štvrtok 18. februára 2010

Moje kapely


"Založ svoju kapelu
stačí stará gitara
a plechový bubon
založ svoju kapelu
na skúšanie postačí
aj stuchnutá garáž..."


...spievalo sa v jednom songu od RIOT IN OPERA.




Hej, dnes bude krátka reč o kapelách, ktoré už sú síce minulosťou, ale mám chuť sa k nim aspoň na chvíľu vrátiť.
Tento príspevok je vlastne takým voľným pokračovaním článku:
http://muzika-komunika.blogspot.com/2010/01/ziny.html. Čiže opäť - nie len zbierať veci/nahrávky, ale aj tvoriť, bolo - a asi aj bude - mojou prioritou.

Túžbu hrať v kapele (napriek akútnemu nedostatku inštrumentálnych schopností či hudobnému sluchu) som mal od základnej školy. Vtedy však existovala nejaká "moja" kapela akurát len v mojej hlave. Aj so spolužiakmi sme mali vymyslené fiktívne kapely. Jedna z mojich prvých bola KOSTRA KURTA - fiktívna kapela "hrajúca" post-grunge/punk. "Songy" vznikali na tenisovej rakete a pokrievkach. Prvou reálnejšou kapelou (rok 96/97???) bol PunkHeart - punková kapela ktorá zložila a hrala 2 songy. Jeden proti fízlom a druhý o nude v živote mladého človeka, hehe. Nástrojové zloženie bola akustická gitara a smetný kôš so stoličkou ako bicie. A k tomu spev, trochu falošný. Ale radosť to bola veľká. Neskôr sme mali s jedným kamošom ešte projekt ŇAMPA ZAMPA - čo bola veselá kapela spievajúca improvizované texty čerpajúce z článkov z týždenníka PLUS 7 Dní za rytmov bubnu, lavóra a pokrievky. Existujú aj nahrávky, žiaľ, neviem už kde. Názov kapely bol prevzatý z akýchsi maďarských cornflakesov.
Prvou solídnejšou kapelou bol SIKA-RETATDäR, kapela z ktorej sa neskôr sformovala S.I.K.A. Skúšali sme u gitaristovho otca v robote a za vzory sme mali SHITLICKERS, CRIPPLE BASTARDS, škadninávsky punk a kto-vie-čo-ešte.
S.I.K.A. - ozajstná kapela. Nahrávky, skúšky, koncerty, turné. Viac o nej neskôr.
RIOT IN OPERA - najprv bočný projekt S.I.K.A., neskôr samostatná kapela. Crust-punk s trochu ironickým prístupom. Viac o nej neskôr.
ROVNOU CHODBOU - dobrá hardcore kapela. Škoda, že nie aktívnejšia. K nahrávkam a profilu sa ešte dostanem.
Neskôr som chvíľu hral na bicie v kapele STROM (spolu s Marcelom Duchoňom a Mišom "Záchvatom"), z ktorej sa postupom času sformovali PASTIERI STROMOV. Dali sme však len pár skúšok, kdesi mám útržkovité nahrávky.
No a nakoniec STEH. Zatiaľ posledná kapela. Ale o nej som viac písal už predtým:

A ešte veľmi rád spomínam na hosťovanie na bicie v NAIVEFIGHTERS na ich spoločnom turné s INNOXIA CORPORA a ZABLOUDIL. Dobrá "punk" škola s profesorom Valáškom.


Tak to bol stručný úvod k nasledujúcim príspevkom, ktoré sa budú v blízkom období objavovať na blogu.

Majte sa zatiaľ



Mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

CompilaZoo n°1 (1996)