piatok 5. júna 2015

ALITET "Live - 22.8. 1987 Amfiteáter Búdkova cesta"



ALITET (ex-DEVÍNSKA NOVÁ VEC)


Devínska Nová Vec bola amatérska punk-jazzová hudobná skupina založená roku 1984 v Devínskej Novej Vsi. Známa bola spočiatku pod pracovným názvom Demolax, neskôr Štekoty a výkriky. Názov Devínska Nová Vec skupina používala asi od roku 1985.

Skupina hrávala výlučne na území Bratislavy, jej verejné vystúpenia by sa dali zrátať na prstoch dvoch rúk. Počas jej existencie spolupracovala s viacerými hosťami - Marian Jaslovský (saxofón), Miro Jaslovský (basová gitara), Tomáš Krnáč (bicie), Juraj Račanský(gitara, tlieskač), Vlado "Jerzy" Jurča (gitara). Roku 1986 sa Devínska Nová Vec rozpadla pre názorové rozpory. Pišťanek s Uličným a Srnkom, plus Ján Barczi (basová gitara) a Ivan Kostka (spev, gitara) zakladajú skupinu Alitet.

V lete 1987, po odchode Barcziho a Kostku, skupina Alitet vystúpila naposledy v amfiteátri na Búdkovej ceste v obsadení Taragel, Srnka, Uličný, Pišťanek plus Boris Ozrutov (trúbka) s repertoárom kapely Devínska Nová Vec.

(Wikipedia)





Pišťanek za bicími


http://ulozto.net/xbKiBLKp/alitet-1987-22-08-amfiteater-budkova-cesta-zip

-----------------------------

Link poslal Kamil Chromofob - vďaka!

-----------------------------


Info:

Fragment rozhovoru s Petrom Pišťankom:


Ako tínedžer ste sa dopracovali aj k punkovej hudbe, ale vraj vás skoro prestala baviť, prečo? Čo vás na nej najprv upútalo? Čo z punku si dodnes rád vypočujete?

Dakedy na prelome rokov 1976-1977 sa na rakúskom rádiu Ö3, ktoré som počúval úplne výhradne, začali hrať pesničky vtedy novej kapely Sex Pistols, a to ma veľmi zaujalo, pretože to bolo popretie všetkého, čo tu bolo doteraz. Keď som sa dostal k ich debutovému albumu Never Mind The Bollocks, tak mi to pripadlo síce dosť monotónne, ale bol v tom úžasný energetický náboj, navyše tí ľudia vedeli aj celkom slušne hrať a malo to aj humor. Skúsil som počúvať aj iné kapely vtedy práve rozbiehajúceho sa punk-rocku (Damned, Stranglers, Clash), ale to ma už tak nezaujalo, bolo to fádne. Takže to prvotné očarenie čímsi novým a nekompromisným ma rýchlo prešlo. Ani nová vlna ma veľmi neoslovovala,
ja som v tom čase počúval najmä jazz a fusion a z popu sa mi viac ako nejakí halekači páčil Kid Creole And The Coconuts. A na taký Weather Report a Milesa Davisa aj tak nič z toho nemalo. Dodnes má však pre mňa hudba Sex Pistols tú sladkú príchuť vzbury a nihilizmu a odkedy ich prvý album vyšiel v remasterovanej podobe s kopou bonusov ako trojcédéčko pod názvom The Sex Box, tak si ho občas pustím.

Na aký nástroj ste vlastne hrali? A v akých kapelách?

V Ume som hral na basu, v Devínskej Novej Veci a v Alitete na bicie. S Ivanom Bartókom na basu. Skladal som na gitare, ale za gitaristu som sa ani pri najlepšej vôli označovať nemohol.

Neviem, či ste niekedy počuli meno Devínska Nová Vec. Viac informácii nájdete na Wikipédii. Bol som spoluzakladateľom tejto skupiny, ktorá vznikla v roku 1984 a posledný koncert (v amfiteátri na Búdkovej ceste) mala v lete 1987, to už pod názvom Alitet. Predtým som – ešte ako žiak ZDŠ – hral v miestnej skupine Um. Bolo to také power-trio gitara, basa, bicie, hrali sme vlastné veci, ale aj dôsledne dekomponované evergreeny ako Oranžový expres a podobne. Niečo medzi Motorheadom a Placebom (smiech). Zaujímavé možno je, že na bicie hral dnešný starosta Devínskej Novej Vsi.Medzitým som ešte hral v kapele s gitaristom Ivanom Bartókom, ale na jej názov si už nespomeniem. Bolo to krátko. Text som napísal asi len jeden, pre Devínsku Novú Vec, tá skladba sa volala Všeumelec - dobrodinec. Tú sme potom hrali aj ako Alitet, čo boli 3/5 Devínskej Novej Veci, s novým spevákom a basistom. Nejako mi chýba talent na textovanie. V živote som nenapísal jedinú báseň – ak nerátame môj epigram „Vyschnutý na Sahare ležím, nedodržal som pitný režim“.


(http://www.rock.cz/clanek/1628-zostal-rockerom-2---peter-pistanek)

---------------------


Slovakian alternative/jazz-punk-rock band from late 80´s. Peter Pišťanek (R.I.P.) played on drums. Later has become famous writer.



Mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára