nedeľa 17. apríla 2011

Občasník VOĽNÉHO ZDRUŽENIA (1999)

Včera som sa na chvíľu zastavil na konferencii venovanej arteterapii - Quo vadis (art) terapia - ktorá pojednávala o perspektívach a možnostiach arteterapie v slovenskom aj svetovom kontexte a reflektovala dianie, skúsenosti na poli práce s ľuďmi prostredníctvom výtvarného prejavu.

---------------------------------------------------------------------------------

Odbočka - trochu z iného konca.
Zhruba desať, jedenásť rokov dozadu som pár krát navštívil akcie Voľného združenia. Združenia študentov prevažne Filozofickej fakulty UK a sympatizantov umenia v mnohých jeho tvárach, ktorí viac, či menej pravidelne poriadali stretnutia s umením. Akcie a výstavy sa konali na rôznych miestach, častokrát nekonvenčných, takže som žiaľ aj niektoré z nich prepásol, alebo som o nich nevedel, no na niektorých som sa zúčastnil a aj vystavoval - participoval. Stretnutia mi dali vhľad do akčného umenia, nekomerčného umenia, princípov D.I.Y., princípov prepájania umenia a politiky a mnoho iného a v neposlednom rade ma motivovali k ďalšej kreatívnej aktivite.

-----------------------------------------------------------------------------------

Stručné komuniké o čom akcie/aktivity Voľného združenia boli, nájdeš tu:





Teraz po rokoch sa mi podarilo zohnať zborník - občasník, ktoré združenie občas vydávalo. Tu je:




http://www.multiupload.com/SUC18DI5QP



Tak, dnes je to skôr o umení ako o muzike. No dostal som chuť uverejniť niečo z "umeleckého prejavu" nekomerčnej sféry.
Na umenie nie je jednotný pohľad, je rozmanité a to je dobre. Nebudem sa veľmi vykecávať (vypisovať). Ešte snáď odkaz na môj druhý blog:

http://ceruzouafarbou.blogspot.com/2011/04/prva-malba.html

Mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

CompilaZoo n°1 (1996)