nedeľa 21. júla 2013

1000. príspevok / post


Dnešok patrí tisícemu príspevku na blogu MUZIKA KOMUNIKA. Bolo by čo písať o kapelách, skenovať fanziny, alebo pridávať neviem koľkú kazetu, ale dnes ne. Dnes fakt ne.

Dnes sa krátko pristavím pri mojej/našej tvorbe. Je totižto fajn počúvať iné kapely (hrajúce 10, 20 aj 100 x lepšie ako ja), ale zážitok z tvorby vlastných vecí je predsa len silnejší. Vlastné skladby, vlastné texty a tvárou v tvár k ľudom. Prvý krát som si to zažil na vlastnej koži pred niečo vyše trištvrte rokom. Teda prvý raz...no, iste, predtým som hral x rokov v kapelách, ale väčšinou skrytý za bicími. Toto bol však iný pocit. Sám s gitarou a nie veľmi istým spevom. Som ale rád, že som to nevzdal...postaviť sa zoči-voči publiku vyzbrojený len gitarou. Vyzbrojený nemyslím v ofenzívnom zmysle slova, ale v dobrom. Ale ešte radšej som s toho, že sa pridali aj ďalší do party a vznikla kapela.
Od ostatného koncertu kapely ŠIGELA uplynuli skoro tri týždne a prešiel takmer rok od môjho premiérového vystúpenia pod menom Mišo ŠTICH na Cyklobraní v klube Obluda. (Tento naj punkový klub akurát skončil, R.I.P.)



Moje poďakovanie patrí všetkým organizátorom koncertov za pozvanie.
Zahral som/či zahrali sme lepšie/horšie koncerty, ale o to mi ani veľmi nejde. Ide mi o aktivitu, o to že sa dá posúvať ďalej, o to že človek nerezignuje, že sa nedá a neviem čo...
Na tých niekoľkých koncertoch som stretol ľudí, čo mi povedali ako to počuli, debatovali sme o muzike, stretol som známych, ktorých som dávno nevidel - ako napr. Rado Richtárik, u ktorého som hral v Nitre v jeho podniku MARIATCHI  (to bol dlho Radov sen mať vlastnú krčmu a teraz sa mu to splnilo), alebo Páju z Brna, ktorý ma pozval do Viedne na EKH, čo je klub kde sa pre mňa koncom 90-tych rokov ten internacionálny rozmer HC/punk scény v podstate začal a tak ďalej...

Tiež ma potešilo, že prvé tri akcie boli viac než len koncert - zároveň to bolaaj podpora určitej zmysluplnej aktivity - Cyklobranie, Vegánske hody a Benefit na Food not Bombs, čiže ten dôležitý rozmer punku - nie len hudba, ale aj presahy, idey a filozofia. No samozrejme tešili ma aj čisto hudobné koncerty, kde sme zahrali zo žánrovo rozmanitými kapelami.





Ohliadnutie sa cez plece (alebo koncerty minulé, či už sám, alebo s kapelou):




















Prvá akcia na ktorej som hral sólo ako ŠTICH


Cyklobranie, 1.9. 2012, Obluda, Bratislava (Mišo ŠTICH)

Vegánske hody, 29.9. 2012, Obluda, Bratislava (Mišo ŠTICH)

Food not bombs benefit, 17.11. 2012, Fuga, Bratislava (Mišo ŠTICH / LUTRA / BARNEY GUMBLE / JPN...)

STERN / DÁŠA FON FĽAŠA / ŠIGELA (prvý koncert), 30.11.2012, Obluda, Bratislava

WHAM BAM BODY SLAM / ŠIGELA, 11.1. 2013, Obluda, Bratislava

MARCEL DUCHOŇ + KOVI / Mišo ŠTICH, 26.1.2013, El Mariatchi, Nitra

Lichtleho 30-ka, 5.4. 2013, Fuga, Bratislava (SUBTERROR / DEFY / BETON / ROXOR / ŠIGELA)

RAI KO RIS / DxFxF / Mišo ŠTICH, 10.4. 2013, Fuga, Bratislava

ZÁVIŠ / Mišo ŠTICH, 27. 4. 2013, Fuga, Bratislava

WHAT WE FEEL / Mišo ŠTICH, 30.4. 2013, E.K.H., Viedeň

SLOA KNIVAR / ŠIGELA (bez bicích), 1.7.2013, Obluda, Bratislava





...najbližšie koncerty zahráme ako ŠIGELA v Rožnove pod Radhoštěm (Festival Setkání svobodných duší) a v Seredi (ffuD fest - tu hráme akusticky, bez bicích):










...a v septembri snáď v Blave na Garážach s...no, nechajte sa prekvapiť.


Mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

CompilaZoo n°1 (1996)