utorok 27. októbra 2020

The Sladur's - CD (almost) complete recordings 1989-1990

 

Na celom tom hudobnom (a najmä punk-rockovom) svete ma baví hlavne to, že sa stále dajú nájsť kapely o ktorých som pred časom nemal ani potuchy, že v rôznych krajoch sveta žijú príbuzne ladené duše, ktoré hrajú a tvoria hudbu vychádzajúcu z podobných koreňov a nezávisle od seba majú v niečom rovnaký vkus a pohľad všetky tie veci okolo...

Vždy som sa, pokiaľ bola možnosť, pokúšal skontaktovať s ľudmi, ktorí majú širší hudobný rozhľad a vedia toho o muzike viac než ja.

Tak som napríklad strávil príjemný pokec o hudbe v Teškovci v Záhrebe so Zdenkom, jedným z prvých nezávislých vydavateľov dosiek v bývalej Juhoslávii, absolvoval počúvanie platní v maringotke vo Vroclavi s Jasonom, rodákom z Kanady a hudobným maniakom do všetkých alternatívnych žánrov, pristal na pozvanie a posedenie pri káve u Janisa, jedného zo zásadných vydavateľov nezávislej hudby v Lotyšsku, v jeho byte v Rige, alebo viedol rozhovor o slovenskej a macedónskej nezávislej muzike s Julianou zo Skopje na pive v YMCE...

Nedávno som sa skontaktoval s Galiou, hudobníčkou z Bulharska, ktorá hrala v prvej bulharskej ženskej punkovej kapele THE SLADUR´S.

Prvotne som na meno kapely natrafil cez web stránku Bulgarian Rock Archives. Neskôr som na Galiu získal kontakt od Ivaila Toncheva, vydavateľa mnohých bulharských punkových nahrávok. Od prvého kontaktu bola veľmi ústretová, komunikatívna. Na mojich pár otázok o kapele odpovedala obratom a poslala mi poštou CD na ktorom sú zaznamenané takmer všetky dostupné nahrávky kapely. Zvukovo je to miestami celkom drsné niektoré tie veci, no treba brať v úvahu možnosti tej doby a miesta. Pre mňa osobne však za DIY prístup veľké +.













Online: https://archive.org/details/sladurs













Ku nahrávke mi Galia napísala:

First one - (Motley in the wall) - in studio of radio Pristis, the other few in studio in radio Tempo. After there are lives from Varna, Kazanlak, live in one culture hall and the rest basements, home and so. Yes, we was total underground, but popular. First Ladies punk band with own songs - music and lyrics. There wasn’t possibility at that time for better recording for us. 89-90.

THE SLADURS znamená "sladkosti".

Info o kapele: http://www.bg-rock-archives.com/bio.php?band_id=809







---------

Unique recordings of first Bulgarian female punk rock band The Sladurs. CD-r with recordings came directly from ex-member Galia. Thanks a lot!

+ fanzine with lyrics:




















Mišo


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára