utorok 11. januára 2011

knihy

Dve knihy. Jedna vyšla dávno, druhá nedávno.
"Cesta od boľševika k nezávislosti" je príbehom kapely CHÓR VÁŽSKYCH MUZIKANTOV kde ich basgitarista Ľuboš Dzúrik spomína na začiatky kapely, zostavy, nahrávky, strasti aj radovánky. Kapela CHVM je na scéne 30 rokov, majú svojský štýl a prístup, ovplyvnili viaceré kapely - medzi inými aj BEZ LADU A SKLADU. Stojí to za prečítanie. Text knihy som už dávnejšie na blogu uverejňoval v PDF podobe, ale mať tlačnú knihu knihu je predsa krajšie. Skús objednať cez stránku http://www.chvm.sk/, cez kontakty. No majú ju aj v mestskej knižnici.



Druhá kniha je stará vec. "PUNK NOT DEAD". Autorom je Eduard Svítivý. Vyšla pred 20 rokmi vo vydavateľstve AG Kult. Ťažko sa dnes zháňa. Ja som si ju roky požičiaval v knižnici, neskôr som ju našiel v antikvariáte. Mám aj jej kópiu, tú postupne dám sem na blog.
Charakteristika knihy: "Otřesný a šokujúci život stoupenců punku. Rebelií proti člověku. Nechuť ke komerci. Životní vyznání ortodoxních fans i jejich osudy." Takto je "reklamne" opísaná v katálogu vydavateľstva AG Kult. Inak je to celkom fajn kniha, kde sa pojednáva o svetových aj domácich kapelách, súčasťou sú aj preklady textov (čo je plus), autentické výpovede, profily a aj nejaké fotky.



tak príjemné čítanie...a môžete si k tomu pustiť napr. HNF:

"...Otevřeli jsme svoje srdce
a čekali s důvěrou.
Někdo nám, někdo nám, někdo nám,
někdo nám do nich nachcal..."



mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

CompilaZoo n°1 (1996)