sobota 24. septembra 2016

V/A "Azok A Boldog Punk Napok 2" (1993)


Niekedy na prelome rokov 2000/2001 som sa spolu so systematickejším zháňaním nahrávok od punkových kapiel z celého bývalého Československa začal intenzívnejšie zaujímať aj o starú punkovú scénu z okolitých krajín, najmä teda z Poľska a Maďarska. V Čechách vtedy niekedy vyšla nedoceniteľná knižka "Kytary a řev...aneb co bylo za zdí" od nebohého Filipa Fuchsa, ktorá pátranie po CS kapelách výrazne uľahčovala. Dovtedy som si musel vystačiť z knižkami Punk not dead od E. Svítivého, potom s Excentrikmi v přízemí a prípadne starými článkami z časáku Rock a Pop. Niektoré staré bratislavské kapely som už mal ponahrávané od starších kamošov, takže bol čas ísť za hudobné hranice, či už Bratislavy a potom aj Slovenska. Keďže to bola pred-Youtube-ovská doba, bolo to podstatne ťažšie.

Konkrétne maďarské kapely sa zháňali dosť ťažko, niečo mi nahral kamoš Aleš z Čiech, niečo kamoši z Berlína. Potom som natrafil na týpka z Maďarska, ktorý mi za dosť prachov nahral kapely z kompilácii "Azok A Boldog Punk Napok". Mal som dve či tri pokračovania, len s trochu inými obalmi a s rôznymi dohrávkami (väčšinou kapiel v ktorých hrával Ádám Pozsonyi), takže sa v tom trochu ťažko orientovalo. Každopádne tie kapely zneli výborne, drsný zvuk, mali surový "drive". Potom mi kamoš Dobos zo Szegedu poslal linky na tie kompilácie a tak som si ich začal počúvať po rokoch znova.

Jedna z kompilácii je tu:








http://ulozto.net/xHsy72Nf/va-azok-a-boldog-punk-napok-2-zip





A ako bonus je tu kniha o starom maďarskom punku (kedysi som ju už na blog dával). Kniha je v maďarčine, no sú tam aj fotky :)



http://leteckaposta.cz/638384247

------------------------------------------


Hungarian punk compilation which involves bands which exists in late 70´s/80´s. On this compilation you can hear live records from 1982-84.


Mišo

2 komentáre:

  1. Köszönöm szépen! Great share, I saw the book in Hungary when I was a kid, never had the chance to get a copy.

    Been following your blog for a long time!

    Ďakujem!

    Bence

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hello Bence, you´re welcome. I checked your blogs and also your You-tube channel, pretty interesting music recordings.

      Mišo

      Odstrániť