sobota 21. decembra 2019

Knihy, knihy, knihy...


Blížia sa vianočné sviatky, konečne bude viac času aj na knihy. 
Teším sa na nového Andreja Bána o Balkáne, možno aj na Svetlanu Alexijevič, určite na Aleša Palána a pokračovanie rozhovorov o samotároch... a ešte na niektoré iné tituly.


Z hudobného súdka som akurát dočítal knihu "Praha Calling" od Jiřího Šimečka.




Info Jiří Šimeček kniha : http://www.rockandall.cz/novinky/jiri-simecek-vzpomina-nejen-na-letadlo-a-toyen/





















pozri: https://frontman.cz/jiri-simecek-sedesatky-i-devadesatky-byly-fajn

vypočuj: https://vltava.rozhlas.cz/jiri-simecek-kazda-generace-muze-byt-inovatorska-nez-se-stane-mainstreamem-8088188

Kapely v ktorých J.Š. pôsobil: 
https://soundcloud.com/free-swans-toyen

Prípadne pozri: http://muzika-komunika.blogspot.com/2019/11/toyen-last-free-swans-1992.html


Kniha má viacero zaujímavých momentov. Odporúčam prečítať si ju. Aj pre to, že kapela LETADLO v ktorej autor bubnoval, patrila medzi prvých novovlnných interpretov v ČSSR a TOYEN boli zase jedna z prvých kapiel, ktorým sa podarilo s tuzemskou nezávislou muzikou preraziť na Západ.

Mňa zaujala aj krátka spomienka na jam-session v Tbilisi v Gruzínsku v roku 1988, ktoré Jiří Šimeček absoloval s miestnou post-punkovou kapelou. Dostal od nich dokonca dosku. Keďže som sa chcel o tom dozvedieť viac (ako sa tá kapela volala, čo to bolo za dosku...atď) napísal som mu mail s tým, že ako to bolo. Ochotne a promptne odpísal, žiaľ na detaily si už presne nespomenul:



"...mám stále ve Tbilisi kamarády a budu se muset zeptat, jelikož sám ten název nevím, je to už dávno, proto jsme to také psal opatrně...rok 1988 a já tam byl hlavně kvůli slečně a zíral jsem na všechno, vše pro mne bylo intuitivně skvělé v Gruzii...
...hrál jsem s post-punkovou kapelou sestavenou pro nějakou příležitost k mému příjezdu, byli hodně milý celou dobu jsem se pohyboval v takové vyšší-  vysokoškolské, umělecké, tbiliské, střední třídě a desku, kterou mi dali,  je The Altai Chamber Orchestra, (viz příloha) ta deska musí být starší, než je vedena na discogs, jelikož mi ji dali v roce 1988,  tu desku samozřejmě mám, domníval jsem se, že to tbiliské jam session je z i někým z této kapely, domníval, možná ano...dokonce třeba i celá kapela, ale to je velmi nepravděpodobné,...ale jak jsem Vám psal, moc jsem to neřešil, byl jsem zamilovaný, zahrál jsem si s kapelou a dostal desku, tečka, další souvislost...žádná a zaplétat se do toho v knize to není vzhledem jak je napsaná nějak žádoucí...(J.Š.)"


P.S. Okrem toho mám po dlhej dobe znovu rozčítanú Fanánkovu "Tak to bylo, tak to je" a tiež sa prekúsavam knižkou s rozhovorom s Lacom Déczim - "Totálne vytroubenej mozek".



Mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára