nedeľa 8. decembra 2013

Digi Lp and Mc blog - rozhovor


Po dlhšom čase opäť rozhovor s blogerom. Tento krát na pár otázok krátko odpovedal Maťo - Digi LP a MC blog. Maťo je svojský týpek, veľa toho nenapísal, no má zaujímavý hudobný vkus.






http://zberatelp.blogspot.sk/






1.Ahoj Maťo, na začiatok sa krátko predstav a povedz čo ťa inšpirovalo ku vytvoreniu blogu o nezávislej hudbe ?

Čaute volám sa Maťo „Punkový zberateľ“ (dlhoročný zberateľ MC kaziet, CD, vinylov, archivár, digitalizátor a neviem čo ešte:))
Spočiatku som blog ani nechcel mať, napokon som sa rozhodol že ho spravím. Krátko som robil dva blogy, po čase som ich však zrušil. Doba uteká, zopár ľudí začalo na mňa vravieť že som lakomec, pravda to nebola, menil som nahrávky s inými zberateľmi. Povedal som si, že začnem digitalizovať môj archív a budem to pridávať na blog a to robím doteraz, ale na profi úrovni. Aspoň sa to zachová pre ďalšie generácie, dúfam:)





2.Tvoj blog má názov Digi Lp a Mc (teda digitalizácia platní a kaziet) – prečo sa zameriavaš práve na tieto formáty ?

U mňa na samom začiatku boli len MC kazety - boli dostupné, lacné, už počas detstva som po dostával dáke MC kazety typu PETER NAGY, VAŠO PATEJDL, BEÁTA DUBASOVÁ, MICHAELA PAŠTĚKOVÁ...a od siedmej či ôsmej triedy na základnej škole som si začal sám občas kupovať už punkové MC a neskôr aj kazety iných žánrov. Potom neskôr prišli už aj LP platne. Obe tieto média majú svoje čaro, aj po x rokoch u mňa stále vyhrávajú.


3.Aké sú tvoje kritériá pre výber nahrávok ktoré dávaš na blog ?

Čo ma napadne tak to digitalizujem a pridám na blog, Občas si vyberám presne čo budem digitalizovať a nahadzovať na blog - podľa situácie a hlavne času.





4.Máš nejakú spätnú väzbu na svoju aktivitu ?

Jasne že mám - dosť ľudí z kapiel už ani nemajú svoje staré nahrávky a vďaka môjmu blogu sa im po rokoch opäť dostanú do rúk ich staré audio a video záznamy. Sú veľmi radi že to mám (a že to archivujem a digitalizujem) a potom spomínajú na na dobu keď to nahraváli a tak...a na facebooku potom máme na tu tému aj diskusiu.

5.Akým spôsobom digitalizuješ, akú techniku pri tom využívaš ?

Popíšem môj terajší postup digitalizácie: prepojím káblami usb krabičku s rádiom a s notebookom, nastavím zvukové nastavenie v compe aj v softwéri (nedávam to moc nahlas). Pri nahrávaní z kazeťáku do compu začnem nahrávať najprv jednu stranu, potom druhú stranu MC/LP. Po nahrávaní začnem strihať na jednotlivé songy, po skončení ešte otvorím každý song jednotlivo a urobím detailný strih daného songu. Keď to je, dám to odšumieť, normalizovať zvuk (zosilniť) a uložiť do MP3, popísať, keď to má aj obal tak skenujem i upravujem obal v Photoshope. Keď už sa s tým hrám, tak to spravím poriadne a potom samozrejme RARovať a hodiť na blog.

6.Si v kontakte aj s inými blogermi na Slovensku alebo v zahraničí ?

V kontakte som len s tebou, ja skôr komunikujem cez Facebook a email zo zberateľmi.





7.Viem že zbieraš vinylové platne. Aké sú tvoje posledné zaujímavé úlovky ? Ak by si mal vybrať 5 platní čo by si si určite vzal na pustý ostrov, ktoré by to boli?

Posledné prírastky vinylov...hmm ani už neviem mam ich spústu, ale asi tie čo som ti spomínal – CS folk, country...zdedil som ich po otcovej sestre.
Na pustý ostrov aké platne ? Hmmm, tak určite LP RAMONES - 1976, THE EXPLOITED - Troops Of Tomorrow 1982, SLOBODNÁ EURÓPA - Pakáreň 1991, UŽ JSME DOMA - Uprostřed slov 1990, BEZ LADU A SKLADU - Horúce hlavy 1991.


8.Kedy si začal so svojou zberateľskou vášňou, čo to u teba spustilo? Prvý impulz, prvá kazeta, platňa...

Všetko to začalo v roku 1998, začal som počúvať punk a nielen počúvať či zbierať, ale aj rozmýšľať (ale to zas niekedy inokedy popíšem:)), zbierať prvé nahrávky, prvé punkové koncerty...postupom času aj iné žánre a do dnešných dní som maniak na hudbu. Skoro všetko čo sa dá počúvať si vypočujem, pridám do zbierky, vyberám si čo zoberiem a čo nie. V poslednej dobe som začal ešte viac sa zaoberať mojím archívom a digitalizáciou.





9.Aké sú tvoje plány s blogom do budúcna ?

Plány sú pokračovať v rozbehnutom vlaku, konečne vydať CD kompiláciu a ak sa podarí tak si zadovážiť aj 8 mm premietačku na klasik 8 mm aj na super 8mm film zo zvukom + telecine (vecička na digitalizáciu 8 mm filmov) a následne po úprave tiež nahodiť na blog takéto záznamy.

10.Ok Maťo, to je všetko, díky z tvoj čas – a čomu sa rád venuješ okrem muziky?

Okrem muziky sa venujem rôznym hobby - varím si svoje vlastné pivo, pred rokom som začal filmovať s kamerou (kúpil najlacnejšiu HD kameru na trhu a statív), zatiaľ trénujem, ale už mam aj prvý dokument z Bratislavských skautských dni 2012 (nájdeš na Youtube), veľmi rád sa hrabem v antikvariátoch, chodím do lesa - cestami-necestami, pozorujem čo sa deje v prírode, občas si ešte zaskautujem, veľmi pomaličky dávam dokopy svoj one-man hudobný projekt Dj Parta Rokenrolli, rád pomáham u babky v záhrade.



11. A ešte úplne posledná otázka nášho rozhovoru - je pravda že skladba "Fanatik" od ROZPORU je o tebe?

Ani neviem či to je o mne, netuším, viem že som sa na to Filipa (Banána) dávnejšie pýtal, ale to si už nepamätám. A nie si prvý ani posledný, čo sa to pýta.

------------------------------------------------------------------------------


Okej, to je celé. Pozri Maťov blog a možno niečo zaujímavé objavíš.

Mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára