piatok 25. februára 2011

BRIGADNIY PODYRAD "record"

BRIGADNIY PODRYAD ("Brigade Conrtact") bola jedna z najznámejších undergroundových kapiel zo Sovietskeho zväzu, pochádzali z Leningradu. Vznikli v polovici 80tych rokov a hrali punk rock strihu ´77 so sociálnymi textami. Kapela ironizovala, používala slogany súvisiace s "perestrojkou", tvorila z nich refrény songov.

Mám rád ruský (či ešte USSR punk), má svojskú melodiku a aj ruština dobre znie. Aspoň mne, čo som sa ju už nemusel povinne učiť.




http://www.mediafire.com/?2rbkctbj739wbc1


K tejto nahrávke som sa dostal už dávnejšie od kamoša z Berlína prostredníctvom výmeny. Vôbec, výmeny kaziet a neskôr CD, či dokonca MP3 boli a sú mojím veľkým zdrojom spoznávania novej zaujímavej muziky. Povieš si, veď dá sa všetko stiahnuť z netu, načo vymieňať, nahrávať, platiť poštu? Možno z nostalgie, možno z potreby komunikovať a o muzike si aj niečo napísať. Nie iba suchopárne stiahnuť link.
Ja rád spomínam na časy, keď mi prišla tučná obálka naprataná nahratými kazetami a potom ma čakalo pár hodinové počúvanie. Mnoho z tých kapiel bolo pre mňa úplne nových, nepoznaných. Ľudia ako Jan Frederix/AG, Aleš zo Žel. Brodu, Pablo, Ivailo z Bulharska, Fred / Darbouka rec, Alex z Petrohradu (a mnohí iní), alebo kamoši zo Slovenska (najmä Láďo) mi nahrali/poslali kvantá zaujímavých vecí. Kazety dodnes opatrujem, prehrávam aj nahrávam. Kto má záujem, môže sa ozvať. Stále ma to baví...

--------------------------------------------------------------------------------

info about band:

http://homepages.nyu.edu/~cch223/ussr/brigadniypodryad_main.html

interview:

http://homepages.nyu.edu/~cch223/ussr/info/brigadniypodryad_inter.html


mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára