portál Mangel Crusties (http://mangelcrusties.sk/content/96/STEH/) som avizoval predstavenie scén a nahrávok z menej preferovaných kútov sveta:

"...jazz, prog-rock, underground (najmä české kapely), new wave, hardcore, punk, grind-core, noise, experimentálny hardcore, crust, punk 77 – 84 zo všetkých možných krajín. Kedysi ma dosť bavili hardcore kapely z Fínska, Švédska, Talianska, Japonska, USA – a stále ma bavia (najmä z obskúrnejších kompilácií – napr. STAZIONE SUICIDA/PUTRID FEVER z Talianska na B.C.T. labely z USA ), ale posledné roky obraciam pozornosť skôr na kapely z Východnej Európy (počúvam rock z Maďarska, Rumunska, alternatívu z Bieloruska, poľskú novú vlnu 80tych rokov a podobne), krajín bývalej Juhoslávie, bývalého ZSSR a Ázie. Je tam množstvo zaujímavých starých a nových skupín. Dosť ma napríklad oslovila nezávislá/hc/punk hudba z Lotyšska (kto má záujem môžem nahrať – mám spústu kompilácií, kapiel, alebo dať kontakty) - ktorú by som rád v budúcnosti trochu predstavil u nás – snáď prostredníctvom zinu - uvidím, ale aj z Gruzínska, Macedónska, Ruska, Uzbekistanu, Filipín a iných krajín...."

Tak sa pomaly do toho pustím. Systematicky nie, to nie je môj štýl. Pokračovať budem v punkovom duchu - teda žiadne perfektne odšumené nahrávky, geometricky presne oskenované obaly a ziny, ani 100% fotky. A v tempe na aké budem mať chuť a na aké budem stačiť.




Som rád že sa mi v minulom roku podarilo pridať celkom slušný počet nahrávok a publikácií. Tiež ma potešil záujem o blog, ktorý je v Čechách aj na Slovensku, ale napríklad aj v USA, či v Rusku. Blogová štatistika návštev sa blíži ku štvrť miliónu (ku dnešnému dňu píše 244 620 návštev), čo je pri slovenskom blogu s týmto typom muziky celkom dosť.

Rovnako ma teší, že vyšiel aj papierový zin MUZIKA-KOMUNIKA, hoci v malom rozsahu a náklade a v prvej štvrtine roku 2013 chcem vydať druhé číslo - pestrejšie, rozsiahlejšie.




Aktivia blogu nie je len o nostalgii a vracania sa do minulosti, ale aj o prítomných aktivitách. Tento rok som opätovne začal hrať a písať texty, skladať hudbu a zahral som aj pár živých vystúpení, väčšinu sólovo pod menom Mišo ŠTICH. Konkrétne obrysy dostáva aj naša kapela, ktorá má za sebou pár skúšok, jeden koncert a v dohľadne nahrávanie dema. Teším sa na nové hranie, na novú energiu. Inak, čo sa týka "backroundu" všetky moje minulé kapely sú zdokumentované tuná na blogu - nahrávky, demá, živáky, či skúšky.

Tiež ma príjemne prekvapilo množstvo nahrávok ktoré povychádzalo v Čechách (tam už to ani nestačím sledovať) aj na Slovensku. Nejdem robiť recenzie, ale osobne ma potešil vinyl kapely ROZPOR, ktorá hudobne nie je úplne moja srdcovka, ale sú aktívni už mnoho rokov, sú svojskí (to sa mi na nich ráta!) a vinyl bol u nich takým dozretým ovocím, nie "rýchlokvaskou". A má to super obal! Panker Šuvix vstal z hrobu:)
Keď som pri obaloch, veľmi pekný som dostal od Dášu, k jeho debutovému 10" - naozaj osobný/osobitý štýl. To je niečo, čo sa už veľmi nevidí ani v panku. A muzika tiež stojí za to. Dobré piesne zahrané zľahka, z humorom aj vážne. Asi to viac vnímam aj preto, že som si sám skúsil zahrať pred ľuďmi sólo - a poviem vám, je to náročné. Omnoho viac náročné ako s kapelou.

Okej, nahrávok je spústa, napríklad vyšli KUMURU na vinyle, to ma tiež potešilo...všeličo ma potešilo, ale stačí už. Ak by som chcel byť objektívy, musel by som spomenúť množstvo aktivít, nahrávok, ľudí a tak. Na to nemám kapacitu. Aktuálne info čo sa deje nájdeš na známych stránkach a punkových portáloch. Sleduj.


Tento blog zostane pozadu aj v Novom roku.


Mišo


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

CompilaZoo n°1 (1996)