utorok 9. októbra 2018

...aj Cesta môže byť cieľ


Niekoľko krát som už v minulých príspevkoch spomínal knižný festival Tabook, ktorý sa každoročne koná v krásnom, stredoveko pôsobiacom meste Tábor v Južných Čechách. Okrem kníh tam bolo aj dostatok hudby, no musím priznať, že som jej až toľko nevstrebal. Knižky hrali prím. Nenechal som si však ujsť spoločný koncert Ľuba Burgra (ex-Ali Ibn Rachid) a Pjoniho v podzemnej hospode "U Lva" v rámci Literárneho cirkusu KK Bagalu a ani jam-session v DIY kultúrnom centre CESTA, kde som zakončil príjemný deň. 

Cestu stále vedie sympatický Chris, svojho času basák kapely SABOT, ktorý mi však vravel, že majú teraz pauzu, bubeníčka Hilary žije v Taliansku a on že sa venuje DJ-ingu a elektronike.

Centrum Cesta je jedným za najpríjemnejších nezávislých kultúrnych miest, aké som kedy navštívil. Má dva útulné koncertné priestory, knižnicu/infoshop s množstvom kníh, fanzinov, kaziet a dosiek, kuchyňu, miesto na nocľah, záhradu. A celé to má výrazný "genius loci"

Podobne na mňa pôsobili napríklad ABC NO RIO v New Yorku, NEKAC/Zabadaks v Kuldige v Lotyšsku, alebo klub VRAH v Rožňove pod Radhoštěm, hoci všetky tie miesta boli v niečom odlišné. Všetky však majú/mali svoj výraz, istý "feeling", ktorý nasaješ, keď sa tam ocitneš. 


Tu je pár fotiek Cesty:


























Info o Ceste nájdeš tu.

Mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára