streda 30. augusta 2017

Čítanie z Balkánu II. - Bolji Život fanzin (1987 - 1989)


Prednedávnom sme sa vrátili s rodinou z dovolenky, ktorú sme strávili tento rok pod Velebitom, pár kilometrov od mestečka Starigrad a kúsok od Národného parku Paklenica - (http://www.np-paklenica.hr/).

Okrem klasických dovolenkových aktivít - medzi ktoré patrila napr. aj návšteva kaňona v ktorom sa natáčal Winnetou, obhliadka pevnosti Večka kula, či, žiaľ neúspešné, hľadanie náhrobných kameňov v Mirile (čo ma teda obzvlášť škrelo, lebo podobné mystické miesta navštevujem rád - v minulosti som bol pozrieť napríklad Stonehenge, Uffingtonského koňa, či Horu krížov), som sa zastavil aj v meste Zadar - v miestom alternatívnom kultúrnom centre Nigdjezemska. 

Opäť som po roku navštívil toto pohodové miesto, ktoré sa oproti minulému letu rozšírilo o novú budovu, kam sa presťahovala aj knižnica/čitáreň, ktorá je vynovená a prehľadne usporiadaná.























V ten večer keď som tam bol, sa konal koncert dvoch miestnych metalových kapiel, ktoré som ale naživo nevidel, počul som len spoza dverí koncertnej miestnosti ich zvukové skúšky. Zato som strávil dlhší čas v čitárni a okrem rôznych fanzinov všelijakých žánrov som natrafil na knihu, do ktorej boli zviazané všetky čísla srbského zinu BOJLI ŽIVOT. No, naozaj výpravný kus z ktorého som si odfotil aspoň zopár strán. Časák vychádzal koncom 80-tych rokov v Srbsku, v Novom Sade. Hudobne bol - ak by som to mal u niečomu prirovnať - orientovaný trochu ako brnenský ŠOT (s príchuťou MRR): punk, HC, alternatíva.

Ukážky:





.























































































































































































































































































































































































































































































































































Pozri aj: 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára