piatok 31. decembra 2010

PF 2011

Znie to takmer neuveriteľne, no blog muzika-komunika sa pomaly posúva do svojho tretieho ročníka. Teda - funguje vlastne od jesene roku 2009, prežil rok 2010 a od zajtra sa budú príspevky datovať rokom 2011.

Na začiatku som ani príliš nedúfal, že to s mojimi počítačovým zručnosťami pôjde. Predtým som mal skúsenosti len s tlačenými fanzinmi, čo sme s kamošmi robili - teda, tlačenými, no...v podstate kopírovanými. Blog je akási náhrada, či pokračovanie fanzinárskej práce. Mal so zámer predstaviť muziku zo starších čias, 80-tych, 90-tych rokov od nás - z Československa, potažmo zo Slovenska. Spočiatku som písal jednoduchou angličtinou a istým spôsobom sa blog profiloval v kontexte blogov ako Corpus Delicti, Magtapeculturecide, Kaseta Stilon Gorzów c60, či Ultra Rock Agency, teda ako "archív punkovej muziky tej-ktorej krajiny". Toto vymedzenie mi však prestalo vyhovovať. Nie som "archivár", ani moje informácie nie sú zaručené. Nie som sprievodca po "alternatívnej/punkovej galaxii", skôr mi ide o subjektívne reflexie a písanie o tom čo ma baví. O tom mal byť tento blog. Ale jeho ideou bolo nielen písanie o muzike, ale aj jej zdieľanie. Niečo ako pokračovanie v tradícii vymieňania kaziet, nahrávok. A názov napovedá to, že mojim cieľom bolo prostredníctvom blogu komunikovať, teda zase - vytvoriť pokračovanie a nadviazať na písanie listov, ktoré už pomaly ale iste mizne. Tento rok som dostal len jeden písaný list, od kamoša z Maďarska, ktorý mi poslal LP alternatívcov BIKINI.

Týmto ďakujem všetkým, ktorí na blog reagovali, napísali komentár, či mail.
Z všetkých aspoň Alešov koment (Aleš robí blog -TAPES ARE STILL NOIZY-):

"A ještě jedna věc, která sice nepatří sem..ale trochu agitace neaškodí..Lidi...posílejte a piště svoje názory bloggerům!!!!99% z nich to dělají bez zisku a jenom pro vás a jejich odměna je váš dík, zájem, komunikace a nadšení pro to co dělají!!Založte vlasstní blogy s čímkoliv co vás baví a prezentujte touto nebo jinou formou. Neseďte na prdeli a dělejte taky sami něco!!Dík moc za tenhle blog Mišovi za spoustu práce a námahy!!!!Ahoj Dědek."


...alebo aspoň ešte dva:

"Pekny clanok. Garaze su paradne miesto, ja som tam bol prvykrat az v roku 2007, ale necim ma okamzite oslovili. V ten prvy krat bolo zamracene, okolo garaze sa pred koncertom poflakovalo zatial len zopar ludi v ciernom, z aparatury znela Davovka... to prostredie - most, vysoka burina, popisane garaze a elektricke vedenie nad hlavou, doteraz si to vybavujem ako by som tam bol vcera :) A ten pocit ked vstupujem cestickou od Bajkalskej, nieco ako vstup do Zony v Stalkerovi :)."

či

"hello miso, nice post & good blog, truly like it. i think u must try this site to increase traffic. have a nice day & keep blogging!!!"

Toľko k poďakovaniam za podporu.

Takže pokiaľ máte chuť, píšte aj naďalej, komentujte, kritizujte, vymieňajte. Budúci rok budem aktualizovať aj veci na výmenu - nejaké platne, knihy, kazety, ziny.
Rovnako už dám dokopy prvé číslo zinu muzika-komunika, mám prichystaných niekoľko pôvodných rozhovorov, prekladov, kresieb. Vyjde pravdepodobne v menšom náklade a rád by som ho vymieňal, nie predával. Ale uvidím...

Tento rok priniesol mnoho vecí, o niektorých som sa zmieňoval na blogu. Nechcem ho štylizovať len ako hudobný blog, občas dávam aj osobnejšie veci, rovnako to nie je len "punkový blog", zaujíma ma najmä kontext a presahy v punku a rôzne prístupy v alternatívnej hudbe.

Tiež chcem častejšie aktualizovať blog galéria, mám v pláne sériu kresieb vo formáte "obalu magnetofónovej kazety" a tiež budem dávať nejaké príspevky venujúce sa arteterapii.

Na konci roka by sa snáď patrila nejaká rekapitulácia, zhodnotenie, nejaký TOP 10 a tak...no nič z toho nebude. Vypočul som kvantá hudby tento rok, potešili ma nejaké nahrávky, blogy (na väčšinu z nich nájdeš odkaz tu na blogu muzika-komunika - určite pozri, stoja fakt za to), koncerty. Celkom mi šmakovali DYBBUK, ale tiež neskorý jesenný koncert na Garážach. Nejaký koncertný vrchol sa tuším ani nekonal, ale pár dobrých akcií v Oblude, A4, či Očku som zažil. Tiež knihy - natrafil som na pár dobrých, najviac ma asi bavil Rudo Sloboda a Čechov. Ak nejaký záväzok do budúceho roka, tak viac čítania. V jednej bratislavskej vinotéke sa objavila na predaj kniha o Džovi Ursínym, čo vyšla v ´97-om, tak to ma tiež potešilo. Vyhrabali ju tam zo skladu.

Na prahu 30-ky som začal počúvať hudbu v aute, (pretože na prahu 30-ky mám svoje prvé auto) a tento rok to vyhralo CD HRANA - Brezovský a Rózsa, to mi išlo v playeri najviac.

Dobre, stačí.

Plán na budúci rok - hneď z kraja dokončiť scan zin OSLÍ UŠI, potom asi preskenovať knihu E. Svítivého "Punk not dead", určite nejaký článok o litovskom punku + nejaké kazety (tu musím spomenúť kamoša, vďaka ktorému moje nahrávky nadobúdajú podobu MP3 - veľká vďaka Whack!), článok o kanadskom punku, o estóskom...mám 5 CD-čok s výberom skvelých estónskych kapiel, stručné ohliadnutie sa za mojím výletom v Chorvátsku s nejakou muzikou odtiaľ. Tiež budem pokračovať v scanoch fanzinov, nejakých brožúr, ale rád by som spravil aj pôvodné rozhovory, či vlastné články.

Teším sa na ponuku výmeny kaziet, nahrávok a písania si o muzike!

Ahoj.


PF 2011





















Mišo

--------------------------------------------------------

I wish everyone a happy New Year 2011 and a lot of good music.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára