streda 12. marca 2014

DOKUMENTY: O čemu se tu radi / Oči u magli /DVD/ (2005)



Keď som pred niekoľkými rokmi trochu cestoval po Balkáne a chystal som sa navštíviť Zagreb, dohodol som si tam stretnutie so znalcom miestnej alternatívnej scény - so Zdenkom Franjićom. Stretli sme sa na káve neďaleko trhoviska a dlhší čas sme debatovali o kapelách, muzike a živote. Zdenko má prehľad nielen o miestnych kapelách, ale aj o celej ex-Yugo scéne. Tým, že bol jeden z prvých nezávislých vydavateľov muziky v bývalej Juhoslávii, si získal rešpekt a veľa kontaktov na kapely a muzikantov.

Neskôr som ho išiel navštíviť aj ku nemu domov, do Teškovca, kde sme pili čaj, počúvali platne a on pútavo rozprával o svojich vydavateľských aktivitách. Typovo je to starší, sympatický, nenápadný chlapík s charizmou, ktorý koncom 80-tych rokov založil nezávislý label Slusaj Najglasnije! na ktorom vydával nahrávky kapiel rôznych žánrov - od punku cez blues-rock, garage-rock, experimental, indies, hard-core až po alternatívny rock. A to naozaj, že dosť veľa titulov. Daroval mi vtedy aj niekoľko CD-čiek a okrem iného práve aj tieto dva dokumenty o chorvátskej alternatívnej/punkovej scéne.






O čemu se tu radi... (2005)
http://ulozto.sk/xB88Kb7K/o-cemu-se-tu-radi-2005-mp4


Oči u magli (2005)
http://uloz.to/xcR3LHTd/oci-u-magli-2005-avi





Label/records info:

http://www.discogs.com/label/135136-Slu%C5%A1aj-Najglasnije!

----------------------------------

DVD documents about Croatian alternative-rock scene.


Mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára